Vi har minst Ukrainas nivå på luftvärn i Sverige.
Men vi har (som vanligt) brist på allt.
Vi hade nämligen räknat med att en fiende skulle angripa militära mål, inte sjukhus, brandstationer, vatten och avloppsanläggningar, elinfrastruktur och bostadshus, så vi dimensionerade försvaret efter det.
Om vi steppar upp försvarsbudgeten till 4% tills vi går med i NATO och sedan lägger oss på NATO's föreslagna 2% när vi har dom som backup så har vi rimliga förutsättningar att försvara hela landet.
Tills dess har vi bara tillräckligt för att sätta upp en Kyiv-skärm runt stockholm och några andra objekt ute i landet
Undrar hur många Mullvadar det finns nu i ledningen / har funnits i Sverige.
Första gången jag insåg att
vatten och avloppsanläggningar, elinfrastruktur
ersatt bombning av bostadshus för lika effektivt i moderna samhällen med centraliserad försörjning av befolkningen, utan el upphör ju all försäljning av varor i Sverige. #
var när USA med NATO med flera skulle slå ner Serbiens försök
lugna ner situationen I Kosovo
Efter misslyckats med ta ut Serbiska militära försvaret bytte ju USA till
vatten och avloppsanläggningar, elinfrastruktur
Effektivare än så kallad terrorbombning för det ger inga döda, bara döende som är missnöjda med statsledningen !
Samma taktik använde USA och UK mot Irak 2003,
vattenanläggningar, elinfrastruktur
# Skatteverket tar ut en avgift på 3000 kr för EN försäljning utan kassaapparaten,
20000kr för nästa försäljning utan kassaapparaten, osv
Fick jag lära mig av den lokala "tidnings och godis och spelbutiken" i Höganäs vid elavbrottet för några år sedan. Elavbrottet började ca 2000 på kvällen, var löst ca 1500(?) nästa dag.
Fast, reliable answers and still in trust: Qwant does not store your search data, does not sell your personal data and is hosted in Europe.
www.qwant.com