Ska man vara orolig för Ryssland?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag tror alla här har sett åtminstone några nyhetssändningar de senaste snart tre dygnen men tack för omtanken och pluspoäng för att du hittade en illustrativ bild!
Du får jättegärna lämna tråden om faktumet att jag postar här stör dig till den milda grad att du börjar be. Eller bara blocka mig så slipper du se mina inlägg och svara på dem.
För jag eller du får inte något av dessa meninsutbyten mellan oss du försöker få igång.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du får jättegärna lämna tråden om faktumet att jag postar här stör dig till den milda grad att du börjar be. Eller bara blocka mig så slipper du se mina inlägg och svara på dem.
För jag eller du får inte något av dessa meninsutbyten mellan oss du försöker få igång.
Jag försöker inte få igång något, du överskattar möjligen din betydelse för mig (och kanske i övrigt också)?

Emojin () använder jag som "tack", det kanske inte du och dina tennsoldatkompisar gör, jag bryr mig inte heller faktiskt .

Jag kommer inte lämna tråden, du kan göra det om du vill skriva pubertala analyser som jag inte får svara på.

I övrigt har jag ingen vetskap om vem du är, var det du som var passkontrollant på Arlanda? Om jag minns fel så blandar jag ihop dig med den medlem jag minns näst minst under mina arton trevliga år på detta forum.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag försöker inte få igång något, du överskattar möjligen din betydelse för mig (och kanske i övrigt också)?

Emojin () använder jag som "tack", det kanske inte du och dina tennsoldatkompisar gör, jag bryr mig inte heller faktiskt .

Jag kommer inte lämna tråden, du kan göra det om du vill skriva pubertala analyser som jag inte får svara på.

I övrigt har jag ingen vetskap om vem du är, var det du som var passkontrollant på Arlanda? Om jag minns fel så blandar jag ihop dig med den medlem jag minns näst minst under mina arton trevliga år på detta forum.
Kan du inte bara trycka på blockera/Ignorera på mig? Så slipper vi båda detta.
Dina konstanta försök att få igång diskussioner är bara tråkiga.

Nej, jag har aldrig arbetat på passkontrollen
Edit: Men ändå intressant att du scrollar igenom mina inlägg från 20 år tillbaka för att leta upp sådant.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kan du inte bara trycka på blockera på mig? Så slipper vi båda detta.
Dina konstanta försök att få igång diskussioner är bara tråkiga.

Nej, jag har aldrig arbetat på passkontrollen
Var det kanske bara sådan som kollar vad man har i väskan?

Nej jag är inte rädd för att läsa dina inlägg, vissa är intressanta, jag vill inte blockera dig, och jag vet inte hur man gör det i tapatalk heller.

Jag har inte tänkt diskutera något med dig alls, som sagt tror jag att din aningen grandiosa självbild spelar dig ett spratt här.

En del av dina inlägg är bra, andra är inte så bra, deal with it, det gör vi andra som fyllt 25.

Chill.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Undrar hur det här skulle fungera i Sverige.. Många Gucci-väskor och solrosfrön i kön på Drottninggatan.

Sjukt att vanliga civila ska få bära vapen, vad ska de med dem till liksom?
Bättre att bara de elaka skurkarna har tillgång till vapen. Du vet de som inte bryr sig om vapenlagar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sjukt att vanliga civila ska få bära vapen, vad ska de med dem till liksom?
Bättre att bara de elaka skurkarna har tillgång till vapen. Du vet de som inte bryr sig om vapenlagar.
I ett bra land har hederliga medborgare vapen, eller som den gamle medlemmen Skäggot någon gång skrev, ungefär att det är var mans plikt att äga vapen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Finns det risk att hårdvara faller i ryska händer om det tar för länge?
Ryssarna har redan kommit över enstaka exemplar av vapen, men man vill väl inte gärna att dom ska komma över en hel sändning av dom så klart

Man skickar ju inte något som är okänt/hemligt, utan bara sånt som inte gör så mycket om ryssen får tag på.

Nackdelen om dom får tag på väst-vapen är att dom kan skjuta ner ett civilflygplan och skylla det på Ukraina/väst...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Slutflugit för ryska operatörer i europeiskt luftrum.

Alla sanktioner, tillsammans, ska tvinga Puttes och hans rövarband hela vägen tillbaka till 1800-talet. En stor nordkoreansk koloss som vi helt enkelt för klara oss utan. Det är det värt sålänge de låter sådana som han styra landet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Slutflugit för ryska operatörer i europeiskt luftrum.

Alla sanktioner, tillsammans, ska tvinga Puttes och hans rövarband hela vägen tillbaka till 1800-talet. En stor nordkoreansk koloss som vi helt enkelt för klara oss utan. Det är det värt sålänge de låter sådana som han styra landet.
Ja en del av de farhågor som beskrivs om vi gör ditt eller datt är ju ofattbart löjliga.

"Tänk om vi måste flyga runt Ryssland"
"Hur ska det gå med Eurovision"
"Tänk om energipriserna ökar"
"Tänk om börsen går ner"

Jag kan leva ett helt liv utan att flyga över Ryssland igen hellre än att bli atombombad, för att inte tala om hur gärna jag slipper Eurovision samt Ryssland i Eurovision.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Mycket fokus på eventuella kärnvapen och dylikt. Det kan vara bra att ha motmedelssystem i form av exempelvis sådant som Patriot mfl. Ett gott antal längs östra flanken så blir det inte lika dåligt. Värt att ha i åtanke.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Fantastiskt roligt när soldaten till vänster tappar magasinet ur vapnet i början av intervjun.
När det begav sig med högvakten på 70-talet fick inte vi heller ha någon kula i loppet utan lära utföra mantelrörelse vid behov - så vi tjongade bara i magasinen - utan att veta ifall magasinet satt rätt eller inte. Tio skött, det var allt man hade med sig ut till posteringen - som lyckligsvis för mig var inne med Knugens Porschar.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Att stänga av Ukraina helt från internet blir svårt, även om det inte är något man skalar upp till landsomfattande.

Ukr_5.jpg

Att ge sig på guldpassen är nog en bra metod för att få sanktionerna att få effekt.

Ukr_6.jpg

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...