Ska man vara orolig för Ryssland?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Denna "lösning" är ju iofs en som det talats om på båda sidor. Vissa i Ukraina säger ju att få det hela ur världen och ta områdena. Det är ju inte som att Ryssland någonsin skall backa på den punkten. Medans andra säger att det är ockuperad mark, vilket det är.
Det ger iofs Ryssland en väg att undvika regelrätta strider.
Dock lär väst slå på sanktionerna, med allt vad det innebär.

Det kanske är Putlers enda sätt att rädda ansiktet, dom har ju ockuperat området redan, så skillnaden är ju inte så stor kanske.

Då får ju väst anledning att dra åt tumskruvarna och den vanliga ryssen på gatan får det sämre, men tror samtidigt att Puttler har vunnit något.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
19:41 påbörjade Putin hålla talet där han säger det.
Hur skulle SVT eller SvD kunna känna till beslutet innan det? Än mindre få det från en tillförlitlig källa. Att kalla det för en lögn är ju i sig själv en lögn. De faktagranskar innan de publicerar, vilket är bra.
RT är inte en tillförlitlig källa. Tror man inte på det så kan man ju kolla hur många av Rysslands casus belli RT har spridit sista veckan.
SVT och SvD publicerade ca 19:10, men talet påbörjades alltså 19:41?

"Hur skulle SVT eller SvD kunna känna till beslutet innan det?", var det din fråga?

Vi får nog fråga AFP helt enkelt, ska du eller jag?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
SVT och SvD publicerade ca 19:10, men talet påbörjades alltså 19:41?

"Hur skulle SVT eller SvD kunna känna till beslutet innan det?", var det din fråga?

Vi får nog fråga AFP helt enkelt, ska du eller jag?
19:41 plusminus någon minut beroende på vilken klocka de synkat med och när detta gjordes senast.
Putin_1.jpg

Ryktet gick en stund innan då Tyskland och Frankrike hade blivit informerade om att så skulle kunna ske. Såtillvida man inte satt på underrättelseinformation från Ryssland, vilket jag knappast SVT eller SvD har, så visste man inte 100% att han skulle göra det. Inte ens Tyskland eller Frankrike visste till 100% innan Putin sagt det. Han har sagt en massa som han sen inte genomfört innan.

Du behöver inte spela dum, ge dig själv pokaler och säga att du inte förstår det.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
19:41 plusminus någon minut beroende på vilken klocka de synkat med och när detta gjordes senast.
View attachment 469149

Ryktet gick en stund innan då Tyskland och Frankrike hade blivit informerade om att så skulle kunna ske. Såtillvida man inte satt på underrättelseinformation från Ryssland, vilket jag knappast SVT eller SvD har, så visste man inte 100% att han skulle göra det. Inte ens Tyskland eller Frankrike visste till 100% innan Putin sagt det. Han har sagt en massa som han sen inte genomfört innan.

Du behöver inte spela dum, ge dig själv pokaler och säga att du inte förstår det.
Du menade att det gick ju inte att publicera med trovärdighet innan 19:41.

Men bra att även du kan ändra dig! Här är en medalj till dig, i ödmjukhet:
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Okidok. Nu påstår Putte att Nato ska kärnvapenbomba Ryssland. Var ska man börja ens? Karln är bortom kontroll i kvadratkubik
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Du menade att det gick ju inte att publicera med trovärdighet innan 19:41.

Men bra att även du kan ändra dig! Här är en medalj till dig, i ödmjukhet:
Du har lite problem att följa nyheter. Jag förstår det.
Du får skilja på bekräftat och trovärdigt. Det är två olika saker. Googla orden om du inte hänger med.
Lyssna på talet istället för att förlöjliga dig här.
Det finns ganska mycket matnyttigt om hur han ser på omvärlden där. Sånt som man inte brukar få speglat på ett bra sätt i väst.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
19:41 påbörjade Putin hålla talet där han säger det.
Hur skulle SVT eller SvD kunna känna till beslutet innan det?

Jag vet, helt omöjligt. Här är en skärmdump från Avpixlat, nej jag menar Nassenütt, nej det var nog DN/PwC, nej SVT menar jag, hur som helst, som bevisar att det går inte att publicera denna nyhet innan 19:41.

