Ska man vara orolig för Ryssland?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Egentligen borde vi väl boykotta varor från alla länder som importerar Ryssk Gas !?!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Bojkotta det ni känner att ni kan leva utan eller ersätta, om ni vill.

Många kan inte vara utan Swedish Match produkter, men kan samma personer istället bojkotta alla Mondelez produkter är det ju ändå ett bra steg på vägen.
Det behöver inte vara allt eller inget, och det är ingen tävling i vem som bojkottar hårdast.

I början hade det effekt, många företag drog sig ur rysland, nu är det dom envisa kvar som förmodligen tjänar storkovan i rysland

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Tänkte bara dubbelkolla en grej, skojar ni om det här med oboy?

Tror ni har lite större problem än chokladdrycken.

Ska jag tolka det som att om man inte kan göra allt så ska man inte göra något?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bojkotta det ni känner att ni kan leva utan eller ersätta, om ni vill.

Många kan inte vara utan Swedish Match produkter, men kan samma personer istället bojkotta alla Mondelez produkter är det ju ändå ett bra steg på vägen.
Det behöver inte vara allt eller inget, och det är ingen tävling i vem som bojkottar hårdast.

I början hade det effekt, många företag drog sig ur rysland, nu är det dom envisa kvar som förmodligen tjänar storkovan i rysland
PErsonligen tycker jag att det antagligen gör större skillnad att bojkotta Ryska bolag än andra som bara har affärer i Ryssland. De andra flyttar ju antagligen pengar ut ur Ryssland i form av vinst ändå, medan Ryska bolag flyttar pengar in i Ryssland.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Suzuki och Yamaha! :skrämd Bara att skicka hojarna till skroten!

Men det där var en rätt jävla diger lista. Med tanke på att Nestlé är med så blir det fattigt med maten, de har ju ett finger lite överallt. Och vad gäller totalbojkott, det kanske inte är den absolut bästa idén, vi vill antagligen inte skapa ett nytt Nordkorea av Ryssland.
Oboy är en så liten droppe i havet att det är pinsamt. Men om folk vill leva sina liv som vanligt men godhetssignalera genom att avstå Oboy (vilket alla över 12 år ändå gör) så är det helt okej för mig.

Apropå det måste jag kolla de där gamla ryssfonderna, när fan kan man bli av med dem?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Oboy är en så liten droppe i havet att det är pinsamt. Men om folk vill leva sina liv som vanligt men godhetssignalera genom att avstå Oboy (vilket alla över 12 år ändå gör) så är det helt okej för mig.

Apropå det måste jag kolla de där gamla ryssfonderna, när fan kan man bli av med dem?
Jag testade oboy för några år sedan, och tyckte det var rätt blaskigt och inte alls så smaskigt som jag mindes det. Så jag bojkottar det redan, och behöver mao inte bojkotta något mer. :fakta

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Man behöver ju inte dricka oboy själv för att köpa hem det....

Oboy är gott när man har varit ute och frusit en hel dag och behöver fylla på med snabbt socker och en ostmacka, förut drack jag det betydligt oftare, men har allt mer gått över till thé.

Där ska man tydligen bojkotta Lipton, men jag har inte köpt mera sedan krigets början, så jag har inte satt mig in i det.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Man behöver ju inte dricka oboy själv för att köpa hem det....

Oboy är gott när man har varit ute och frusit en hel dag och behöver fylla på med snabbt socker och en ostmacka, förut drack jag det betydligt oftare, men har allt mer gått över till thé.

Där ska man tydligen bojkotta Lipton, men jag har inte köpt mera sedan krigets början, så jag har inte satt mig in i det.
Man kan spä ut O'boyen med Punsch eller i värsta fall konjak så får man bort den bittra eftersmaken! ;)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Oj, jag dricker inte ens Oboy.

Borde jag börja så jag kan rädda världen genom att sluta?
Jag tror det är tvärtom, fråga de medelålders män som just nu lider under sin Golgatavandring, mot ett fritt Ukra-iiiina, utan deras favoritkakao-/sockerdryck för barn.

Att de får ett mer klädsamt midjemått kanske bara är en bonus tänker jag förvisso.

Sedan kan man ju undra vad det är för typ av kaliber på någon som inte klarar att ordna en chokladdryck med råvaror utan måste ha halvfabrikat/ultrapeocessad mat, ska man gissa att det just nu vankas fredagsmys med Billys i tjotahejti måntro?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Man kan spä ut O'boyen med Punsch eller i värsta fall konjak så får man bort den bittra eftersmaken! ;)
Ska jag laga till en chokladdrink blandar jag oatley chokladdryck och minttu. Gillar man after eight så gillar man den blandningen. Oatley chokladdryck är för övrigt mycket mer chokladig än oboy.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Jag skulle gissa att det är 40 år sen jag drack O`boy eller liknande dryck, men jag försöker att undvika företag på listorna. Jag köper inte missiler från Nordkorea heller.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tror det är tvärtom, fråga de medelålders män som just nu lider under sin Golgatavandring, mot ett fritt Ukra-iiiina, utan deras favoritkakao-/sockerdryck för barn.

Att de får ett mer klädsamt midjemått kanske bara är en bonus tänker jag förvisso.

Sedan kan man ju undra vad det är för typ av kaliber på någon som inte klarar att ordna en chokladdryck med råvaror utan måste ha halvfabrikat/ultrapeocessad mat, ska man gissa att det just nu vankas fredagsmys med Billys i tjotahejti måntro?

Jag klarar absolut att ordna en chokladdryck från råvaror, om dom finns hemma.
Jag har normalt varken kakao eller grädde hemma.
Jag dricker alltså betydligt mindre än ett paket oboy på dom två år kriget har pågått, då har jag dessutom barnbarn på besök ibland, så jag tror inte att du behöver oroa dig för min konsumption

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Jag skulle gissa att det är 40 år sen jag drack O`boy eller liknande dryck, men jag försöker att undvika företag på listorna. Jag köper inte missiler från Nordkorea heller.
Va fan? Var köper du dina missiler då? Jag ahr svårt att hitta några vettig abudgetalternativ till Nordkoera för sånt. Visst finns det loppisar lite då och då efter en större konflikt, men det är ju inte en pålitlig inköpskälla.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Va fan? Var köper du dina missiler då? Jag ahr svårt att hitta några vettig abudgetalternativ till Nordkoera för sånt. Visst finns det loppisar lite då och då efter en större konflikt, men det är ju inte en pålitlig inköpskälla.
Gör som hipsterkrigare, kör på ekologisk och närodlad pansarvärn. Från ett mikroartilleri nära dig.

De läser säkert Fighting in the streets - A guide to urban guerilla och utvecklar det.

Stöd din lokala milis!

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Det är i Karlskoga, men de har klent med överskott nu.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år