Ska man vara orolig för Ryssland?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om man påstår tillräckligt många vaga saker om tillräckligt många vaga datum får man tillslut rätt om att det händer något och kan casha in...

Som till exempel nu den 25e kommer det att hända en grej, vänta bara, den 26e kommer ni alla att få ge mig rätt...

Hur gick det föresten med dina tidigare numerologiska förutsägningar?

7 48 2 69 420 19 55 12

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Väntar fortfarande på en chans att dricka bira med Tammer och Kurtock, kommer bli en magisk kväll.

Det kanske är det som ska hända snart, eller nästa månad?
Vi får nog invänta konfirmation från killen med foliemössan, för det är ju stora grejor.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Den som lever får se…synd att du inte har tålamodet att vänta och se…men det kanske kommer…
Mina säkra källor säger att det kommer regna i höst.
Jag vet...Far Out liksom...Hur kan de veta nått sånt...vädret är ju så komplext liksom....Men de säger det och jag tror de har helt rätt. Vänta bara du kommer att se och sålla dig till skaran av troende :nicka

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Var det nu vi skulle plocka fram flugsmällare?
För tillfället… jobbade 285 timmar i Juli månad.. jag är glad att ha ett jobb att gå till. Idag är det min första lediga dag på tre veckor… har hjälpt folk med diverse skatteärenden, adoption, jobbsök, penningtransaktion etc etc, och imorgon blir det att jobba igen.. ledig den 1:a September då min äldsta dotter fyller 35…

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dom flesta människor skulle med skrivna ord kunna förklara vad som kommer att hända i grova drag.

Kommer rymdskeppet från månens baksida att komma och landsätta Nazister i Ukraina?

Kommer putler att dra iväg en Nuke mot Ukraina?

Skit i detaljerna, tala om vad vi kan förvänta oss

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Dom flesta människor skulle med skrivna ord kunna förklara vad som kommer att hända i grova drag.

Kommer rymdskeppet från månens baksida att komma och landsätta Nazister i Ukraina?

För många har helvetet redan börjat på ett eller annat sätt, och många står på tur…

Raderad medlem 51742

Guest
Det finurliga med att uttrycka sig på ett diffust sätt är att man i efterhand alltid kan hävda att man hade rätt.

Raderad medlem 51742

Guest
Tror att det mesta är diffust för folk med låg IQ…
Jag vet inte om jag riktigt skulle dra det så långt som till att säga att förmågan att tänka och formulera sig med precision beror enbart på hög IQ, men visst ligger det något i det.

ChatGPT resonerar om saken:
The relationship between IQ (Intelligence Quotient) and "precision in thought" is complex and multifaceted. Here's a breakdown of how they might relate:
  1. Definition of IQ: IQ tests are designed to measure a person's mental agility. They test a range of abilities, such as problem solving, memory, and logical reasoning. An individual's performance on an IQ test can indicate their capacity to think abstractly, understand complex concepts, and reason quickly.
  2. Definition of Precision in Thought: Precision in thought generally refers to the ability to think clearly, accurately, and in detail. It involves being exact in one's reasoning and not making undue generalizations or assumptions.
  3. Correlation: Those with higher IQ scores may have a better ability to handle complex problems, think logically, and process information more efficiently. Such capabilities could lead to a greater precision in thought. However, it's important to note that having a high IQ doesn’t automatically guarantee that someone will always think with precision. Other factors, such as knowledge, experience, cognitive biases, emotional state, and education, also play a role in determining how precisely one thinks.
  4. Other Influences: Educational background, training in critical thinking and logic, exposure to varied intellectual challenges, and even personal motivation can influence precision in thought. In some cases, someone with an average IQ but with substantial training in a specific field might think more precisely within that domain than someone with a higher IQ but no domain-specific training.
  5. Limitations of IQ Tests: While IQ tests offer a standardized way to assess certain cognitive abilities, they don't capture all facets of intelligence or precise thinking. For instance, creativity, emotional intelligence, practical intelligence, and wisdom are not directly assessed by traditional IQ tests.
  6. Other Cognitive Skills: Skills such as attention to detail, conscientiousness, and the ability to focus could also influence precision in thought. For instance, a person might have a high IQ but may not be detail-oriented, which could impact their precision in certain tasks or thought processes.
In conclusion, while there might be some correlation between IQ and precision in thought, it's not a strict one-to-one relationship. Many other factors come into play when assessing someone's capacity for precise, detailed, and accurate thinking.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03

Vet inte vad du pratar om för rymdskepp som du påstår finns på månens baksida…

Men du verkar övertygad om att vi på jorden är de enda levande varelser i universum … kanske speciellt dom som inte varit på högre höjder än reguljärflyget och än mindre ovanför jordens atmosfär…
Jag själv har ett mer öppet sinne tills vi utforskat hela universum…

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vet inte vad du pratar om för rymdskepp som du påstår finns på månens baksida…

Men du verkar övertygad om att vi på jorden är de enda levande varelser i universum … kanske speciellt dom som inte varit på högre höjder än reguljärflyget och än mindre ovanför jordens atmosfär…
Jag själv har ett mer öppet sinne tills vi utforskat hela universum…
Det är praktiskt omöjligt att utforska hela universum.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år