Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Påminner starkt om ukrainsk minröjning, förutom uniformerna, bristen på cigg och att de behöver banka så mycket på minorna.
Alltså, som jag (och jag kan ju ha fel) har uppfattat det så är Archer enkelt sett en haubits 77 som man har ställt på ett dumperchassi?Vad menar du med grundpjäs? Överlavetten är väl det som är ”samma”.
Enkelt uttryckt ja. Men det är inte samma haubits som i haubits 77b.Alltså, som jag (och jag kan ju ha fel) har uppfattat det så är Archer enkelt sett en haubits 77 som man har ställt på ett dumperchassi?
Det är väl en anpassad version av den som heter 77BD enligt vad jag förstått. Exakt vad skillnaderna är har jag inte koll på.Enkelt uttryckt ja. Men det är inte samma haubits som i haubits 77b.
Okej, om vi säger så här då, (jag har ingen aning om exakt vilken pjäs det sitter på Archer) är pjäsen som sitter på Archer något som fortfarande tillverkas, eller är tillgången begränsad?Enkelt uttryckt ja. Men det är inte samma haubits som i haubits 77b.
Om man lyssnar lite till så sägs det att det kan vara ryssar som vill framstå som ukrainare.Lite i utkanten av diskussionen om hotet från Ryssland, men nu verkar analysen av sprängningen av Nordstream vara klar. Dels har det visat sig att Sverige inte jurisdiktion att gå vidare till åtal, men spåren pekar mot att det är Ukraina som ligger bakom sprängningen. Den båt som använts har disponerats av en pro-Ukrainsk grupp. (Rapport 7/2)
Tillverkas vill jag påstå. Tillverkas ju nu på 8x8 lastbilschassiOkej, om vi säger så här då, (jag har ingen aning om exakt vilken pjäs det sitter på Archer) är pjäsen som sitter på Archer något som fortfarande tillverkas, eller är tillgången begränsad?
Länk till detta?Nu drar dom igång och hotar baltstaterna för att störa valet. Vinner Trump ska dom vara riktigt oroliga.
"Live and unedited" hette det väl innan?Har Tucker släppt sin intervju ännu?
Jag tycker det är bra att intervjua Putin men tror kanske att Tucker mest intervjuar sådana han redan gillar så det blir nog inga tuffa frågor. Det har han gemensamt med övrig amerikansk media, CBS och CNN är väl värst.
Hur som helst är det konstigt att ingen annan kommit på tanken att prata med Ryssland, banbrytande! ?
Skall tydligen vara rätt många medier i flera länder som har försökt få till en intervju med Putin, men hittills nekats. Kan kanske tänkas att Ryssland ser det som fördelaktigt ur deras perspektiv att Putin intervjuas av just Tucker och därför gått med på det.Har Tucker släppt sin intervju ännu?
Jag tycker det är bra att intervjua Putin men tror kanske att Tucker mest intervjuar sådana han redan gillar så det blir nog inga tuffa frågor. Det har han gemensamt med övrig amerikansk media, CBS och CNN är väl värst.
Hur som helst är det konstigt att ingen annan kommit på tanken att prata med Ryssland, banbrytande! ?
Oliver Stone gjorde det för några år sedan, förvisso innan den fullskaliga invasionen men efter annekteringen av Krim, nedskjutandet av MH17 och ryskt militära aktioner i både Ukraina och Georgien. Frågan är hur ärlig Putin är i dylika intervjuer, hans krav och åsikter har en tendens att flytta allt efter som han får igenom något.Hur som helst är det konstigt att ingen annan kommit på tanken att prata med Ryssland, banbrytande! ?
Möjligt, hur är ärlig är någon? Är det ett krav för att få bli intervjuad? Om man är den som satt igång denna soppa? Tveksamt.Oliver Stone gjorde det för några år sedan, förvisso innan den fullskaliga invasionen men efter annekteringen av Krim, nedskjutandet av MH17 och ryskt militära aktioner i både Ukraina och Georgien. Frågan är hur ärlig Putin är i dylika intervjuer, hans krav och åsikter har en tendens att flytta allt efter som han får igenom något.
Om man nu ska köra den "mjuka linjen", med diskussioner istället för konfrontationer, så är det nog vettigt att tala med Putin. Han verkar var en person som vill bli respekterad som företrädare för en stormakt, även om Ryssland inte är vad det har varit. Att bli efterlyst för krigsbrott och behandlad som en terrorist kommer bara göra att Ryssland glider längre bort från samarbete och kompromisser med väst, och målar in sig i ett hörn med Iran och Kina som främsta samarbetspartners. Inte så bra.Har Tucker släppt sin intervju ännu?
Varför har folk denna upphängning på att Trump skulle isolera usa? Det är nog en grav misstolkning.Nu drar dom igång och hotar baltstaterna för att störa valet. Vinner Trump ska dom vara riktigt oroliga.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|