powerjohan
Ogudaktig sporthojare
Vart fan tog bingbrickan vägen? Jag är säker på att jag hade den här någonstans.
Ryssarna har inte brist på fantasi.
Ryska påståendet: USA utvecklar mördarmyggorRYSSLANDPublicerad 19 jun 2023 kl 21.05Uppger att myggorna ska användas som vapenRyssland påstår att USA utvecklar drönare som ska användas för att sprida infekterade myggor.Rysslands märkliga påstående: USA utvecklar mördarmyggor
Ryssland påstår att USA utvecklar drönare som ska användas för att sprida infekterade myggor.www.expressen.se
Ja, framförallt malarian skördar många offer, men är inte så användbar i krig.Mygg är väl redan världens dödligaste djur tror jag.
Jag tror vi är flera på forumet som tycker det är synd om dig. På riktigt. Dels för dina skruvade världsfrånvända åsikter och dels om du på allvar tror att du påverkar någon på forumet med dina inlägg.Jag har inget som helst intresse av att bli ryss, men man måste vara mer en lovligt enögd om man inte kan tänka sig att USA/Nato har ett intresse av att dra igång den här konflikten. Oavsett om man krossar Ryssland eller bara försvagar landet så har man ju blivit av med en gammal fiende. Och visst är det ett elegant sätt att få fienden att anfalla först. Man riskerar inga amerikanska liv heller, det var ju inte så populärt när liksäckarna började komma tillbaka från kriget i Irak. Nu har man lärt läxan, och låter andra göra jobbet åt sig.
Dags att ta av skygglapparna nu...
Det är fascinerande att så många tror att Nato/USA bara har de bästa avsikter och vill göra världen till en bättre plats. Inga tankar på egen vinning eller någon egen agenda. Inte utöka sitt eget territorium eller sprida sin egen propaganda.Jag tror vi är flera på forumet som tycker det är synd om dig. På riktigt. Dels för dina skruvade världsfrånvända åsikter och dels om du på allvar tror att du påverkar någon på forumet med dina inlägg.
Vet inte vilken av dessa två som är mest sorgligt.
Och nej, jag kommer inte bemöta sakfrågorna i ditt inlägg.
Fast först har vi rätt att invadera Finland då Finland tänker gå med i NATO och då gör att VI nu är omringade av NATO. Ja, vi skulle passat på för några månader då.Med vissa personers logik här i tråden så är det helt ok för Ryssland att anfalla Sverige nu och Sverige förtjänar det nu samt att det i så fall vore USAs fel att Ryssland anfaller.... ?
Amerikanska bombplan har landat i Luleå i historisk Sverigeövning
Två strategiska bombplan av modell B-1B från amerikanska flygvapnet landade på måndagen på Norrbottens flygflottilj, F21, för en övning med svensk militär. – Det vi har bevittnat i dag är en historisk händelse, säger ställföreträdande flygvapenchef Tommy Petersson.www.svt.se
Det är ingen som sagt att NATO endast har goda avsikter. Det har ingen.Det är fascinerande att så många tror att Nato/USA bara har de bästa avsikter och vill göra världen till en bättre plats. Inga tankar på egen vinning eller någon egen agenda. Inte utöka sitt eget territorium eller sprida sin egen propaganda.
Medan ryssarna (och kineserna, ja varför inte alla asiater?) enbart är onda, samvetslösa missdådare som vill ta över världen och förtrycka alla andra folk.
Världen är svart/vit, de goda mot de onda, och nu måsta alla välja sida. Och för de som tvekar finns det många som kan tala om vad vi ska tycka. Varje dag, i varje media, av alla våra ledare, får vi veta vilka som måste vinna den här striden. Tänk för allt i världen inte själva, utan lyssna bara på Biden, Zelensky, Stoltenberg och allt vad de heter.
Visst är han bra på att få napp?Det är ingen som sagt att NATO endast har goda avsikter. Det har ingen.
Men om du tror att västländerna hade något som helst intresse av att dra igång kriget så är du mer än lovligt blåögd. Eller tror du att allt krigsmateriel som vi skickar till Ukraina för att dom ska kunna försvara sig är gratis?
Det är rätt många miljarder i krigsmateriel man skickar dig som kostar pengar att ersätta på hemmaplan. Det är dessutom vapen och ammunition i en omfattning som vida överstiger den samlade tillverkningskapaciteten i väst.
Om det hade varit så att dom var intresserade av att dra igång konflikten så borde dom ju rimligen ha planerat för det och rampat upp produktionen på förhand.
Eller tror du att alla västländer är så korkade att dom siktar på att dra igång ett krig som sedan tömmer vapenlagren i ett stort antal länder?
Jag måste säga att jag tycker lite synd om dig om du tror att det ligger till så.
Och Finland är ju av hävd Svenskt territorie med! Och vi måste ju skydda svenskarna som bor i finland från nazisterna där som vill utrota dem.Fast först har vi rätt att invadera Finland då Finland tänker gå med i NATO och då gör att VI nu är omringade av NATO. Ja, vi skulle passat på för några månader då.
Jag är orolig för att jag kanske har NATO i min källare. Vem ringer man, Putin?
Jag är orolig för att jag kanske har NATO i min källare. Vem ringer man, Putin?
Jag har inte ens en källare, men nu blir jag orolig....
Jag har hört konstiga ljud, dom kanske gräver sig in?
Det kanske är nato/USA som planterade in de nya mördarmyggen
De angriper bara de med överlägsna ryska gener såkalrt. Inga undermänniskor.Ja, mördarmyggor har jag gott om, men det blir snart ändring på det.
Undra om Thermacell säljer bra i rysland nu när NATO har börjat laboratorie-odla biologiska drönare...
Sen undrar jag lite hur man har tänkt att se till att dom bara angriper ena sidan i kriget?
Precis. Ser myggen sånna här människor så vet de att det är dags att flyga vidare (för att slippa få hepatit-C)De angriper bara de med överlägsna ryska gener såkalrt. Inga undermänniskor.
Nä, det är Tremors...Jag har inte ens en källare, men nu blir jag orolig....
Jag har hört konstiga ljud, dom kanske gräver sig in?
Casus belli behöver man oftast. Sen är det upp till andra att bedöma om det är reellt.Ingen säger väl att det skulle vara ok eller att vi skulle ha rätt till det?
Att någon förklarar att det kan vara så att putte upplever nato som ett hot och att han upplever en natoutbredning som oacceptabel och därför(delvis) startade kriget med Ukraina innebär inte att man tycker det är rätt eller ok. Det är väl inte så svårt att hänga med på det hoppas jag?
Det går att ha två tankar i huvudet samtidigt.
NATO gör det svårare att bygga upp imperiet igen.Casus belli behöver man oftast. Sen är det upp till andra att bedöma om det är reellt.
Sannolikheten att Nato invaderar Ryssland vs. Ryssland invaderar ett Natoland. Samt om ryska invasioner ökar eller minskar risken för sanktioner..
Frågan kvarstår dock. Vad grundar Ryssland sin bedömning av hotet från Nato genom att Natoländer gränsar till Ryssland? Är de måhända ”så som man känner dig själv, känner man andra”?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|