powerjohan
Ogudaktig sporthojare
Snacka om åsiktskorridor.Här förklarar Elaka Måns för Bill och Bull vad de tycker:
Sitter båda de där pajasarna kvar, eller åkte nån av dem ut efter Prigozhins lilla fyllerevolution?
Snacka om åsiktskorridor.Här förklarar Elaka Måns för Bill och Bull vad de tycker:
Putte har ivarjefall vett att hålla sig i form.Här förklarar Elaka Måns för Bill och Bull vad de tycker:
View attachment 489097
Aftonbladet gonna aftonblad, antar jag...'Aftonbladet kör på med ren propaganda och toppar med:
View attachment 489124
De är inte radioaktiva. Ryssland använder dylik ammunition själv, sen krigets början.
En bunt femtekolonnare... Tvi vale!Aftonbladet kör på med ren propaganda och toppar med:
View attachment 489124
De är inte radioaktiva. Ryssland använder dylik ammunition själv, sen krigets början.
Numera finns även flygande TM-62 stridsvagsnminor.
View attachment 489287
Släpps från drönare.
Gillar inte tanken när framtida terrorister kommer använda dylika saker i väst. Finns få motmedel mot sånt.
Minor ska ju hanteras av Lasse i ledet som släpar dem efter sig om så krävs. Trotyl är en magnifik produktJag såg en ukrains lastbil backa in och tömma ett helt flak med röjda minor i en stor hög, så någon brist på dom lär inte Ukraina ha den närmsta tiden.
Jag vet att dom ska vara lika ofarliga som en vedklabb när utlösaren är bortplockad, men det fick mig ändå att rysa att se så mycket minor hanteras så
Överste Henricsson lär under Bosnienkriget ha sparkat/kastat undan en mina när den lokala milisen vägrade avminera vägsträckan som den svenska fordonskolonnen avsåg nyttja. Ska förvisso ha varit en fordonsmina som inte borde smälla om inte x antal ton stål befinner sig rakt ovanför den, med betoning på borde... Ingenting jag hade velat sparka på eller slänga någonstans oavsett vad, skruv lär det iallafall ha tagit då vägstråket enligt sägen avminerades illa kvickt efter detJag såg en ukrains lastbil backa in och tömma ett helt flak med röjda minor i en stor hög, så någon brist på dom lär inte Ukraina ha den närmsta tiden.
Jag vet att dom ska vara lika ofarliga som en vedklabb när utlösaren är bortplockad, men det fick mig ändå att rysa att se så mycket minor hanteras så
Det gjorde han inte, iaf inte enligt egen utsago. Han var chef för fjärde fördelningen när jag lumpade och hade en dragning i hur förstärkt luftladsatt bataljonsstridsgrupp såg ut. Det blev lite frågor och det hade publicerats en artikel om Bosnienkriget i samma veva. Någon frågade om det var sant att han som högste chef hade sparkat undan stridsvagnsminor vid en vägspärr.Överste Henricsson lär under Bosnienkriget ha sparkat/kastat undan en mina när den lokala milisen vägrade avminera vägsträckan som den svenska fordonskolonnen avsåg nyttja. Ska förvisso ha varit en fordonsmina som inte borde smälla om inte x antal ton stål befinner sig rakt ovanför den, med betoning på borde... Ingenting jag hade velat sparka på eller slänga någonstans oavsett vad, skruv lär det iallafall ha tagit då vägstråket enligt sägen avminerades illa kvickt efter det
Överste Henricsson
Henricsson svarade "Nej, nej, det där är en grav överdrift. Jag BAR undan minorna. Jag har ju militär utbildning och de där kan ju explodera"
Blev du klarare i denna fråga? Annars finns dagens boktips helt gratis här:Skämtar du?
Att de påverkade det amerikanska valet är definitivt fastställt, det som (ännu) inte gått att bevisa är att Trump visste om det…
Vill man tro annat får man göra det, vi lever till skillnad från ryssarna i ett fritt land.
Blev du klarare i denna fråga? Annars finns dagens boktips helt gratis här:
Det är lite svårt att inse att man inte har koll ser jag. ?”Demokratiska operatörer”
Ja där kom minsann sanningen fram. Trump är en oskyldig hedersman, endast utsatt för taskiga komplotter… haha
Sporthoj, forumet där sant blir falskt. ?Aftonbladet kör på med ren propaganda och toppar med:
View attachment 489124
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|