Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Haha, tillbaka till S tråden, du är inte klar.Värst vad du vet…
Twitter kungen har talat ???Värst vad folk går igång och sprider konspirationsteorier om att Ryssland saboterat elstationer och skall attackera undervattenskablar utan någon som helst fog för saken..... ?
Simma lugnt
View attachment 483634
Haha, tillbaka till S tråden, du är inte klar.
Men ja, Sverige gör inte motstånd, det är väl ganska belagt genom åren?
Absolut, men det är inte avståndet som är problemet, det är beroendet.Fast nog ökar risken för brist ju längre bort, geografiskt, nationellt och kulturellt, det finns varor?
De som var med, vet att det inte stämmer.Haha, Sverige och sänka ubåtar i samma mening, inte illa.
Motstånd, inte vår grej.
Trams, ingen levande svensk har försvarat sitt land, inte någon i före detta generation heller. Du kanske har hört talas om en kille som hette Adolf?Nä det är inte alls ganska belagt. Till skillnad från många andra länder kommunicerar aldrig Sverige vad vi gör och vad vi vet. Det betyder självklart inte att vi inget gör och inget vet. Även om du uppenbarligen tycks tro det.
Exakt, vi försvarar inte vårt land. Att vi kunde gjort det betyder inte att vi gjorde det.De som var med, vet att det inte stämmer.
Vi hade dom på kornet vid flera tillfällen, men verkanseld stoppades av politiska skäl.
Jag håller inte med, jag är dessutom utbildad i detta, så jag har tolkningsföreträde.Absolut, men det är inte avståndet som är problemet, det är beroendet.
Ett lokalt beroende kan vara värst. Kommer tex inte anställda till jobbet spelar allt annat ingen roll. Lokala råvaror eller råvaror från Kina
Trams, ingen levande svensk har försvarat sitt land, inte någon i före detta generation heller. Du kanske har hört talas om en kille som hette Adolf?
Du borde ta en paus från tangentbordet, och lugna ner dig.Jag håller inte med, jag är dessutom utbildad i detta, så jag har tolkningsföreträde.
Alltid på jakt efter ett påstående att ifrågasätta. ?? Och du gör det ju så enkelt, med lösryckta påståenden hit och dit om ditt och datt. ??Du är grälsjuk såhär på valborgskvällen?
I denna fråga kan du nog vara lite mer ödmjuk utifrån att ditt kunskapsläge har mycket god potential att utvecklas.
Trams, ingen levande svensk har försvarat sitt land, inte någon i före detta generation heller. Du kanske har hört talas om en kille som hette Adolf?
Helt rätt och det ber jag om ursäkt för. Men var det inte så att de som var anställda i försvaret blev uppsagda?I skrivande stund finns det väl några svenskar som åkt till Ukraina och eftersom Ukraina i förlängningen även strider för oss i Sverige så tycker jag du har fel och dessutom förolämpar de som åkt till Ukraina.
Jag är lugn, jag bara håller er gubbar under kontroll, ni spårar ju ur helt när ni får chansen, som en skock herrelösa vildsvin.Du borde ta en paus från tangentbordet, och lugna ner dig.
I all välmening Markus
Alltid på jakt efter ett påstående att ifrågasätta. Och du gör det ju så enkelt, med lösryckta påståenden hit och dit om ditt och datt.
Jag fattar att de som lägger tid på försvaret vare sig genom karriär eller hobby försöker måla upp en annan bild men Sverige har inte försvarat sina gränser när tillfälle getts, det såg vi under andra världskriget, under kalla kriget och nu under Putins förehavanden. Om jag har fel i det hade det varit världens lättaste att bemöta, förstås.
Jag känner mig trygg i kunskapsläget.Nu är Sveriges hantering under andra världskriget OCH kalla kriget (samt därefter) något som du uppenbarligen fått om bakfoten, troligen pga kunskapsbrist kombinerat med tendensen att bejaka allt negativt som påstås om Sverige då, nu och sedan.
Det vore en bra idé av dig att faktiskt läsa in dig lite på ämnet istället för att lämna över till alla andra att utbilda dig.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|