Och vad uppskattar du en möjlig snitthastighet för militär vägtransport på sträckan till?
Ukraina hävdar att detta är en bild på den specifika transporten…..
Varför skulle de behöva köra ToR?
Och vad uppskattar du en möjlig snitthastighet för militär vägtransport på sträckan till?
Ukraina hävdar att detta är en bild på den specifika transporten…..
Varför skulle de behöva köra ToR?
Men vad tror du att snittfarten för en miltärtransport skulle vara?När jag körde den vägen söderut så tog det 2,5 dagar på en BMW R1200GSA. Kursk till Rostov. 80 mil.
Men vad tror du att snittfarten för en miltärtransport skulle vara?
Semesterresor är ändå ganska väsenskilda från militärtransporter.
Vad jag kan se på den där bilden så är vägen i sånt skick att jag kan bränna på ganska bra. Har du några bilder på de värre avsnitten?
Tror nog att en hoj kör fortare än en lastbil med ett robotsystem om jag får gissa. Ska kolla efter bilder men får bli senare. Har en färja att passa.
Den behövde en liten rast efter att ha kuskat runt på vägarna?Tog inga bilder på vägen. Men här är en bild på min hoj i dom krokarna…..
Hellre fattig än ryss av allt att döma. Deras val att vilja vara fria från Ryssland. Visst är det konstigt…Ukrainarna kommer vakna upp en dag och inse att dom är skuldsatta upp över öronen…..
Kursk var förbandets hemmabas, men det påstods inte att det var dit missilen hade förts till/från den dagen.Det i sig är inte troligt. Kursk ligger 70 mil från där missilen avfyrades. 140 mil t/r med lastbil på dom vägarna på en dag? Jag har kört den vägen söderut från Kursk. Om man hävdat att den fraktats från Rostov så hade det varit mer trovärdigt.
Så att begå folkmord, som Ryssland gör när de med tvång tar barn och skickar dem till Ryssland, är alltså inte lika illa som att bojkotta ryska idrottsmän från att tävla under rysk flagg.... Ok...Och västs agerande? Där vi blockar ryska nyheter totalt, förbjuder ryska idrottare att tävla etc…. Mycket av det väst hävdar om Ryssland stämmer ju inte ens. Man får vända sig till Indiska, arabiska, sydamerikanska etc nyheter för att få en mer balanserad bild av verkligheten idag….,
Nyhetsbanken.... Du får ganska mycket "nyheter" därifrån va?Ryssland inför rätta i Haag
Unika nyheter ur världspress och egna källor. Kommentar & analys.www.nyhetsbanken.se
Intressant.
Så att begå folkmord, som Ryssland gör när de med tvång tar barn och skickar dem till Ryssland, är alltså inte lika illa som att bojkotta ryska idrottsmän från att tävla under rysk flagg.... Ok...
Vi har nog lite skilda måttstockar här.
Nyhetsbanken.... Du får ganska mycket "nyheter" därifrån va?
Du vet att de är inte oberoende på något sätt.
Kollar man på deras sida så är väldigt mycket vinklat efter den ryska troll-mallen. Det är inte ens snyggt gjort. Det ger samma känsla som om man skulle läsa Samnytt. Fast där får jag nog ändå tillägga att Samnytt döljer sina åsikter bättre än Nyhetsbanken och det är ganska illa.
Kollar man lite närmare vilka de är eller bara vill ha kontakt med dem kan man ju maila dem på:
*trumvirvel*
View attachment 490460
Jag tänker inte sitta och faktakolla saker du hittar på ryska propagandakanaler och hävdar är sanningar. Kom igen nu....Vad i artikeln gällande rättegången stämmer inte?
Jasså säger du det?Ukraina har inte anklagat Ryssland för att ha begått folkmord.
Klassiskt rysk propaganda. Börja förvanska lite detaljer och påstå sedan att det hela var omöjligt givet dessa detaljer.
Jasså säger du det?
Ukraine's prosecutor general: 'I expect to find evidence of genocide in Mariupol'
The Interview - Ukraine's prosecutor general: 'I expect to find evidence of genocide in Mariupol'
In an interview with FRANCE 24, Ukraine's Prosecutor General Iryna Venediktova discussed the alleged war crimes committed by the Russian military in Ukraine. Venediktova warned that she expects to find "evidence…www.france24.com
Här anklagar Ukraina Ryssland för folkmord.Ukraina har inte anklagat Ryssland för att ha begått folkmord.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|