Så du menar att det faktum att västländerna inte klarar av att förse Ukraina med så mycket ammunition som dom behöver pga att man inte har tillräcklig produktionskapacitet var något man planerade för????Det är inte tal om att tömma vapenlagren, man skrapar bara lite på ytan. USA och EU behöver inte tömma sina lager för att slå ut Ryssland. Enbart USA har en militärbudget som är 10 ggr Rysslands. Och det är en satsning som kan ge en rejäl utdelning. Tänk vilken vinst man tar hem om kriget vinns. Vilka eftergifter får Ryssland göra? Kanske kan väst komma i besittning av Rysslands enorma reserver av gas och olja. Och en gång för alla bli av med "hotet från öst", den gamla ärkefienden Ryssland/Sovjet.
Läser du noga så ser du att det är hål i huvudet i det resonemanget.
Det USA kan producera ifråga om grovkalibrig ammunition till artilleri på en månad skjuter Ukraina slut på på några dagar.
EU vill skicka 1 miljon artilleri ammunition till Ukraina under de kommande 12 månaderna. Problemet är att den samlade produktionskapaciteten i europa är ca 650 000. Det betyder att man planerar för ett underskott på 350 000 artillarigranater och annan ammunition.
Om du inte tror att det gör ett märkbart hål i lagren på sedan länge nedrustade västländers vapenlager så undrar jag lite hur du tänker.
Dessutom har du missat det faktum att USA och EU faktiskt inte såg Ryssland som ett hot alls innan dom valde att gå in i Ukraina militärt.
Du kanske missat det men EU betraktade Ryssland som en handelspartner och köpte mängder med gas därifrån bland annat.
Du har kanske hört talas om något som kallas för Nord Stream. Det är/var ledningar genom vilka Ryssland levererade stora mängder gas till EU för energibehov.
Något som blev mer eller mindre panik när ryssarna slog till i ukraina och man såg sig tvungen att sluta handla med ryssland.
Du tror inte att i EU (som innehåller ett stort antal NATO länder) skulle ha vidtagit åtgärder tidigare för att minska ryskt beroende om det funnits någonstans i planerna att man ville försöka dra igång ett krig i Ukraina.
Jag är hemskt ledsen för din skull men du verkar inte alls ha tänkt igenom ditt resonemang för det är så fullt med hål att det är nästintill löjeväckande.
Jag hoppas innerligt att du bara har otur när du tänker i det här fallet för annars är det rejält illa ställt.