Ska man vara orolig för Ryssland?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det var det jag menade. Efter snart två år av Ukrainska framgångar och segrar, och katastrofala ryska förluster så borde kriget snart vara över. Den ryska militärapparaten i det närmaste utplånad, och Putin förnedrad och slagen.

Den ryzzka militärapparaten är enorm, och sätter man inget värde på soldaters liv (vilket ryzzarna inte gör) så kan man skicka dåligt utrustade män att springa över öppna fält mot kulsprutor väldigt länge.
Dom har ju "beordrat" kvinnorna i landet att föda fler barn för att dom matar köttkvarnen med alla nu levande män, i alla åldrar.

Då räcker materalet längre, varje död soldat kostar bara ett Mosin Nagant och ett magasin kulor (som nästa soldat som springer över fältet är tänkt att ta över)
Vapen som sovjetunionen tillverkade i enorma mängder för att hålla industrin i gång.

Ja, puttler är förnedrad, han tror sig vara en stor världsledare, men han kan inte resa någonstans utom till ett par andra paria-länder, ingen kan/vill handla med honom och folket i hans land lever till stor del i misär.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Till alla som tror att Sveriges NATO-anslutning snart är avklarad vill jag meddela att det är låååångt kvar.

Först skall det godkännas i Turkiets parlament. Sedan skall det undertecknas av Erdogan. Kan ju hända att pennan inte fungerar. Eller att han råkar underteckna fel dokument. Eller rita en ful gubbe istället för sin namnteckning så den blir ogiltig. Finns också alltid en risk för att hunden råkar äta upp det signerade dokumentet. Sen skall ju det undertecknade dokumentet transporteras hela vägen till USA för att arkiveras. Lite oklart hur pålitlig den turkiska postgången är och det kan ju tänkas hända en "olycka" på vägen.

Just det... så var det Orban också...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Till alla som tror att Sveriges NATO-anslutning snart är avklarad vill jag meddela att det är låååångt kvar.

Först skall det godkännas i Turkiets parlament. Sedan skall det undertecknas av Erdogan. Kan ju hända att pennan inte fungerar. Eller att han råkar underteckna fel dokument. Eller rita en ful gubbe istället för sin namnteckning så den blir ogiltig. Finns också alltid en risk för att hunden råkar äta upp det signerade dokumentet. Sen skall ju det undertecknade dokumentet transporteras hela vägen till USA för att arkiveras. Lite oklart hur pålitlig den turkiska postgången är och det kan ju tänkas hända en "olycka" på vägen.

Jag tycker som sagt att Sveriges politiker borde samla ihop till en ryggrad och säga åt båda tomtarna att om de ska vara sådana fittor vill vi inte vara med i deras klubb.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag tycker som sagt att Sveriges politiker borde samla ihop till en ryggrad och säga åt båda tomtarna att om de ska vara sådana fittor vill vi inte vara med i deras klubb.

Nato är för viktigt för att riskeras på markering för två auktoritära ledare. Bättre då att hålla god min i elakt spel och låta realpolitiken avgöra. Dvs vill Erdoğan ha F-16 och svenska vapen får han öppna dörren. Orban är en annan gök och uppenbarligen köpt av Putin. Han får väl gå ut ur rummet när det blir dags för röstning.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nato är för viktigt för att riskeras på markering för två auktoritära ledare. Bättre då att hålla god min i elakt spel och låta realpolitiken avgöra. Dvs vill Erdoğan ha F-16 och svenska vapen får han öppna dörren. Orban är en annan gök och uppenbarligen köpt av Putin. Han får väl gå ut ur rummet när det blir dags för röstning.
Jag tycker tvärtom att om han använder Natomedlemskap för att driva eget intresse så ska han inte få något alls. Det är ett så omoget beteende att i värsta fall bäddar det för att ifrågasätta Nato som helhet. Ska han börja ställa krav när försvarspakten aktiveras med?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Vi ska bara sitta lugnt i båten.
Vi har skickat in vår ansökan, resten är ett bråk inom NATO som dom får lösa

SJÄLVKLART tycker inte NATO att Bazar-turken är en lagspelare, han är en Bazarturk och ska "förhandla" om saker. "Bästa pris kompis"
Men rycker man på axlarna och går därifrån brukar Bazar-turkarna springa efter och sänka priset själv.

Just nu sitter turken med en flygplansflotta som behöver bytas ut och ett "toppmodern ryzzkt luftvärn" som inte ens kan skydda ett fartyg i hamn...
Det är inte han som har dom starka korten på hand.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Erdogan sitter på utloppet från Svarta Havet. Det är tillräckligt bra förhandlingsposition. Montreuxfördraget gäller väl alla i närheten så det är bara att anpassa sig.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det tror jag vore kontraproduktivt. Skulle inte gynna Sverige, bara de som vill oss illa.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ev kan det beslutas redan imorgon då turkiska parlamentet håller möte.
(Gissar på att beslutet inte tas då.)
Men vore lite kul om veto-turken satte gulasch-baronen i skiten.
Då skulle Orban förutom att vara en förnärmad diktator wannabe också bevisas som lögnare. ?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

Det borde inte längre vara någon brådska med att gå med i Nato, eftersom hotet från Ryssland är undanröjt för lång tid framöver. Om inte för alltid...
Rysslands militär har lidit enorma förluster både i manskap och materiel, och man har inte längre kapacitet att angripa andra länder. Dessutom anser insatta bedömare att krigshetsaren själv, Putin, snart kan förlora makten. Antingen genom en statskupp eller avrättning. Efter Putin kommer det bli en ny , västvänlig regim. Ingen vill längre ha krig i Europa.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Erdogan är lite kul i alla fall när han jämför Netanyahu med Hitler. Kaxig gubbe, det är inte många som vågar utmana Israel.
"Turkiets president Tayyip Erdogan går till attack mot Israels premiärminister Benjamin Netanyahu och jämför Israels behandling av palestinier i Gaza med nazisternas behandling av judar under andra världskriget"

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det tror jag vore kontraproduktivt. Skulle inte gynna Sverige, bara de som vill oss illa.
Ja kanske men vi kan ju skriva ett mer långtgående avtal med alla länder förutom Turkiet och Ungern då.

Vi kan inte gå med i NATO till vilket pris som helst i alla fall, om det redan är för dyrt är jag inte övertygad om man priset stiger helt klart.

En relaterad fråga, hur utesluter man någon ur NATO? Vi kunde ju kräva att Turkiet skall ur, de ligger ändå inte ens nära Nordatlanten så av det skälet vill man inte ha dem med, plus islamistisk totalitär stat förstås.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Förlängningen på leasingen går ut 2026, så dom kanske måste titta på att köpa ryzzkt då...
Det är ett lease to buy-kontrakt så de kan ju köpa loss dem efter leasingtiden.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år