Tammer skrev:
Jag måste nog sticka ut hakan lite här. Det finns ingen anledning att tro att "nästa land rullas upp", eller att kriget kommer närmare oss. Ukraina är Ukraina, det är inte mer med det det. Ryssland har inte invaderat Finland. Ryssland har inte invaderat Polen. Ryssland har inte invaderat Rumänien, Bulgarien, Ungern eller Estland, Lettland, Litauen. De har inte invaderat Sverige.
Ukraina strider inte för Sverige, de strider för Ukraina. Och det är gott nog så. Vi ska inte överdriva "hotet från öst", det kan ju faktiskt vara som Putin säger: man vill helt enkelt hålla Nato borta från sina gränser, så gott det går.
Det här citatet kommer från insamlingstråden. Du får absolut tro vad du vill, till och med skriva om det och skämma ut dig bäst du orkar genom att "sticka ut hakan lite grann" - varsågod.
Men att skita ner insamlingstråden är bara så uselt, och dina argument är så sopiga att jag helt enkelt
måste svara dig.
Det kliade satan i fingrarna redan igår, men jag ville inte trasha insamlingstråden.
Men, när sedan
@HayabusaMan går upp i samma tråd och applåderar dig så får du finna dig i att få svar. Här!
det kan ju faktiskt vara som Putin säger: man vill helt enkelt hålla Nato borta från sina gränser, så gott det går.
Så lösningen skulle vara att starta krig mot Ukraina - ett icke NATO-land, göra det till Ryssland och därmed få direkt gräns mot Polen (Natoland), Slovakien (Natoland), Ungern (Natoland) och Rumänien (Natoland)...?
På mig låter det mer som ett önskemål att flytta fram sina positioner ända upp till NATOs bakdörr.
Lägg därtill att man med kriget mot Ukraina lyckades få Sverige att totalt lappkasta sig in i ett NATO man innan invasionen verkligen inte ville vara med i.
För Finlands del var Rysslands aggression mer utav vikt på en gungbräda, men icke förty är det Putins agerande som gett Ryssland 1350 nya kilometer NATO-gräns i en grisblink, och tillsammans med Sveriges inträde gjort den tidigare Sovjetiska badbaljan Östersjön till ett NATOianskt innanhav.
"Hålla NATO borta från sina gränser'...?
Tja, du känner honom kanske bättre än jag, men av resultatet att döma så bet han sig duktigt i röven.
Enligt din bakvända doktrin torde det vara dags för Putin att "hålla NATO borta från sina gränser" genom att nu snabbt invadera även hela Georgien och inte bara fjanta i norr som nu - för att få direkt gräns mot Turkiet (Natoland).
Om en barnunge gråter över att INGEN längre vill leka med honom, är det då fel på alla andra? Eller skall man söka felet på närmre håll...?
Varför vänder de forna rådsrepublikerna Ryssland ryggen? Varför petas Putin?
Varför vill ingen vara vän med Vladimir Vladimirovich?
För att det inte går att lita på en lögnare.