Ska man vara orolig för Ryssland?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Konstigt. Du citerade även det uppföljande.

Sopfolk-slänger sopor där de står (hus fyllda med träck där de hållit kvarter)-
Inte värda bläcket -hur deras storfurste värderar deras liv (föräldrarna får än säck grönsaker du vet) Du läste det, eftersom du citerade det med kl 17:45 (avklippta inlägget jag hänvisar till runt 19…)varvid jag sedermera bedömde att du nog läst det då med… eller? Välj en annan kulle än att vara proxy-upprörd för något, förslagsvis.
Nu har jag backat upp de två satserna i initiala inlägget, två gånger. Är du nöjd eller har du något mer du tycker verkar konstigt?
Herregud vad du blandar korten, menade du inte det du skrev borde du väl inte skrivit det.

Menar du att det hade med sopsortering att göra?

Lätt sämsta bortförklaring jag sett. Hatten av för det. ?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Herregud vad du blandar korten, menade du inte det du skrev borde du väl inte skrivit det.

Menar du att det hade med sopsortering att göra?

Lätt sämsta bortförklaring jag sett. Hatten av för det. ?
Du bad om en förklaring eftersom du inte förstod inte bara en gång utan hade små händer två gånger.. Right, det är alltså jag som ska ha sämsta bortförklaringen på lodrätt ett. Right. Om du mår bättre av det så kör vi på det :hihi och får det till sopsortering. Oerhört elegant min herre, två poäng på fel läktare. (Allt de tagit i hittills har gjort till sopor men såklart är det sopsortering du tolkar det som. Att jag inte tänkte på det! Genialt ju!) Man kanske skulle prata om co2 utsläpp vid användande av fosforgranater med, om du på riktigt tolkar det då.

(nä det gör du inte va? På riktigt alltså.)

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Du bad om en förklaring eftersom du inte förstod inte bara en gång utan hade små händer två gånger.. Right, det är alltså jag som ska ha sämsta bortförklaringen på lodrätt ett. Right. Om du mår bättre av det så kör vi på det :hihi
Men tycker du att alla ryssar inte är värda det blå blåcket på födelsecertet eller ej?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Allt finns i tråden, det här är det enda jag haft och har åsikter på, men hade jag fattat att det var ditt stora intresse för sopsortering hade jag så klart inte tyckt det var konstigt.

Hörn. Måla. Still.
315f890f195899f9cece26632ba3c389.jpg

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Men tycker du att alla ryssar inte är värda det blå blåcket på födelsecertet eller ej?
Det värdet åsätts av dess herrefolk inte sant? Precis så som jag skrev om hur värdet av liv och hur msn agerar med manskapet. Enkelt? Man ger de efterlevande en säck rovor.
Man skickar ut dem till fronten utan ammunition. Man har en värdering av sina underställda och manskap som är värt vad?
Vad tycker du värdet sätts i? Inte mycket eller hur?

Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Det värdet åsätts av dess herrefolk inte sant? Precis så som jag skrev om hur värdet av liv och hur msn agerar med manskapet. Enkelt? Man ger de efterlevande en säck rovor.
Man skickar ut dem till fronten utan ammunition. Man har en värdering av sina underställda och manskap som är värt vad?
Vad tycker du värdet sätts i? Inte mycket eller hur?
Jag tycker inte att människovärdets åsätts av dess herrefolk. Frågan var om du tycker att ryssar inte är värda bläcket på deras födelsecert?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Jag tycker inte att människovärdets åsätts av dess herrefolk. Frågan var om du tycker att ryssar inte är värda bläcket på deras födelsecert?

Jag själv har helt andra värderingar jämfört med hur ryssen agerar. Men det är nog jäkligt lågt hängande frukt eller hur?

Såhär grundar sig påståendet om värdet, inte hur det sätts, inte heller människovärdet, utan vad var det värt? Vad fan fick han för det yttersta offrandet;

Ponera att du är ryss. Förmodligen är du i nånstans stridbar å inte sant? Ok. Och du är inte topp 0.001% av befolkningen avseende inflytande etc? En medelryss snarare. Då undrar jag, vad är du värd? En säck rovor? Det är iaf vad du är värd när du tjänar dina medmänniskor i Ryssland. Därutav detta (uppenbarligen kontroversiella??) påstående.
Har du någon annan uppfattning?

Återigen, inställning till liv med ”ryska mödrar föder nya soldater” är en slags tragisk men ändå attityd- och kulturbeskrivning av det hela. Slit och släng.. går du inte framåt skjuts du av dina egna.

Personligen har jag helt andra värderingar av människor än vad jag betraktar i Ryssland men nu sätter inte jag priset på det, eller hur? Inte ens en tillstymmelse. Hade jag kunnat, så hade det heller inte varit krig. Även det lågt hängande…

Om det är märkligt att dra den slutsatsen i denna kontexten? Ok. För mig är det logiskt.

Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag själv har helt andra värderingar jämfört med hur ryssen agerar. Men det är nog jäkligt lågt hängande frukt eller hur?

Såhär grundar sig påståendet om värdet, inte hur det sätts, inte heller människovärdet, utan vad var det värt? Vad fan fick han för det yttersta offrandet;

Ponera att du är ryss. Förmodligen är du i nånstans stridbar å inte sant? Ok. Och du är inte topp 0.001% av befolkningen avseende inflytande etc? En medelryss snarare. Då undrar jag, vad är du värd? En säck rovor? Det är iaf vad du är värd när du tjänar dina medmänniskor i Ryssland.
Har du någon annan uppfattning?

Återigen, inställning till liv med ”ryska mödrar föder nya soldater” är en slags tragisk men ändå attityd- och kulturbeskrivning av det hela. Slit och släng.. går du inte framåt skjuts du av dina egna.

Hur jag värderar en människa? Utefter hur den behandlar andra. Men också det är tämligen lågt hängande frukt..
Tror snarare du försöker snacka bort att du kallar en hel folkgrupp för sopfolk.

Frågan kvarstår. Tycker du att:
Ryssar. Ett sopfolk inte ens värt det blå bläcket deras födelsecert är skrivet utav.
?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Tror snarare du försöker snacka bort att du kallar en hel folkgrupp för sopfolk.

Frågan kvarstår. Tycker du att:

?
Nej. Men för sjutton varför är det relevant?

Personligen har jag helt andra värderingar av människor än vad jag betraktar i Ryssland men nu sätter inte jag priset på det, eller hur? Inte ens en tillstymmelse. Hade jag kunnat, så hade det heller inte varit krig. Även det lågt hängande…

Om det är märkligt att dra den slutsatsen i denna kontexten? Ok. För mig är det logiskt.

Ingenting och ingenstans har det någonsin varit en fråga om ”jag tycker..” Det är en icke-fråga. Vi pratar Ryssland inte snok här. Det är på tok för mycket diskussion om enskilda personers tyckande och för lite om det som pågår.

men för all del; vad tycker du Rysslands agerande med sin arbetsföra manliga befolkning säger om det ryska folkets värdesättande av den enskilde? Vad är dina känslor i detta ? Jag tror redan jag svarat på hur jag uppfattar hur de värdesätts.

Skulle såklart kunna dra paralleller till andra värdesättande-frågor men det är lite väl utanför ämnet.

Nog ett symptom på cirka alla diskussioner just nu. ” Tycker du, vad tycker du?!” Sånt satans ego-fokus. Varför i själve bry sig om den enskildes tyckanden, när det beskriver ett kollektivt agerande utefter värderingar. Kom upp ur diket nu.

Ett helt jäkla land agerar med de sina som om det vore skräp. De ligger kvar på fälten… Med ryska papper i din hand blir du tvångsrekryterad. Du skjuts om du retirerar. Det är straffbataljoner eller dödsdom (skillnad?).
Man planerar vad det verkar, från högsta ort för brott och övergrepp. Och det viktigaste är vad jag tycker. Detta är ungefär vad som är fel med diskussionen.

Det är synd att det ryska folket inte står upp för det ryska folket.

Är det nån slags toxisk stolthet som gör att man fortsätter att kasta folk in i döden? Man har nära nog exakt varje gång sett samma agerande historiskt. Ingenting har ändrats, medan demografin formats till något ohållbart, värre för var gång.

Rustam Usmanovich Muradov, commander responsible for the epic failure in Vuhledar last week where Russia lost hundreds of men and equipment and eventually had to retreat, was promoted to the rank of Colonel-General.

Försök få ihop den logiken. Tror det får chefer att agera på ett mindre slöseriets?

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Google Street-view fast utan Google:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Nej. Men för sjutton varför är det relevant?

Ingenting och ingenstans har det någonsin varit en fråga om ”jag tycker..” Det är en icke-fråga. Vi pratar Ryssland inte snok här. Det är på tok för mycket diskussion om enskilda personers tyckande och för lite om det som pågår.

men för all del; vad tycker du Rysslands agerande med sin arbetsföra manliga befolkning säger om det ryska folkets värdesättande av den enskilde? Vad är dina känslor i detta ? Jag tror redan jag svarat på hur jag uppfattar hur de värdesätts.

Skulle såklart kunna dra paralleller till andra värdesättande-frågor men det är lite väl utanför ämnet.

Nog ett symptom på cirka alla diskussioner just nu. ” Tycker du, vad tycker du?!” Sånt satans ego-fokus. Varför i själve bry sig om den enskildes tyckanden, när det beskriver ett kollektivt agerande utefter värderingar. Kom upp ur diket nu.

Ett helt jäkla land agerar med de sina som om det vore skräp. De ligger kvar på fälten… Med ryska papper i din hand blir du tvångsrekryterad. Du skjuts om du retirerar. Det är straffbataljoner eller dödsdom (skillnad?).
Man planerar vad det verkar, från högsta ort för brott och övergrepp. Och det viktigaste är vad jag tycker. Detta är ungefär vad som är fel med diskussionen.

Det är synd att det ryska folket inte står upp för det ryska folket.

Är det nån slags toxisk stolthet som gör att man fortsätter att kasta folk in i döden? Man har nära nog exakt varje gång sett samma agerande historiskt. Ingenting har ändrats, medan demografin formats till något ohållbart, värre för var gång.

Rustam Usmanovich Muradov, commander responsible for the epic failure in Vuhledar last week where Russia lost hundreds of men and equipment and eventually had to retreat, was promoted to the rank of Colonel-General.

Försök få ihop den logiken. Tror det får chefer att agera på ett mindre slöseriets?
Av ditt första inlägg tolkade jag att du tycker ryssar är ett sopfolk som inte är värt bläcket på födelsecertet.

Bra att du inte tycker så eller att du ändrat dig.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Av ditt första inlägg tolkade jag att du tycker ryssar är ett sopfolk som inte är värt bläcket på födelsecertet.

Bra att du inte tycker så eller att du ändrat dig.
kanske behöver en disclaimer i varje inlägg: ”obs: bedömning av värdering utifrån faktisk handling har ingenting med egna tyckanden att göra” :hej

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Vilken utstuderad nationalism att påstå att olika folkslag har helt olika karaktärer. Hur tänker man då om ryssar som bor i Ukraina och strider på deras sida i kriget: är de också "sopor". Skiljer sig ryssar rent genetisk från polacker, ukrainare eller balter? Jag känner flera polacker, väldigt trevliga att ha att göra med. Kan man verkligen tro att en gräns mellan två länder skapar helt olika sinnelag beroende på vilken sida av gränsen man bor på?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Nu har flera börjat fundera i samma bana som jag gjort sedan kriget inleddes. Finns det verkligen inget alternativ till att kriga tills alla är döda? Ska man ändå inte försöka sig på en förhandlingslösning?

"En av de många tragedierna med Rysslands folkrättsvidriga invasion av Ukraina är att vi aldrig kommer att få veta huruvida det förfärliga kriget faktiskt hade kunnat undvikas eftersom diplomati som instrument för att undvika kriget aldrig prövades fullt ut."

"Nu avfärdas diplomatiska lösningar återigen trots att konsekvenserna av ett utdraget krig kan bli oöverblickbara"

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Nu har flera börjat fundera i samma bana som jag gjort sedan kriget inleddes. Finns det verkligen inget alternativ till att kriga tills alla är döda? Ska man ändå inte försöka sig på en förhandlingslösning?

"En av de många tragedierna med Rysslands folkrättsvidriga invasion av Ukraina är att vi aldrig kommer att få veta huruvida det förfärliga kriget faktiskt hade kunnat undvikas eftersom diplomati som instrument för att undvika kriget aldrig prövades fullt ut."

"Nu avfärdas diplomatiska lösningar återigen trots att konsekvenserna av ett utdraget krig kan bli oöverblickbara"

Rent spontant låter det rimligt att Rysslands drar tillbaka till 2013års gränsdragning. Det vore bra för den ryska hälsan.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Vilken utstuderad nationalism att påstå att olika folkslag har helt olika karaktärer. Hur tänker man då om ryssar som bor i Ukraina och strider på deras sida i kriget: är de också "sopor". Skiljer sig ryssar rent genetisk från polacker, ukrainare eller balter? Jag känner flera polacker, väldigt trevliga att ha att göra med. Kan man verkligen tro att en gräns mellan två länder skapar helt olika sinnelag beroende på vilken sida av gränsen man bor på?
Antar att samma värdering råder oaktat var ryssen kommer ifrån. Eller blir familjen till en ukrainsk man som strider för Putin belönad med annat än rovor och omhändertagen på annat sätt? Det är ju i vart fall så Ryssland behandlar de som står längst fram i linjen. Allt medan generaler belönas när de åsamkat tusentals i förlust och ingen vinning. Värdigt? Niet.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Rent spontant låter det rimligt att Rysslands drar tillbaka till 2013års gränsdragning. Det vore bra för den ryska hälsan.
Somliga fortsätter att hoppas på det. Men eftersom det inte kommer hända kanske man borde börja fundera på en Plan B.

Däremot låter det inte rimligt att eskalera kriget genom att fortsätta pumpa in vapen i Ukraina. Hur många ukrainare är Biden och Stoltenberg beredda att offra innan man tar sitt förnuft till fånga?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år