Nu hävdar Kadyrov själv i en video att han inte ligger i koma...
Vet inte om jag tror på han
Det skulle ju iofs kunna ha varit en redig dygnfylla och efterföljande blackout som startade ryktet.
inte så stor skillnad från sverigeRubel har fallit 22% mot dollarn i år.
Centralbanken har nyligen höjt räntan till 12%.
Inflationen rapporteras som 3% men beräknas till uppåt 60%.
Förra året minskade BNP med 2.1%.
I år, med tanke på förra årets fall, kommer den hamna mellan -2% och +1% spås det.
Det som i perioder trycker upp tillväxten verkar isf framförallt vara krigsindustrin.
Tror dom har det ganska tufft.
Tänkte också på det, SEK har tappat närmare 50% mot USD sedan jag semestrade i USA senast ?inte så stor skillnad från sverige
Inget är säkert ännu. Han är som Schrödingers diktator, både levande och död.Ja, jag blev lurad av utländsk media om Kadyrov. Beklagar desinformationen!
Han är ju en skådespelare. Alla vet ju att skådisar alltid har rätt, alltid är ärliga, och alltid vet bättre än gemene man och vanliga dödliga.Ändå grymt att alla offentligt anställda chefer i Ukraina är korrumperade, förutom Zelensky.
Arma folk.
Bra analys, håller med.Själv trodde jag Ryssland skulle köra över Ukraina på några dagar, en vecka max. Jag är jätteglad att jag hade fel i det.
Ska vi prata ekonomi så trodde många att framförallt de västeuropeiska länderna skulle kollapsa under höga energipriser och det hände inte heller. Att Ryssland skulle drabbas negativt av sanktioner var uppenbart, men också att de inte skulle kollapsa då de har handel med resten av världen. Såklart under sämre villkor då resten av världen vet hur pressade de är. De upptrissade olje och gaspriserna har väl kompenserat för mycket och fått ryska ekonomin att se ut som den klarat sig relativt bra, men det finns en gräns hur mycket det kan gå upp. Likadant har man till höga kostnader försökt hålla rubeln från att kollapsa men det kan man inte heller göra hur länge som helst, fråga Bengt Dennis.
Men det är klart att det här slår, och även om kriget och de ekonomiska sanktionerna tog slut idag så skulle Ryssland vara påverkat negativt i minst 10-20 år Men antagligen längre. Är väl någon miljon som drog och de är ofta högutbildade. Några hundra tusen döda, och för varje död är det i snitt 4-5 fysiskt skadade, till det kommer PTSD och andra psykiska följder, exempelvis USA har bland sina soldater ungefär 4 självmord per avliden i strid. , otalt ytterligare någon miljon unga som inte kommer kunna jobba vettigt under sin livstid.
Ser man till de militära förlusterna så blir det också dyrt. Flera tusen stridsvagnar, ännu fler tusen stridsfordon, några hundra stridsflygplan och sedan helikoptrar, båtar, lastbilar, luftvärnssystem etc kommer att kosta att ersätta, samt utbilda ny personal. Visst, mycket var gammalt och nära avskrivning, precis som det som skickas från väst, men även det måste ersättas med nytt i stor mängd. Det är ett antal tusen miljarder som kommer behöva pumpas in där för att ens kunna hålla minimala styrkor. Reagan rustade som bekant ihjäl Ryssland på 80-talet, men nu verkar de kunna göra det helt på egen hand.
Vissa har iallafall det bra i fält. Gott om käk mm. Att killen har hälsoproblem torde inte vara märkligt. Koppla ett uppenbart överätande med stress och lite sömn, så kommer problemen att hopa sig.Rykten baserat på vad ukrainarna har snappat upp från folk från Tjetjenien. Än så länge....
Fast hans hälsa är nog inte riktigt så bra just nu
View attachment 489687
Ja man ska ta all info från båda sidor, med stoooor nypa salt.Inget är säkert ännu. Han är som Schrödingers diktator, både levande och död.
Enda vi vet är att han är ganska bloated ?
Ändå grymt att alla offentligt anställda chefer i Ukraina är korrumperade, förutom Zelensky.
Arma folk.
jap och 40% mott euronTänkte också på det, SEK har tappat närmare 50% mot USD sedan jag semestrade i USA senast ?
På typ 10 år.jap och 40% mott euron
Reagan var troligen en av de bättre, då tänker jag inte på filmkarriären. Just sayin.Han är ju en skådespelare. Alla vet ju att skådisar alltid har rätt, alltid är ärliga, och alltid vet bättre än gemene man och vanliga dödliga.
va är skillnaden ? det visar ju att detta pisse landet bara sjunker längre o längre ner i avgrundenPå typ 10 år.
Inte i år...
Skillnad. ?
Pissigt men ändå betydligt bättre än Putlers rubel. ?va är skillnaden ? det visar ju att detta pisse landet bara sjunker längre o längre ner i avgrunden
ps... bara i år har kronan sjunkit med 7 %
en dansk krona koster näääästan 1.7 med det valuta påslag som banken lägger på vid köp med kort
härligt eller hur
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |