Ska man vara orolig för Ryssland?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Värst vad folk går igång och sprider konspirationsteorier om att Ryssland saboterat elstationer och skall attackera undervattenskablar utan någon som helst fog för saken..... ?

Simma lugnt
Ukr_10.jpg

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Haha, tillbaka till S tråden, du är inte klar.

Men ja, Sverige gör inte motstånd, det är väl ganska belagt genom åren?

Nä det är inte alls ganska belagt. Till skillnad från många andra länder kommunicerar aldrig Sverige vad vi gör och vad vi vet. Det betyder självklart inte att vi inget gör och inget vet. Även om du uppenbarligen tycks tro det.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Fast nog ökar risken för brist ju längre bort, geografiskt, nationellt och kulturellt, det finns varor?
Absolut, men det är inte avståndet som är problemet, det är beroendet.
Ett lokalt beroende kan vara värst. Kommer tex inte anställda till jobbet spelar allt annat ingen roll. Lokala råvaror eller råvaror från Kina

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nä det är inte alls ganska belagt. Till skillnad från många andra länder kommunicerar aldrig Sverige vad vi gör och vad vi vet. Det betyder självklart inte att vi inget gör och inget vet. Även om du uppenbarligen tycks tro det.
Trams, ingen levande svensk har försvarat sitt land, inte någon i före detta generation heller. Du kanske har hört talas om en kille som hette Adolf?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
De som var med, vet att det inte stämmer.
Vi hade dom på kornet vid flera tillfällen, men verkanseld stoppades av politiska skäl.
Exakt, vi försvarar inte vårt land. Att vi kunde gjort det betyder inte att vi gjorde det.

Eller sänkte vi någon ubåt? Vilken då? Hur var det på påsken 2014 förresten? Playstation 3 kväll i Linköping kanske.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Trams, ingen levande svensk har försvarat sitt land, inte någon i före detta generation heller. Du kanske har hört talas om en kille som hette Adolf?

Du är grälsjuk såhär på valborgskvällen? :)

I denna fråga kan du nog vara lite mer ödmjuk utifrån att ditt kunskapsläge har mycket god potential att utvecklas.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du är grälsjuk såhär på valborgskvällen? :)

I denna fråga kan du nog vara lite mer ödmjuk utifrån att ditt kunskapsläge har mycket god potential att utvecklas.
Alltid på jakt efter ett påstående att ifrågasätta. ?? Och du gör det ju så enkelt, med lösryckta påståenden hit och dit om ditt och datt. ??

Jag fattar att de som lägger tid på försvaret vare sig genom karriär eller hobby försöker måla upp en annan bild men Sverige har inte försvarat sina gränser när tillfälle getts, det såg vi under andra världskriget, under kalla kriget och nu under Putins förehavanden. Om jag har fel i det hade det varit världens lättaste att bemöta, förstås.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

I skrivande stund finns det väl några svenskar som åkt till Ukraina och eftersom Ukraina i förlängningen även strider för oss i Sverige så tycker jag du har fel och dessutom förolämpar de som åkt till Ukraina.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
I skrivande stund finns det väl några svenskar som åkt till Ukraina och eftersom Ukraina i förlängningen även strider för oss i Sverige så tycker jag du har fel och dessutom förolämpar de som åkt till Ukraina.
Helt rätt och det ber jag om ursäkt för. Men var det inte så att de som var anställda i försvaret blev uppsagda?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Alltid på jakt efter ett påstående att ifrågasätta. Och du gör det ju så enkelt, med lösryckta påståenden hit och dit om ditt och datt.

Jag fattar att de som lägger tid på försvaret vare sig genom karriär eller hobby försöker måla upp en annan bild men Sverige har inte försvarat sina gränser när tillfälle getts, det såg vi under andra världskriget, under kalla kriget och nu under Putins förehavanden. Om jag har fel i det hade det varit världens lättaste att bemöta, förstås.

Nu är Sveriges hantering under andra världskriget OCH kalla kriget (samt därefter) något som du uppenbarligen fått om bakfoten, troligen pga kunskapsbrist kombinerat med tendensen att bejaka allt negativt som påstås om Sverige då, nu och sedan.

Det vore en bra idé av dig att faktiskt läsa in dig lite på ämnet istället för att lämna över till alla andra att utbilda dig. :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu är Sveriges hantering under andra världskriget OCH kalla kriget (samt därefter) något som du uppenbarligen fått om bakfoten, troligen pga kunskapsbrist kombinerat med tendensen att bejaka allt negativt som påstås om Sverige då, nu och sedan.

Det vore en bra idé av dig att faktiskt läsa in dig lite på ämnet istället för att lämna över till alla andra att utbilda dig. :)
Jag känner mig trygg i kunskapsläget.

Per Albin Hanssons första ord i radio efter att andra världskriget bröt ut, ungefär:

"nu är målet att rädda oss själva"

På den vägen är det, det är ju bra om någon vill ändra på det, kör hårt.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin