Jo men det ryska flyget är ju det bästa i världen!
Förvisso, men jag tror dom har problem att fylla några exportordrar närmaste tiden, på grund av anledningar....
Jo men det ryska flyget är ju det bästa i världen!
Det är ett lease to buy-kontrakt så de kan ju köpa loss dem efter leasingtiden.
Jag kan minnas fel, men jag har för mig att NATO:s regler förhindrar medlemmarna att samtidigt ingå i andra motsvarande allianser, så om sådana avtal skulle bli väldigt lika NATO:s (t ex avseende artikel 5) skulle det kunna tänkas komma i konflikt med NATO-stadgarna.Ja kanske men vi kan ju skriva ett mer långtgående avtal med alla länder förutom Turkiet och Ungern då.
Vi kan inte gå med i NATO till vilket pris som helst i alla fall, om det redan är för dyrt är jag inte övertygad om man priset stiger helt klart.
En relaterad fråga, hur utesluter man någon ur NATO? Vi kunde ju kräva att Turkiet skall ur, de ligger ändå inte ens nära Nordatlanten så av det skälet vill man inte ha dem med, plus islamistisk totalitär stat förstås.
USA är ändå värre. Tänk bara på Vietnamkriget:View attachment 493639
Post-Rysk härjning. För den som tycker försvar är dyrt, detta var hem till 350000 invånare, som Sveriges tredje största stad. Före Ryssland ”befriade” det. Nu, grus. Tryck tillbaka angriparen hela vägen till Sibirien om så krävs.
Ryssland är en terrorstat.
Jag tycker i och för sig inte man kan dra några slutsatser av ett sådant foto.View attachment 493639
Post-Rysk härjning. För den som tycker försvar är dyrt, detta var hem till 350000 invånare, som Sveriges tredje största stad. Före Ryssland ”befriade” det. Nu, grus. Tryck tillbaka angriparen hela vägen till Sibirien om så krävs.
Ryssland är en terrorstat.
Du kan gärna diskutera Gaza i MellanösterntrådenJag tycker i och för sig inte man kan dra några slutsatser av ett sådant foto.
Ser väl likadant ut i delar av Gaza, vad ska man tycka om det mer än att krig är dystert?
Det finns väl bättre skäl att tycka illa om Ryssland än att när de gör krig så ser det ut som alla krig tänker jag.
Vet någon hur det går för fiskaren nu för tiden? ?
Alltför optimistiskt.Det borde inte längre vara någon brådska med att gå med i Nato, eftersom hotet från Ryssland är undanröjt för lång tid framöver. Om inte för alltid...
Rysslands militär har lidit enorma förluster både i manskap och materiel, och man har inte längre kapacitet att angripa andra länder. Dessutom anser insatta bedömare att krigshetsaren själv, Putin, snart kan förlora makten. Antingen genom en statskupp eller avrättning. Efter Putin kommer det bli en ny , västvänlig regim. Ingen vill längre ha krig i Europa.
Dessutom känns det inte speciellt sannolikt att en ny regim skulle bli bättre, kanske till och med tvärtom. Det finns knappast någon västvänlig demokrat som står beredd att ta över och hela det ryska systemet är så genomkorrumperat och odemokratiskt att det kommer ta lång tid innan ens förutsättningarna kan skapas för något bättre att växa fram.Alltför optimistiskt.
Jag tror tvärtom att det kommer bli värre innan det blir bättre.
Putin vet att han inte överlever en ny rysk regim, oavsett om den blir västvänlig eller inte.
Därför är han beredd att göra precis vad som helst för att behålla makten.
Inklusive kärnvapen.
Dessutom känns det inte speciellt sannolikt att en ny regim skulle bli bättre, kanske till och med tvärtom. Det finns knappast någon västvänlig demokrat som står beredd att ta över och hela det ryska systemet är så genomkorrumperat och odemokratiskt att det kommer ta lång tid innan ens förutsättningarna kan skapas för något bättre att växa fram.
Näst efter Putin är det oligarkerna som är maktcentra i Ryssland. De har pengar, inflytande och kontakter, och de förlorar stort på omvärldens bojkott av Ryssland. De vill kunna göra affärer igen, och få tillbaka utländska tillgångar som konfiskeras. Att få stopp på kriget och normalisera förbindelserna med omvärlden ligger i deras intresse. Likaså för ryska folket, så efter Putin kommer nya tider. Men det är bara vad jag tror.Dessutom känns det inte speciellt sannolikt att en ny regim skulle bli bättre, kanske till och med tvärtom. Det finns knappast någon västvänlig demokrat som står beredd att ta över och hela det ryska systemet är så genomkorrumperat och odemokratiskt att det kommer ta lång tid innan ens förutsättningarna kan skapas för något bättre att växa fram.
Mmh, ska det bli något vettigt av landet så behöver väst nog låta bli att upprepa dumheterna förra gången korthuset föll ihop.Dessutom känns det inte speciellt sannolikt att en ny regim skulle bli bättre, kanske till och med tvärtom. Det finns knappast någon västvänlig demokrat som står beredd att ta över och hela det ryska systemet är så genomkorrumperat och odemokratiskt att det kommer ta lång tid innan ens förutsättningarna kan skapas för något bättre att växa fram.
Ja, ett framtida Ryssland behöver incitament att gå i en positiv riktning, men det behöver tas i små steg, i takt med att Ryssland i handling bevisar att de har fredliga uppsåt och går att lita på.Mmh, ska det bli något vettigt av landet så behöver väst nog låta bli att upprepa dumheterna förra gången korthuset föll ihop.
Och det tar v ju alltid årtionden och en serie fredliga maktskiften att ens få en någorlunda bas att bygga något på. Korruptionen sitter flera generationer djupt och i alla skikt i samhället så den blir nog inte ordnad med under vår livstid.
Ja, ett framtida Ryssland behöver incitament att gå i en positiv riktning, men det behöver tas i små steg, i takt med att Ryssland i handling bevisar att de har fredliga uppsåt och går att lita på.
Ja, alltså jag menar väldigt små steg, i en takt som handlar om decennier och som helt bygger på att Ryssland de facto förändras, men utan att vara naiva.Det försöktes ju under perioden 1991-2008 men Ryssland visade ju iom Tjetjenienkrigen och invasionen av Georgien 2008 att de inte hade ändrat sig en millimeter trots stora västliga investeringar, långa kontrakt med rysk gas, inlemmande i försvarssamarbeten osv osv.
Fredligt uppsåt = nej
Går att lita på = nej nej nej
Läxan är lärd, lektionen slut. Ryssland under sanktioner tills vidare och dessvärre får nog gränserna hållas under stark bevakning ett antal decennier framåt.
Ja, alltså jag menar väldigt små steg, i en takt som handlar om decennier och som helt bygger på att Ryssland de facto förändras, men utan att vara naiva.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|