Ska man vara orolig för Ryssland?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Näe, visst skulle det kunna vara Kinas påhitt då, och den ryzzka båten bara råkade följa efter den kinesiska hela tiden, men det låter inte direkt troligt tycker jag

Den byxbajsande bunkerdvärgen puttler är ju bästa kompis med Wish-NallePuh i Kina, så att dom samarbetade är ju ganska troligt
Den snubblande senildemente stofilen Joe Biden är säkert en värdig motståndare. Putin kan ju i alla fall gå själv, en bra början om man vill agera världsledare. Glömmer inte bort vad han ska säga, och stupar inte över en mattkant.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Den snubblande senildemente stofilen Joe Biden är säkert en värdig motståndare. Putin kan ju i alla fall gå själv, en bra början om man vill agera världsledare. Glömmer inte bort vad han ska säga, och stupar inte över en mattkant.

Tja, puttler trillar också i trappor har jag hört

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
"1 130 dödade, 25 stridsvagnar och 24 pansarskytte- eller motorskyttefordon förstöda. 38 haubitsar eller tunga granatkastare slogs ut, två salvpjäser, ett tungt luftvärnssystem, två örlogsfartyg, 49 transportfordon och nio enheter särskild utrustning."

Utöver det bombades två ryzzka krigsindustrier på ryzzk mark, och ett sabotage mot järnvägen med ett urspårat tåg, också på ryzzk mark.

Det var en bra dag igår.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Visst dör det Ukrainare också, dom försvarar ju sitt land i ett krig mot vad som troddes vara världens näst kraftfullaste militärmakt.

Jag tänker dock inte spekulera i hur många, siffran 5:1 har figurerat länge, men då påståtts vara "satta ur stridbart skick" vilket betyder att många av dom överlever i Ukraina.

I ryzzlands fall betyder "satt ur stridbart skick" nästan säkert döden, eftersom dom har unken människosyn och usel sjukvård, speciellt vid fronten.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag skulle tro att Ukraina har förlorat så många man att det ny börjar kännas och vara ett problem. Det spelar ju inte någon jättestor roll om Ryssland förlorar 5:1, den ryska ledningen skiter i om halva befolkningen dör, bara de lyckas knäcka Ukraina.
Det börjar närma sig tidpunkten när Europa måste bestämma sig för om Ukraina ska behöva ge upp, eller skicka manskap för att hjälpa dem.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag skulle tro att Ukraina har förlorat så många man att det ny börjar kännas och vara ett problem. Det spelar ju inte någon jättestor roll om Ryssland förlorar 5:1, den ryska ledningen skiter i om halva befolkningen dör, bara de lyckas knäcka Ukraina.
Det börjar närma sig tidpunkten när Europa måste bestämma sig för om Ukraina ska behöva ge upp, eller skicka manskap för att hjälpa dem.

Manskapsförlusterna börjar vara ett problem på båda sidor, helt klart.

Ja, Ukraina behöver antingen stöd så att dom blir tekniskt överlägsna, eller väldigt snart hjälp med manskap.
F16 och ett Ukrainskt luftherravälde skulle göra skillnad, mera långräckviddsartelleri skulle även det göra skillnad (och då utan begränsningar på var dom får använda det)

Ett annat alternativ är att väst går in och utlyser flygförbudszon och patrullerar det

Hittils har väst både skitit och hållit igen samtidigt

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En amerikan jag jobbade med 2016 uttryckte det tänkvärt:
Det bästa med valet var att Hillary förlorade och det sämsta var att Trump vann

Ja Hillary var ju inte heller någon pur-ung toppkandidat....
Hon stapplade väl omkring och var förvirrad i slutet på kampanjen.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Problematiken har ju funnits där från början. Även om Ryssland har så usel stridsmoral, undermåligt materiel och och allmänt klantig stridsledning som man påstår, så är de ändå en svår nöt att knäcka. Ännu efter snart två års strider har inte Ukraina (med dess erkänt tappra och överlägsna soldater) lyckats få ryssarna på fall. Inte ens oavbruten tillgång på toppmodern teknologi från USA och EU har lyckats ändra på saken. Och vart har den entusiastiske revolutionären Zelenskyj tagit vägen? Har inte sett röken av karln på flera månader.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Och vart har den entusiastiske revolutionären Zelenskyj tagit vägen? Har inte sett röken av karln på flera månader.
Han har inte varit uppe på RIA Novosti på ett tag nu.
Kollar man andra medier så syntes han senast idag eller igår.

Det går bra för Ryssland idag. Man leder förlusterna för idag. Den som offrar mest vinner eller hur det nu är.
1699735500530.png

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...