Ska man vara orolig för Ryssland?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fan vet om inte 5G nätet går djupare in under huden ändå.

Lika rätt som att många dog med covid.

inte nödvändigtvis av covid. Men det är ju rätt i sak.

Men 99% av befolkningen tolkar det annorlunda är just rätt i sak…
Jag är nöjd så, allt var rätt men det var tydligen fel på "99%" av läsarna, trots att det i SvD stod att radioaktiviteten var ofarlig.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ryssland reparerar på...
S4S7P.gif

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag är nöjd så, allt var rätt men det var tydligen fel på "99%" av läsarna, trots att det i SvD stod att radioaktiviteten var ofarlig.
Att du gillar click-bait är rätt i sak. Jag är nöjd så.
Egentligen ser du inget problem i click-bait.

i slutet framkommer det att click-bait är irrelevant för innehållet.

Var inte irrelevant. Förringa inte click-baits björntjänst för nyhetsrapporteringen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Att du gillar click-bait är rätt i sak. Jag är nöjd så.
Egentligen ser du inget problem i click-bait.

i slutet framkommer det att click-bait är irrelevant för innehållet.

Var inte irrelevant. Förringa inte click-baits björntjänst för nyhetsrapporteringen.
Vi kan absolut ha en diskussion om click bait men tesen var inte att click bait var av ondo utan att Aftonbladet var felaktig, och senare också SvD.

Undrar om någon läst någon av artiklarna.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Vi kan absolut ha en diskussion om click bait men tesen var inte att click bait var av ondo utan att Aftonbladet var felaktig, och senare också SvD.

Undrar om någon läst någon av artiklarna.
Dravel. Jag har kommenterat dravlet. Du väljer att hoppa i tunnan att dravel är fel medan dravel är mest tomt prat. Förstår du att dravel och brus många gånger överröstar Det viktiga innehållet? Det är irrelevant information som får störst nyhetsutrymme. Vem skrev att det var fel? Inte jag. Det är rätt i sak men det försvann det med..

Edit. I sak borde du inte ha något problem med det eftersom det är rätt i sak. Så så lägger vi det till handlingarna och behöver inte fortsätta diskutera att vi är helt överens.

(Edit. Det finns en felaktighet placerad i inlägget men den är irrelevant för innehållet. Låter det tala för fördelen med slika värden. Vem tjänar på det? Vill man läsa brus finns skönlitteratur )

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej det blir inte stand-off nog för en konventionell förfragmenterad verkanseld.
Är det ett försök i att ”förvirra” konturbaserad målsökare, i typ loitering-drönare möjligen?
Fast då borde ju ett gammalt klassiskt kamouflagenät fungera bättre?
Det här känns mera som
-Jag beodrar er att kamouflera planen
-Men vi har inga nät....
-Ta vad ni hittar...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Intressant artikel om Musk och hans påverkan på kriget:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Fast då borde ju ett gammalt klassiskt kamouflagenät fungera bättre?
Det här känns mera som
-Jag beodrar er att kamouflera planen
-Men vi har inga nät....
-Ta vad ni hittar...
Oaktat syfte så är det iaf inget plan som ska starta plötsligt, som är täckt med gamla bildäck. Kan man dra gissningar om att de med däck inte är ingående i direkt gripbar förmåga…

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Oaktat syfte så är det iaf inget plan som ska starta plötsligt, som är täckt med gamla bildäck. Kan man dra gissningar om att de med däck inte är ingående i direkt gripbar förmåga…
Det skulle iofs kunna vara att flygfältet redan sen tidigare ser ut som soptipp med en massa gamla däck utslängda på gräset samt banan och detta bara är ett legitimt försök att kamouflera planen mot omgivningen... :crash

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Intressant artikel om Musk och hans påverkan på kriget:

Musk har helt rätt, hans ansvar är med mer än råge väl taget, den som inte tycker det är fri att bygga ett eget privat satellitsystem och upplåta det, eller varför inte åka ner själv och bara hjälpa till.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Dravel. Jag har kommenterat dravlet. Du väljer att hoppa i tunnan att dravel är fel medan dravel är mest tomt prat. Förstår du att dravel och brus många gånger överröstar Det viktiga innehållet? Det är irrelevant information som får störst nyhetsutrymme. Vem skrev att det var fel? Inte jag. Det är rätt i sak men det försvann det med..

