Ska man vara orolig för Ryssland?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Polen och Ungern har ju propagerat för att invandring skall ske från närområdet så dom lär väl vara OK med att ta emot flyktingar, om det smäller, iom gräns mot Ukraina.
Sedan får man ju hoppas att resten av EU ställer upp solidariskt och hjälper till.
I Sverige verkar de flesta partier tycka att -"Sverige är fullt" som Jimmie sa i 30 minuter.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Polen och Ungern har ju propagerat för att invandring skall ske från närområdet så dom lär väl vara OK med att ta emot flyktingar, om det smäller, iom gräns mot Ukraina.
Sedan får man ju hoppas att resten av EU ställer upp solidariskt och hjälper till.
I Sverige verkar de flesta partier tycka att -"Sverige är fullt" som Jimmie sa i 30 minuter.
Det är klart de är välkomna till tex Polen och Ungern, hit också om nu inte sjuklövern fyllt oss till långt över bristningsgränsen med MENA.

Jag tycker vi tar en miljon ukrainare ändå, jag tror faktiskt det vore bra för oss.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ah, så fick några denna tråd att också handla om invandring, Den Enda Frågan.

Men det är ju bra att kopplingen krig-flyktingar blir synliggjord.

Markus, ditt tjat om troll börjar bli tröttsamt. Har du inte lyckats läsa dig till något intressant på MSB-s hemsidor?

Eller är du bara sur för att du framstår som Putins store försvarare nu när det blivit precis som vi andra sagt i en månad eller så? Livet går vidare för det.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det är klart de är välkomna till tex Polen och Ungern, hit också om nu inte sjuklövern fyllt oss till långt över bristningsgränsen med MENA.

Jag tycker vi tar en miljon ukrainare ändå, jag tror faktiskt det vore bra för oss.
En miljon låter väl lite mycket kanske.
Får igen hoppas att Tegel har rätt.

Debattera Bidens sinnen görs ju redan ganska frekvent även om jag inte direkt står i hans hörna.

Hur konstigt det än kan låta tror jag att den enda långsiktiga lösningen är att låta Putin sitta med vid alla församlingar typ G7.
Och ja, jag vet varför det är G7 men Ryssland måste inkluderas och inte exkluderas om vi, liberala demokratier, ska slippa ha honom på andra sidan i varenda konflikt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Markus, ditt tjat om troll börjar bli tröttsamt. Har du inte lyckats läsa dig till något intressant på MSB-s hemsidor?

Eller är du bara sur för att du framstår som Putins store försvarare nu när det blivit precis som vi andra sagt i en månad eller så? Livet går vidare för det.

Nej jag hittar inte MSB avslöjandet, kan du länka?

Troll

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
En miljon låter väl lite mycket kanske.
Får igen hoppas att Tegel har rätt.

Debattera Bidens sinnen görs ju redan ganska frekvent även om jag inte direkt står i hans hörna.

Hur konstigt det än kan låta tror jag att den enda långsiktiga lösningen är att låta Putin sitta med vid alla församlingar typ G7.
Och ja, jag vet varför det är G7 men Ryssland måste inkluderas och inte exkluderas om vi, liberala demokratier, ska slippa ha honom på andra sidan i varenda konflikt.

Var det inte Putin som sade förut, kan inte Ryssland få gå med i Nato så blir det lugnt, då finns det ju ingen "fiende" längre.

Och när Ryssland och Ukraina själva säger att det inte blir något krig står USA och skriker att jo det blir det.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Svårt för Putinkramarna nu att hålla sig om topic… men förståeligt.

Skurkregimer brukar försvaras av… skurkar?
Vilka är Putinkramare? Vilka är skurkarna som försvarar skurkregimer?
Trump gillar Putin och har nog fått både det ena och det andra av honom för att spela hans kort.
Vad har Trump fått av Putin, alltså vad består ”det ena och det andra” av?

Vad har blivit som ”ni andra” pratat om i en månad? Vad har Markus sagt som försvarar Putin?

Så många frågor, så få svar. Jag undrar varför. Sannolikt blir det inga svar då du har en förmåga att försvinna när det visar sig att du har fel eller så försöker du med ett taffligt försök till härskarteknik. Det känns nästan som att du är någon sorts politruk som tror du kan något.

Annars kan du alltid hävda att du var ironisk. När kommer länk till MSBs avslöjande?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Apropå att vilja något. Trumph, han vill ha pengar. Vem som helsts pengar, även Tyska och Ryska bankers pengar, men även "patriotiska" insamlade yanks pengar. Det verkar som att Putin inte förstått att Unionen (Sovjet, inte NATO) upplöstes utan våld 1991. Att sätta ihop Putionen med våld kommer inte att fungera.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Vilka är Putinkramare? Vilka är skurkarna som försvarar skurkregimer?

Vad har Trump fått av Putin, alltså vad består ”det ena och det andra” av?

Vad har blivit som ”ni andra” pratat om i en månad? Vad har Markus sagt som försvarar Putin?

Så många frågor, så få svar. Jag undrar varför. Sannolikt blir det inga svar då du har en förmåga att försvinna när det visar sig att du har fel eller så försöker du med ett taffligt försök till härskarteknik. Det känns nästan som att du är någon sorts politruk som tror du kan något.

Annars kan du alltid hävda att du var ironisk. När kommer länk till MSBs avslöjande?
Sluta ställ så dumma frågor.

