Ska man vara orolig för Ryssland?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag vet det fan om jag skulle vilja sätta pengar på det där :rofl

Jo, och minen när han tänker "Helvete, hur fan ska vi slåss mot de här med T72or..."
View attachment 487834

Och han hittade väl vårat hemliga vapen också?
Burken med kemiska stridsmedlet.
View attachment 487835
Om 5-10 år kommer Ryssland marknadsföra en ny och revolutionerande ersättare till BMP som på intet sätt har något alls med CV90 att göra, även om den ser nästan exakt likadan ut.
Men är mycket sämre konstruerad.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Om 5-10 år kommer Ryssland marknadsföra en ny och revolutionerande ersättare till BMP som på intet sätt har något alls med CV90 att göra, även om den ser nästan exakt likadan ut.
Men är mycket sämre konstruerad.
De har nog haft ritningarna till våran ett tag, men ett exemplar att detaljstudera underlättar nog mycket.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
De har nog haft ritningarna till våran ett tag, men ett exemplar att detaljstudera underlättar nog mycket.
Jaoh, de har ju redan kopierat vår stridsbåt 90...
Och nu när de har blivit lite förnedrande av vår CV90 kommer de säkert kopiera den med.
Sedan går vi ser om det blir en vodkaleopard vad det lider. Men de måste ju först få ordning på sin tankindustri. Den där industrin som på 10 år lyckats producera en handfull T14.
Iofs, det de behöver mest är väl en modern motor, så det blir väl det de försöker kopiera först.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, det är inte mycket av CV9040 som är okänt sedan tidigare, man har väl fått klättra i / på den i offentliga sammanhang dom senaste 20 åren i alla fall.
Vi var fullständigt införstådda med att vagnar skulle förloras i strid och komma i fiendens händer.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Ryska krav för fred i Ukraina.

Kan vara en översättningsmiss, men fetat nedan :

Moskva ställer villkor för fred​

Ett fredsavtal med Ukraina är bara möjligt om Kiev lägger ner sina vapen och om väst upphör med vapenleveranser till Ukraina. Det säger det ryska utrikesdepartementets talesperson Maria Zacharova efter helgens Ukrainakonferens i Saudiarabien.​
Hon säger också att Ryssland kräver att Ukraina ger upp sina ockuperade områden till Ryssland.
Ett annat krav som hon räknar upp är att Ukraina måste vara neutralt, alliansfritt och kärnvapenfritt, rapporterar AFP.​
Vad räknas som Ukrainas ockuperade områden enligt rysk logik? Ockuperade av Ukraina eller Ryssland? Om Ukraina - vad kan de rimligtvis anses ockupera i sitt eget land? Om Ryssland - Områden som ockuperades 2014? Som just nu är ockuperade? Som någon gång under kriget varit ockuperade? Områden som ligger i oblaster som Ryssland förklarat annekterade trots att de aldrig lyckats ockupera områdena i fråga?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det är väl de områden som nyligen skrivits in i den ryska konstitutionen. Antar att ryssarna menar att Ukraina stulit tillbaka en del av det.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Inte för att jag vet något om den händelsen eller har större tilltro till Ukrainska mäns kvinnosyn, men thenationalpulse.com ligger i samma mediefamilj som breibart news vilket gör att jag har svårt att lita något större på den då amerikanska neo-konservativa har egentintresse av att svartmåla Ukraina då de önskar minskat västeuropeiskt deltagande där och tätare band till Ryssland. Visst är det alltid intressant att läsa från båda sidor, men jag skulle inte lita blint på den informationen.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Inte för att jag vet något om den händelsen eller har större tilltro till Ukrainska mäns kvinnosyn, men thenationalpulse.com ligger i samma mediefamilj som breibart news vilket gör att jag har svårt att lita något större på den då amerikanska neo-konservativa har egentintresse av att svartmåla Ukraina då de önskar minskat västeuropeiskt deltagande där och tätare band till Ryssland. Visst är det alltid intressant att läsa från båda sidor, men jag skulle inte lita blint på den informationen.

The Guardian då?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
The Guardian då?

Jepp, känns som det ökar trovärdigheten.

Anledningen till att jag är lite kinkig med neo-con sidor är att de har pumpat ut McArturs lögner påståenden om 400k döda ukrainska soldater som sanning då de väldigt gärna vill vrida väst ut ur att stödja Ukraina. Men såklart tar de upp verkliga händelser om de ser dåliga ut för Ukraina.

Last edited:

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Enligt två av mina källor kommer nåt väldigt stort att hända och få världen att häpna, och det inte senare än September men troligtvis redan denna månad… jag hade gärna sett att min 3:e källa bekräftat detta men har inget hört från dem ännu…

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Enligt två av mina källor kommer nåt väldigt stort att hända och få världen att häpna, och det inte senare än September men troligtvis redan denna månad… jag hade gärna sett att min 3:e källa bekräftat detta men har inget hört från dem ännu…
Förstår att den tredje källan är svår att få tag i just nu då han skärmat av sig från den kosmiska strålningen som kontrollerar mänskligheten.
1691506951255.png
:nicka

When the thread can't get any weirder...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år