Edit. I sak borde du inte ha något problem med det eftersom det är rätt i sak. Så så lägger vi det till handlingarna och behöver inte fortsätta diskutera att vi är helt överens.

(Edit. Det finns en felaktighet placerad i inlägget men den är irrelevant för innehållet. Låter det tala för fördelen med slika värden. Vem tjänar på det? Vill man läsa brus finns skönlitteratur )
Vad var det du inte tyckte om i SvD-artikeln?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Däcken på flygplanen är för att skydda mot splitter/kulor från granater som briserar en bit bort.

Vid den senaste attacken mot flygbasen träffades väl bara ett eller två plan, men totalt fem blev avskrivna på grund av splitterskador

Flygplansskinnet är inte speciellt tjockt och tåligt (man hugger lätt en skruvmejsel genom) hittar man då hål efter fragment i skinnet så måste man plocka isär och ta ut fragmentet och kontrollera så inget har skadats. (till exempel bränsletankar/rör/hydraulslangar/sensorer)

Ukraina använder sig av mycket improviserade sprängladdningar, men om man fyller en PET flaska på en drönare med sprängämne så förstärker man verkan mångdubbelt om man tejpar ett lager fyrtumsspik runt plastflaskan som agerar splitter.

På något klipp jag såg byggde dom truppminor av tomma ammocans och stålkulor från den bombade kullagerfabriken

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ukraina använder sig av mycket improviserade sprängladdningar, men om man fyller en PET flaska på en drönare med sprängämne så förstärker man verkan mångdubbelt om man tejpar ett lager fyrtumsspik runt plastflaskan som agerar splitter.

På något klipp jag såg byggde dom truppminor av tomma ammocans och stålkulor från den bombade kullagerfabriken
Låter ju helt badtoffla det där, varför bygger de sitt försvar med pet-flaskor?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Låter ju helt badtoffla det där, varför bygger de sitt försvar med pet-flaskor?

För att man inte hade färdiga attackdrönare innan putler anföll, och nu anpassar man sig efter situationen och använder det man kan. (med bra framgång)

Varför lägger rysarna bildäck på sina flygpan, dom visste ju att dom skulle starta ett krig och hade alla möjligheter att förbereda sig på det och bygga skyddande hangarer?

Att du skulle sjunka till Tammers trollnivå trodde jag inte, men ha kul där nere

Obligatorisk badtoffla:
flipflop.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
För att man inte hade färdiga attackdrönare innan putler anföll, och nu anpassar man sig efter situationen och använder det man kan. (med bra framgång)

Varför lägger rysarna bildäck på sina flygpan, dom visste ju att dom skulle starta ett krig och hade alla möjligheter att förbereda sig på det och bygga skyddande hangarer?

Att du skulle sjunka till Tammers trollnivå trodde jag inte, men ha kul där nere

Obligatorisk badtoffla:
View attachment 489392
Var glad att någon svarar dig, oftast orkar ju ingen längre.

Men kul med dina fantasier om tofflor och pet.

What about ism bildäck, lägger den på kom-ihåg tillsammans med övriga mytomananstrukna påhitt och anekdoter.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Var glad att någon svarar dig, oftast orkar ju ingen längre.

Men kul med dina fantasier om tofflor och pet.

What about ism bildäck, lägger den på kom-ihåg tillsammans med övriga mytomananstrukna påhitt och anekdoter.

Har inte du sett några improviserade attackdrönare?
Har inte du sett bilder med soldater med badtofflor?
Av någon anledning lägger rysarna bildäck på sina flygplan, har du någon bättre förklaring?

TROLL!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har inte du sett några improviserade attackdrönare?
Har inte du sett bilder med soldater med badtofflor?
Av någon anledning lägger rysarna bildäck på sina flygplan, har du någon bättre förklaring?

TROLL!
Härligt, versaler, så uppnår man bra kommunikation (1996).

Jag frågade dig om pet, du svarade om bildäck.

Tammer är till skillnad från dig reflekterande, sedan har han gått bort sig helt och/eller vill bara trolla. Du är ju bara tonårigt käbblig.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka