Ska man vara orolig för Ryssland?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Åh nej, ett ryskt luftvärnsrobotsystem på Krim med både två S400 och eldrörsluftvärn slog ut av just det systemet är konstruerat att skydda emot...

Undra om basarturken är nöjd med sitt ryska luftvärn nu?

Ukraina kör hårt med SEAD nu, undra om dom har fått tillskott på flygsidan, kanske inte plan, men robotar till dom plan och helikoptrar som dom har.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Marabou hade väl affärer i Ryssland, right?
Borde man då tittstrejka 4:an, 7:an, 12:an som kör Marabou-reklam?

Avd: Gör så mycket du kan!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Marabou hade väl affärer i Ryssland, right?
Borde man då tittstrejka 4:an, 7:an, 12:an som kör Marabou-reklam?

Avd: Gör så mycket du kan!

Mmmmm... Massmord

Jag tittstrejkar redan all TV, men var och en gör som den vill.
Däremot kan man ju mail redaktionerna och påtala att man finner det osmakligt att dom tjänar pengar på att Marabou måste annonsera mera för att folk bojkottar dom.

Min lokala ICA har inte plockat bort Marabou ur sortimenten, och nu är det ständigt kampanjer på deras produkter, jag frågade och det är kampanjer från Marabou, men det säljer ändå dåligt.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Mmmmm... Massmord

Jag tittstrejkar redan all TV, men var och en gör som den vill.
Däremot kan man ju mail redaktionerna och påtala att man finner det osmakligt att dom tjänar pengar på att Marabou måste annonsera mera för att folk bojkottar dom.

Min lokala ICA har inte plockat bort Marabou ur sortimenten, och nu är det ständigt kampanjer på deras produkter, jag frågade och det är kampanjer från Marabou, men det säljer ändå dåligt.
Massmord... :hihi

Håller med, osmakligt. Näe, verkar inte va nån butikskedja som fryser ut Marabou, rätt märkligt. Hoppas dock att försäljningen dyker brant nedåt. Ska skicka mail och höra med dom, bra tips!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Massmord... :hihi

Håller med, osmakligt. Näe, verkar inte va nån butikskedja som fryser ut Marabou, rätt märkligt. Hoppas dock att försäljningen dyker brant nedåt. Ska skicka mail och höra med dom, bra tips!

Vi har en lokal ICA handlare som har gjort det tror jag, han har gjort sig känd för att ta ställning i olika frågor och anpassa sortimentet.

Det började med att han plockade bort porrtidningarna, sedan tobaken sen var det något mer och sedan tror jag att han gjorde något för Ukraina också, jag handlar inte där själv så jag vet inte.

Andra ICA butiker har ju satt upp skyltar om vilka produkter som anses ha verksamhet kvar i rysland, så får kunderna avgöra själv.

För mig har det inte varit något problem att hitta alternativa varor, utom Oboy chokladdryck, jag vet att Kommunist-ICA (Konsum) har någon chokladdryck i sitt sortiment som heter Änglamark, men jag har inte provat den, jag klarar mig kanske ett år till på det jag har kvar

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det började med att han plockade bort porrtidningarna, sedan tobaken sen var det något mer och sedan tror jag att han gjorde något för Ukraina också, jag handlar inte där själv så jag vet inte.
Vilken tönt, vm i godhetssignalering. Undrar vad han döljer.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vilken tönt, vm i godhetssignalering. Undrar vad han döljer.

Ptja, hans butik, hans regler.
Jag tror det var tjejerna i butiken som talade om att dom inte tyckte om att stå och fylla på porrtidningar i hyllorna, och då plockade han bort dom, resten är nog helt hans egna beslut.

Har hans omsättning minskat? Tja, kanske, men det tycker han att det är värt.

85404868.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En rysk pilot missuppfattade en order i oktober 2022 och skjöt två jaktrobotar mot ett Brittiskt Rivet Joint spaningsplan över svarta havet.

Den ena roboten tappade låsningen och den andra roboten tände inte motorn på.

Ibland har dom tur med utrustningen rysarna.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tror det var tjejerna i butiken som talade om att dom inte tyckte om att stå och fylla på porrtidningar i hyllorna, och då plockade han bort dom, resten är nog helt hans egna beslut.

85404868.jpg
Äckligt pk, känner bara förakt.
Hans butik, etablissemangets regler.
Rock n roll är de få butiker som säljer porrtidningar fortfarande.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

85404868.jpg

Ärligt talat tror jag att det kan vara så enkelt att det i porrtidningsfallet handlar om lönsamhet. Jag menar, vad fan tjänar porrtidningen för syfte nuförtiden? Sedan internets inträde i samhället så känns hela konceptet förlegat, vem fan betalar för en fysisk tidning när det räcker att knappa in sökord i valfri sökmotor och se sig mätt på precis allt som tidningarna potentiellt har att erbjuda?... :va

Jag förstår att de fyllde ett syfte förr, innan man kunde googla fram all världens pattar, fittor, kukar eller vadhelst man nu ville titta på. Men idag när i princip alla springer runt med en handdator i fickan så känns det extremt passé... Så det förvånar knappast att handlarna väljer att plocka bort dem ur sortimentet, jag kan inte tänka mig att de säljer särskilt bra över huvud taget och jag tror verkligen inte att eventuella intäkter motsvarar de potentiella förlusterna i form av exempelvis lättkränkta PK-kunder och/eller anställda som känner sig objektifierade och som väljer att bojkotta de handlare som fortfarande har porrblaskor på hyllorna etc.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jag känner väl IOFS att det är bra att han får bestämma vad han säljer i sin butik
Ännu bättre att han lyssnar på personalens åsikter.

Alternativet hade ju varit att någon annan (staten) bestämde över hans butik och vad den sålde

DogOnWheels

Har bara Yamaha’er
Gick med
4 Apr 2019
Hoj
BT1100, XT660R, FJR1300
För mig har det inte varit något problem att hitta alternativa varor, utom Oboy chokladdryck, jag vet att Kommunist-ICA (Konsum) har någon chokladdryck i sitt sortiment som heter Änglamark, men jag har inte provat den, jag klarar mig kanske ett år till på det jag har kvar
”Döda barn dricker inte Oboy” var det nån som nämnde med adress till mondelezzz.
Lidl har en schysst chokladdryck om det hör till livets nödtorft.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
”Döda barn dricker inte Oboy” var det nån som nämnde med adress till mondelezzz.

Min Oboy inköpt några år före kriget kommer nog att räcka till efter kriget, så någon storkonsument är jag inte

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag kör med pulver från Pirkka (en ljusblå kartong) köpt i Finland eller på Åland. Ingen mjölkprotein i den heller, så den funkar för de flesta med allergi. Riktigt god.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tänkte bara dubbelkolla en grej, skojar ni om det här med oboy?

Tror ni har lite större problem än chokladdrycken.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tänkte bara dubbelkolla en grej, skojar ni om det här med oboy?

Tror ni har lite större problem än chokladdrycken.

Suzuki och Yamaha! :skrämd Bara att skicka hojarna till skroten!

Men det där var en rätt jävla diger lista. Med tanke på att Nestlé är med så blir det fattigt med maten, de har ju ett finger lite överallt. Och vad gäller totalbojkott, det kanske inte är den absolut bästa idén, vi vill antagligen inte skapa ett nytt Nordkorea av Ryssland.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år