Tror snarare du försöker snacka bort att du kallar en hel folkgrupp för sopfolk.
Frågan kvarstår. Tycker du att:
?
Nej. Men för sjutton varför är det relevant?
Personligen har jag helt andra värderingar av människor än vad jag betraktar i Ryssland men nu sätter inte jag priset på det, eller hur? Inte ens en tillstymmelse. Hade jag kunnat, så hade det heller inte varit krig. Även det lågt hängande…
Om det är märkligt att dra den slutsatsen i denna kontexten? Ok. För mig är det logiskt.
Ingenting och ingenstans har det någonsin varit en fråga om ”jag tycker..” Det är en icke-fråga. Vi pratar Ryssland inte snok här. Det är på tok för mycket diskussion om enskilda personers tyckande och för lite om det som pågår.
men för all del; vad tycker du Rysslands agerande med sin arbetsföra manliga befolkning säger om det ryska folkets värdesättande av den enskilde? Vad är dina känslor i detta ? Jag tror redan jag svarat på hur jag uppfattar hur de värdesätts.
Skulle såklart kunna dra paralleller till andra värdesättande-frågor men det är lite väl utanför ämnet.
Nog ett symptom på cirka alla diskussioner just nu. ” Tycker du, vad tycker du?!” Sånt satans ego-fokus. Varför i själve bry sig om den enskildes tyckanden, när det beskriver ett kollektivt agerande utefter värderingar. Kom upp ur diket nu.
Ett helt jäkla land agerar med de sina som om det vore skräp. De ligger kvar på fälten… Med ryska papper i din hand blir du tvångsrekryterad. Du skjuts om du retirerar. Det är straffbataljoner eller dödsdom (skillnad?).
Man planerar vad det verkar, från högsta ort för brott och övergrepp. Och det viktigaste är vad jag tycker. Detta är ungefär vad som är fel med diskussionen.
Det är synd att det ryska folket inte står upp för det ryska folket.
Är det nån slags toxisk stolthet som gör att man fortsätter att kasta folk in i döden? Man har nära nog exakt varje gång sett samma agerande historiskt. Ingenting har ändrats, medan demografin formats till något ohållbart, värre för var gång.
Rustam Usmanovich Muradov, commander responsible for the epic failure in Vuhledar last week where Russia lost hundreds of men and equipment and eventually had to retreat, was promoted to the rank of Colonel-General.
Försök få ihop den logiken. Tror det får chefer att agera på ett mindre slöseriets?