19:41 förresten? Vilket sammanträffande! En konspiration!

85a615a9a98985b65be27eccf8dd464a.jpg
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det går tillbaks ända till 2018 när fejade nyheter postades som påstods komma från BBC. Debunkat många gånger om. Senaste ordbajset kom från Ryssland i december förra året.

<edit>...och tydligen igen för dryga timmarna sedan, jösses...Tsar Putin i sitt esse!</edit>
 
Last edited:

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Har inte Alaska tillhört Ryssland….. :kulspruta:unsure:
Det kanske är nästa ryska historia han vill återställa…
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Sveriges Radio diskuterade det kommande erkännandet av de två ukrainska regionerna som självständiga vid 17:30 ungefär. Om de gjorde det tidigare vet jag inte för jag hade inte radion på.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag vet, helt omöjligt. Här är en skärmdump från Avpixlat, nej jag menar Nassenütt, nej det var nog DN/PwC, nej SVT menar jag, hur som helst, som bevisar att det går inte att publicera denna nyhet innan 19:41.
Går inte hissen hela vägen upp eller snurrar hjulet runt och hamstern är död?
Putin bekräftade det hela definitivt då han i direktsändning teckande under avtalet i slutet av sitt tal. Där och då var det 100%. Nu sa han iofs i början av talet att han skulle göra det så man kunde utgå från faktumet att han skulle göra det redan då. Troligtvis visste källor inom Kreml om det innan.
Att AFP får info från Kreml att det kommer teckas under är trovärdigt. Att trovärdiga nyhetskanaler ändå väntar med att bekräfta det genom egna källor är bara bra. Granska saker innan man publicerar är bra.
Att du har svårt att skilja på bekräftat och trovärdiga uppgifter eller rent trams får du stå för själv och ge dig alla pokaler du kan hitta.
Du förlöjligar bara dig själv mer och mer.
Och som jag sa innan diskussioner med dig ger inget mervärde för mig här på SH. Tyvärr... Markus eller vad du nu egentligen heter.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sveriges Radio diskuterade det kommande erkännandet av de två ukrainska regionerna som självständiga vid 17:30 ungefär. Om de gjorde det tidigare vet jag inte för jag hade inte radion på.
Märkligt, alla vet ju att det var bara efter 19:41 man kunde rapportera detta.

En komplott sannerligen!
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Går inte hissen hela vägen upp eller snurrar hjulet runt och hamstern är död?
Putin bekräftade det hela definitivt då han i direktsändning teckande under avtalet i slutet av sitt tal. Där och då var det 100%. Nu sa han iofs i början av talet att han skulle göra det så man kunde utgå från faktumet att han skulle göra det redan då. Troligtvis visste källor inom Kreml om det innan.
Att AFP får info från Kreml att det kommer teckas under är trovärdigt. Att trovärdiga nyhetskanaler ändå väntar med att bekräfta det genom egna källor är bara bra. Granska saker innan man publicerar är bra.
Att du har svårt att skilja på bekräftat och trovärdiga uppgifter eller rent trams får du stå för själv och ge dig alla pokaler du kan hitta.
Du förlöjligar bara dig själv mer och mer.
Och som jag sa innan diskussioner med dig ger inget mervärde för mig här på SH. Tyvärr... Markus eller vad du nu egentligen heter.
Han hade ju även meddelat sina intentioner till Macron och Scholz.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
EU lovar sanktioner via von der Leyen.

Putin har samma lätt feberaktiga blick som man sett hos Khadaffi, Saddam eller valfri religiös fanatiker/diktator som lovar eld och död åt alla som "hotar oss".
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
EU lovar sanktioner via von der Leyen.

Putin har samma lätt feberaktiga blick som man sett hos Khadaffi, Saddam eller valfri religiös fanatiker/diktator som lovar eld och död åt alla som "hotar oss".
Satt och läste DNs reportage om Kina och Ryssland

Det skulle kunna vara en väg att mildra effekterna, även om nu Kina vill hålla sig väl med västs marknad.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top