Jag tror inte det står i EU stadgarna, ännu, att man måste införa genusterror och korankravaller, jag skulle säga att det är Ungern som står upp för traditionellt västerländska och europeiska värderingar medan Sverige gått bort sig totalt.Fast grejen med att vara med (i EU, NATO eller ett fotbollslag) är ju att man frånsäger sig lite självbestämmande och jobbar för ett gemensamt mål med gemensamma regler.
Det går ju bra att lämna EU om man tycker att dom har vänt en ryggen när man inte följer deras villkor och dom därför stryper ner bidragen
" de som tjänar mest på EU-medlemskapet återfinns ungrarna som i genomsnitt fick 568 euro per person"
Svenskarna har näst högsta EU-avgiften
Varje svensk betalar motsvarande 2 600 kronor i EU-avgift efter att stöden och bidragen räknats av. Det är en konsekvens av att Sverige är ett av EU:s rikastewww.europaportalen.se
Vi kanske inte passar i NATO heller, jag menar Polen och Ungern är ju inte demokratier, visst ja Polen blev demokrati igen förra helgen, och USA är mördare och bla bla. Det bästa för svensk värdegrund vore självklart att stå utanför NATO, fråga Peter Hultqvist om du inte tror mig.