SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nej det är ju just det de inte varit, det är separatistgrupper om pangat runt lite där (13000 döda, så att påstå att ett krig här skulle vara något nytt tycker jag känns lite påhittigt) som har utropat sig som självständiga nationer, att det finns en militant grupp beväpnade galningar som säger att "vi är regering för en stat här" betyder ju inte i sig att en majoritet av folket i området stöder dem.Ok.
Så de har varit självständiga sedan tidigare? Det är inget nytt som hänt egentligen?
Det nya nu är att Ryssland officiellt erkänner dessa som nationer. Även om ingen annan gör det.
Och skickar dit militär för att hjälpa dessa "nationer" hålla sitt territorium. (så inte tex Ukraina, som inte erkännt dessa stater och anser att lerbacken är deras, skall kunna "invadera" dessa "nationer" så lätt.)
"Vi invaderar inte Ukraina, det här är ju Dohansk/Lohansk (est. 2minuter sedan), och De vill ha oss här!"
Det är lite som om sju bönder i Dalarna börjar härja omkring med automatvapen och påstår att Dalarna är en suverän stat, och det är vi det.
Norge erkänner denna" stat" i en presskonferens, och skickar över sin militär dit så att inte onda svensken kommer och invaderar stackars Dalarna.
Sedan önskar Dalarna att få bli en del av Norge och de säger "Jovars, vi är ju goda samariter vi".
Trots att alla vet att "bönderna" gjorde allt detta på Norska underättelsens mynt från början.
-Du ser, helt jävla bolibompa.
"Golvet är lava, du måste gå på mattan" "Jag har Thanos sandaler!" "Ok, kör hårt!"
"Jag måste gå å kissa, golvet är inte lava mer..."
"Jaja, Donbass är Ryssland nuuu...."
Hela grejen med suveräna stater är ju helt jäkla fiktiv egentligen, och är bara en grej sålänge de coola kidsen, som sitter på fräsiga kärnvapen, är överens.