Nu vinner jag över dig(tror iaf jag och de som gillar) iom att jag adresserar person istf sak genom att kasta epitet som rysstroll och putinkramare till höger och vänster.
Det är så en konstruktiv debatt/polemik ska genomföras, har du inte lärt dig det i skolan?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Apropå att vilja något. Trumph, han vill ha pengar. Vem som helsts pengar, även Tyska och Ryska bankers pengar, men även "patriotiska" insamlade yanks pengar. Det verkar som att Putin inte förstått att Unionen (Sovjet, inte NATO) upplöstes utan våld 1991. Att sätta ihop Putionen med våld kommer inte att fungera.

Har du något konkret att hänga upp det där med Trump och pengar på eller är lite löst i kanterna nu måntro?

Här är en artikel om Bidens pengar om inte annat.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Putinkramare: De som försvarar Putin i oändlighet, sannolikt pga intryck från sk ”alternativa medier”. Ryssland uppvisar alla tecken på skurkstat, dvs lågt demokratiindex, hög militarisering, förgiftande av människor i andra länder, fängslande av oppositionella osv osv osv. Förutom att annektera andra länders territorium med våld.

Ryssland påverkade USA-s val i betydande utsträckning. Utredning pågår och Trump försöker fortfarande hindra tillgången till uppgifter. Frågan är bara exakt hur mycket och på vilka sätt. Att det är så torde vara fullständigt klarlagt.

Att jag ibland inte svarar på ”alla frågor” beror på att jag anser dem vara irrelevanta eller enbart syftande till sk ”tjafs”, något som vissa debattörer kan ägna sida upp och sida ned åt utan att blinka och oftast helt utan egen kunskap eller intresse i sakfrågan. 100% Slöseri med tid och energi. Konstruktiv diskussion har jag inget emot men slängande av epitet och personliga påhopp får andra syssla med. Ibland rycks man tyvärr med lite av bara farten men jag försöker faktiskt hålla mig till ämnet och bete mig hyfsat anständigt gentemot meddebattörer.

Vad gäller MSB då. Under många år har bl.a. Sverige liksom andra länder i väst varit utsatt för rysk påverkan i många frågor, i syfte att splittra. MSB är en av de myndigheter som har till uppgift att stävja detta.

8714e562365bc9d0814ccabda44dc2e3.jpg

Har man inte tagit del av detta faktum tidigare så är man antingen 1. Inte intresserad av dylika frågor eller 2. Starkt benägen att föra fram Putins åsikter. Oavsett 1 eller 2 så är naturligtvis mitt intresse att ”lägga fram fakta” och få en meningslös diskussion mycket begränsat och det tror jag att alla inser.

Är man intresserad av frågan rysk cyberpåverkan så är det inte många minuters eget arbete för att skapa sig en uppfattning.

Länken ovan från 2018. Man kan börja 2010 om man vill eller 2020 med samma resultat.

Ett tips är att fimpa ”alternativa medier” om man vill ha någon slags korrekt världsbild. Eller åtminstone komplettera med vanliga medier från hela världen och dessutom undersöka vilka som finansierar de ”alternativa medierna” och varför.

Slut på den diskussionen.

Några fler länkar

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Var det inte Putin som sade förut, kan inte Ryssland få gå med i Nato så blir det lugnt, då finns det ju ingen "fiende" längre.

Och när Ryssland och Ukraina själva säger att det inte blir något krig står USA och skriker att jo det blir det.

Ryssland var/är med i PFP med gemensamma övningar osv men det rann ut i sanden av känd anledning 2008.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så MSB lögnen var bara ytterligare en i raden av ovidkommande svammel, så oväntat.

Ryssland har inte satt igång det muslimska drevet. Nu är diskussionen slut, lögnhals.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu har det grävts vidare i den där videon som skulle visa eldstriden med sabotagegruppen.

-Metadata från videon visar att de skapdes innan det skulle inträffat och mappen där videon hamnade skapades ännu några dagar innan det.
Så antigen reste någon tillbaka i tiden och skapade filmen innan händelsen eller så är den fake.
-Metadatan hade även hänvisningar till ett annan video från Finland för några år sen som innehåller exakt samma ljud av explosioner som finns i den senast publicerade.
Dvs. man har klippt in ljud från en gammal video på nätet.
-Explosion nummer två i videon så klipps ljudet av och fadar inte ut som ljud brukar göra. Vilket är ännu ett bevis på att videon är manipulerad.

Så videon var ett försök till att skapa ett casus belli för en rysk invasion genom att felaktigt säga att det var en polsktalande grupp ukrainare som försökte attakera kemikaliedepå.
Detta spinns fortfarande runt på ryska medier och dessa samarbetspartners.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nu har det grävts vidare i den där videon som skulle visa eldstriden med sabotagegruppen.

-Metadata från videon visar att de skapdes innan det skulle inträffat och mappen där videon hamnade skapades ännu några dagar innan det.
Så antigen reste någon tillbaka i tiden och skapade filmen innan händelsen eller så är den fake.
-Metadatan hade även hänvisningar till ett annan video från Finland för några år sen som innehåller exakt samma ljud av explosioner som finns i den senast publicerade.
Dvs. man har klippt in ljud från en gammal video på nätet.
-Explosion nummer två i videon så klipps ljudet av och fadar inte ut som ljud brukar göra. Vilket är ännu ett bevis på att videon är manipulerad.

Så videon var ett försök till att skapa ett casus belli för en rysk invasion genom att felaktigt säga att det var en polsktalande grupp ukrainare som försökte attakera kemikaliedepå.
Detta spinns fortfarande runt på ryska medier och dessa samarbetspartners.

Det låter ju så amatörmässigt att man tror dom vill bli genomskådade.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år