Framförallt undrar jag varför någon bryr sig, på endera sida i detta infantila käbbelMan kan ju tycka att det där med utarmat uran skulle vara avklarat nu.
Framförallt undrar jag varför någon bryr sig, på endera sida i detta infantila käbbelMan kan ju tycka att det där med utarmat uran skulle vara avklarat nu.
Tråden heter.....:Handlar inte den här tråden om Ukraina - Ryssland? Hur fan kom aschbergs farfar med i bilden?
Ok. Då är jag förbannad på Robban att hans farfar var ett svin...Tråden heter.....:
"Ska man vara orolig för Ryssland"?
Det är bra med historik. Vad har Sverige gjort mot Ryssland? Varför blev Ryssland ens kommunistiskt? Där kommer Aschbergs farfar in som en nyckelperson. Varför är situationen som den är? Då måste man samtidigt prata om USA, Victoria Nuland, John McCain, North Stream, Azov, Svoboda, Högra Sektorn, Aidur etc etc..... Någon tog upp ryska privatarmeer. Då måste man vara HELT på det klara över att Ryssland kopierat USA när det kommer till det. OCH även uttrycket "Special military operation". Som USA gång efter gång efter gång använt sig av hur länge som helst. Jag hävdar att man inte måste vara orolig för Ryssland så länge som även USA/NATO etc döms efter samma spelregler. Och det sker inte. Vi/väst ger oss själva fribrev i allt. Vilket gör oss till hycklare. Om Ryssland gjort i Mexico det USA gjort i Ukraina innan, under och efter statskuppen så hade USA omedelbart startat tredje världskriget.
Det behöver du inte vara. Det vore mest intressant att få veta vad han tycker om vart släktens förmögenhet kommer ifrån. Som någon påpekade, man har gett sig på Silvia och många andra pga vad deras släktingar gjort. Den förmögenhet som Anton Aschberg lämnade efter sig var inte direkt bagatellartad. Värdefull konst etc...... Och att svenska staten vägrar lämna tillbaka dom ryska ikonerna är direkt tragiskt dåligt. Det är stöldgods. Och ingenting annat.Ok. Då är jag förbannad på Robban att hans farfar var ett svin...
Hur menar du att USAs påstådda aktiviteter har med oron för just Ryssland att göra, kan du utveckla det?Någon tog upp ryska privatarmeer. Då måste man vara HELT på det klara över att Ryssland kopierat USA när det kommer till det.
Har fortfarande, kan meddelas. Det är även grunden till diktaturerna i Kina, Nordkorea och problemen i flera latinamerikanska länder. Roten till det onda = Sovjet/Ryssland.I hur många generationer varar arvssynden?
Varar den längre för vissa politiska synder än andra? Tänker för Stalin och Lenin har ju också haft en hel del svenska sympatisörer.
Arvssynden varar bara om man brukar arvet såsom anfadern ansåg.I hur många generationer varar arvssynden?
Varar den längre för vissa politiska synder än andra? Tänker för Stalin och Lenin har ju också haft en hel del svenska sympatisörer.
Man kan vara orolig för flera saker samtidigt.Nej. Den handlar om man ska vara orolig för Ryssland. Och sett till vad NATO/USA gjort klotet runt i jämförelse så ska man inte det.
Se även Stina WollterArvssynden varar bara om man brukar arvet såsom anfadern ansåg.
Helst inte, människan är ju inte ens nära verkligheten. Ser hellre på nån Marvel film om jag vill ha fantasier som tidsfördrivSe även Stina Wollter
Helst inte, människan är ju inte ens nära verkligheten. Ser hellre på nån Marvel film om jag vill ha fantasier som tidsfördriv
”Carried away”Stina Wollter svarar efter kritikstorm: ”Karaktärsmord”
Stina Wollter anklagas för att sprida konspirationsteorier för sina 300 000 följare på Instagram.www.svt.se
"Stina Wollter menar att när fokuset hamnar på huruvida hon har publicerat felaktigheter från kriget mellan Israel och Hamas, så fråntas fokuset på vad det är som händer i kriget."”Carried away”
jovars, det är ju precis vad Fantasy-genren grundar sig i. Man tar en avlägsen men faktisk detalj, korsar den med rymdödle-DNA, kryddar med biovapenlab à la Umbrella Corp, lägger till något från universal Soldier, röker en ansenlig mängd svamp och skriver en massa dravel.
Hon är kanske en konstinstallation? Det kan ju förklara en del isf?"Stina Wollter menar att när fokuset hamnar på huruvida hon har publicerat felaktigheter från kriget mellan Israel och Hamas, så fråntas fokuset på vad det är som händer i kriget."
Det är ju precis vad hon själv gjorde.
Hon publicerade propagandadravel från terrorister för att dra fokus från vad den sidan har gjort i det här kriget.
Bara en liten korrigering: Begreppet "arvssynd" är en missuppfattning. Det handlar egentligen om att människan har ärvt den synd som Adam begick, och därför redan från födseln står i skuld till Gud.I hur många generationer varar arvssynden?
Iran (kumpaner) har gett sig på att lobba raketer och drönare in i Irak mot koalitionsstyrkorna.
Venezuela och Ryssland har sedan tidigare goda kontakter. Såpass goda att Ryssland har en militärbas där bland annat.
En front i Sydamerika vore ju ännu ett sammanträffande. Eller ytterligare ett steg närmre storkonflikt. Det är (fortfarande) lite som att se en journalfilm om upptakten till VK2, fast i färg och realtid. I Venezuela handlar det om oljefyndigheter. Där det finns olja, finns det konflikt..
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|