Ska man vara orolig för Ryssland?

Har Ulf Kristersson inte sett inslaget från Ovala Rummet? Förstår inte vad detta betyder ens. Att vi kanske kan hjälpa USA. Varför inte ta något eget ansvar någon jävla gång?

View attachment 511304

Skriv ett brev och be honom ge fem punkter på saker som han gjort för oss skattebetalare den senaste veckan.

Europa är något av Babels torn.
Olika språk, olika kulturer, olika viljor.
Det är inte som USA att vi är ett land.

USA består av ett antal delstater som är mer olika än vad många tror. Där finns verkligen olika kulturer och viljor och även om engelska är huvudspråket så är tex spanska ganska stort i vissa befolkningsgrupper. En stor del av lagstiftningen är tex på delstatsnivå.

Kalifornien, Alaska och Florida är tex väldigt olika i det mesta…

Mvh

USA består av ett antal delstater som är mer olika än vad många tror. Där finns verkligen olika kulturer och viljor och även om engelska är huvudspråket så är tex spanska ganska stort i vissa befolkningsgrupper. En stor del av lagstiftningen är tex på delstatsnivå.

Kalifornien, Alaska och Florida är tex väldigt olika i det mesta…

Mvh
Absolut, men jämfört med hur det ser ut inom EU så ligger de i lä.
Och det är innan vi drar in Britterna, Sweizarna, och de jäkla Norrmännen, som inte ens är med.

Vilka utöver Ryssland och USA har brutit avtalet?

Du menar att dom skulle ha skickat trupper redan 2014?
De "erkända" kärnvapenmakterna undantaget Kina skrev under, dvs USA, Ryssland, Storbritannien och Frankrike. Enligt wikipedia följande förbindelser så jag vet inte vad någon mer än Ryssland faktiskt brutit mot.

1. Respect the signatory's independence and sovereignty in the existing borders (in accordance with the principles of the CSCE Final Act).[9]
  2. Refrain from the threat or use of force against the territorial integrity or political independence of the signatories to the memorandum, and undertake that none of their weapons will ever be used against these countries, except in cases of self-defense or otherwise in accordance with the Charter of the United Nations.
  3. Refrain from economic coercion designed to subordinate to their own interest the exercise by Ukraine, the Republic of Belarus and Kazakhstan of the rights inherent in its sovereignty and thus to secure advantages of any kind.
  4. Seek immediate Security Council action to provide assistance to the signatory if they "should become a victim of an act of aggression or an object of a threat of aggression in which nuclear weapons are used".
  5. Not to use nuclear weapons against any non–nuclear-weapon state party to the Treaty on the Non-Proliferation of Nuclear Weapons, except in the case of an attack on themselves, their territories or dependent territories, their armed forces, or their allies, by such a state in association or alliance with a nuclear weapon state.[5]: 169–171 [10][11]
  6. Consult with one another if questions arise regarding those commitments.[12][13]

Planerar för massgravar i Göteborg – har 17 spadar

Typiskt Sverige att ha sjutton spadar men en miljon influencers. 😅
Cyklar. Glöm inte cyklar!

Jag vet från säker källa (en nära släkting är ordföranden i en församling) att de har fått riktlinjer från Svenska Kyrkan att de måste förbereda sig. Så spadar är införskaffade, och även cyklar för att kunna ta sig mellan tex kyrkogård och församlingshem osv.

Men detta är inget nytt nu, utan detta kom ut i pandemin, de måste kunna begrava folk även om det inte går att få tag i diesel till minigrävaren som de normalt använder. Som vi kommer ihåg var det lite hysteri i leveranser, eller att det eventuellt kanske skulle kunna bli problem med leveranser i alla fall.

Jag vet från säker källa (en nära släkting är ordföranden i en församling) att de har fått riktlinjer från Svenska Kyrkan att de måste förbereda sig.

Detta är fakta. Jag är lite löst bekant med han som är kyrkogårdschef på min hemort. Man har fått order att börja planera hur och var man ska begrava folk om kriget kommer och folk helt plötsligt dör i större antal.

Detta är fakta. Jag är lite löst bekant med han som är kyrkogårdschef på min hemort. Man har fått order att börja planera hur och var man ska begrava folk om kriget kommer och folk helt plötsligt dör i större antal.
Det var väl det som stod i artikeln eller har jag missat något?

Jag vet inte, jag är för snål för att betala för att läsa Svenska Dagbladets låsta artiklar.

Ikväll skall visst agent Krasnov, Trumps nick han fick av ryssarna när han rekryterades, uttala sig och säga nått stort.
Skall vi gissa på vad han skall säga?

1. Inget nytt under solen
2. USA går ur NATO
3. USA ställer sig på Rysslands sida och förser dem med vapen och underrättelser
4. Trump talar i tungor och byter ämner 8 gånger inom en minut tills inge fattar vad han säger och skyller sen allt på Biden.

Ikväll skall visst agent Krasnov, Trumps nick han fick av ryssarna när han rekryterades, uttala sig och säga nått stort.

2. USA går ur NATO
3. USA ställer sig på Rysslands sida och förser dem med vapen och underrättelser
4. Trump talar i tungor och byter ämner 8 gånger inom en minut tills inge fattar vad han säger och skyller sen allt på Biden.
Då satsar jag på #4.
Kanske han tillkännager att Usa förhandlar med Ryssland om återköp av Alaska?

Inget konstigt, det är de gamla beredskapsplanerna som uppdateras och aktiverats igen. Även annat har återtagits, exempelvis planering för evakuering av befolkning, krigsplaceringar av personal och fordon (dock få jfrt 1980) osv osv.

Mvh

2. USA går ur NATO

Han börjar förmodligen med Biden.

Men jag tror som twostroke att få kommer att tycka att det är bra…

Mvh

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick