Och västs agerande? Där vi blockar ryska nyheter totalt, förbjuder ryska idrottare att tävla etc…. Mycket av det väst hävdar om Ryssland stämmer ju inte ens. Man får vända sig till Indiska, arabiska, sydamerikanska etc nyheter för att få en mer balanserad bild av verkligheten idag….,
När Rysslands invasion startade i feb ifjol gick jag in på ryska Izvestijas nyhetssida och klickade på Google translate, detta var en av de tre första dagarna av kriget (eller kallar även du denna svinaktighet för speciell polisinsats?)
En viss Lavrov uttalade sig att ryssarna inte anfaller Ukraina utan bara försvarar sig
Är det denna balanserade nyhetsrapportering du syftar på?
Järnridåns taggtråd hade syftet att folk inte skulle fly från diktaturen, inte som skydd mot yttre fiender, ingen i dessa sattelitdiktaturer skulle vilja återvända under Rysslands paraply.
Du själv är ett lysande exempel på skillnaden mellan demokrati och diktatur.
Dina åsikter och ställningstagande strider starkt mot ditt eget lands policy där man efter två århundrade neutralitetspolitik känner hotet och söker ansluta sig till Nato som skydd
ändå kan du sprida din rappakalja som enbart försöker lyfta fram ett fiendeland i bättre dager utan att råka illa ut.
Hur hade din situation sett ut om du varit ryss och spridit en negativ bild av ditt moderland
och positiv om väst?
Ryssland har ju som bekant lagstiftat..... upp mot 15 år fängelse för den som sprider en negativ bild av Ryssland, dess invasion och armen, dessutom är det förbjudet att kalla det för ett krig.
Jag tror inte att jag kan få dig på andra tankar, nog lättare att omvända en sektmedlem.
Du kommer även fortsättningsvis sprida dina hyllningar till en diktatur och vi andra vet då att vi fortfarande lever i en demokrati