Ska man vara orolig för Ryssland?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tack UK för att ni tar emot Zelensky och står i förgrunden för supporten till Ukraina! ❤️
Dags för en "re-entry" (find inget balt namn för det) i EU nu när Usa inte kan räknas som partner längre?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Alltså jag är noll orolig för att Ryssland skulle ta över Paris, London och Rom. Du?

Om det sker så kommer det vara hundratals år efter att vi dött och dessutom så tror jag att Ukriana succesivt kommer mala ner Ryssland för varje månad som går så svaret är njet!

Men om Trump ställer sig på Putins sida, eller om väst inte motar Olle i grind så förändrar det allt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om det sker så kommer det vara hundratals år efter att vi dött och dessutom så tror jag att Ukriana succesivt kommer mala ner Ryssland för varje månad som går så svaret är njet!

Men om Trump ställer sig på Putins sida, eller om väst inte motar Olle i grind så förändrar det allt.
Om några hundra år tror jag väst är borta, är nog något kines-afrikanskt rike då, men då det kommer en klimatkollaps inom 2-3 år så är det lugnt.

En bra grej med Ryssland, Ukraina, Trump och att allt går åt helvete är annars att ingen orkar bry sig om vädret. Snacka om skolboksexempel på Maslow.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Amerikanerna om vem som var skyldig till spektaklet:

View attachment 511269
Såklart trevligt om republikanerna vaknar ur dvalan, men MAGA delen är stark och följer ledaren blint, att de bara skulle vara 4(alt 8)% av befolkningen som håller med Trump låter orimligt lågt. Letade jag lite kunde jag själv rösta (oklart om det kom med i det uppdaterade slutresultatet) så jag tror tyvärr inte att det representerar amerikanerna i stort. Men kanske än en indikation att folk inte är jätteimponerade över Trump/Vance.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Såklart trevligt om republikanerna vaknar ur dvalan, men MAGA delen är stark och följer ledaren blint, att de bara skulle vara 4(alt 8)% av befolkningen som håller med Trump låter orimligt lågt. Letade jag lite kunde jag själv rösta (oklart om det kom med i det uppdaterade slutresultatet) så jag tror tyvärr inte att det representerar amerikanerna i stort. Men kanske än en indikation att folk inte är jätteimponerade över Trump/Vance.
Röstresultaten är filtrerade dels genom att vara CNN-tittare, och dels genom de som har starka åsikter. De som tyckte att Trump gjorde rätt har inte så värst starka åsikter i jämförelse med meningsmotståndarna.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tror det är bra att tidvis påminna sig om hur vi hamnade här också, speciellt om man är angelägen att ta sig ut.
Hade inte velat gå vilse i skogen med någon som bara är arg för att man är vilse och längtar hem.

Hur kom vi hit, var gick vi fel, hur gör vi för att ta oss hem, kan vi göra något bättre? Det är frågor som den intresserade bör ställa sig.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror det är bra att tidvis påminna sig om hur vi hamnade här också, speciellt om man är angelägen att ta sig ut.
Hade inte velat gå vilse i skogen med någon som bara är arg för att man är vilse och längtar hem.

Hur kom vi hit, var gick vi fel, hur gör vi för att ta oss hem, kan vi göra något bättre? Det är frågor som den intresserade bör ställa sig.

Ja, det kan inte vara lätt för Vance att jobba med Trump.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Röstresultaten är filtrerade dels genom att vara CNN-tittare, och dels genom de som har starka åsikter. De som tyckte att Trump gjorde rätt har inte så värst starka åsikter i jämförelse med meningsmotståndarna.
Det var inte CNN's undersökning utan de refererade till en annan men visst är det färgat av var den ligger. Just i den här pollen tror jag man har lika "starka" åsikter om man tyckte Zelensky var skyldig som om man tyckte Trump/Vance var det så just här spelade det nog inte så mycket roll, men i andra polls gör det såklart. Hade varit intressant med en "riktig" opinionsundersökning på det här men det tar tid att göra och kostar betydligt mer än att slänga upp frågor på en websida.

Sen ska man inte tro att ingen CNN tittare röstar på Trump, eller att alla som tittar på FOX gör det, fast andelen skiljer såklart rejält beroende på var man tittar på sina nyheter.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har Ulf Kristersson inte sett inslaget från Ovala Rummet? Förstår inte vad detta betyder ens. Att vi kanske kan hjälpa USA. Varför inte ta något eget ansvar någon jävla gång?

1000047230.jpg

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...