Har du läst det?
Men låt oss ponera att det här fortsätter i tjugo-trettio år och Krim ändå blir ryskt, då är det bättre att dra plåstret nu.
ett fredsavtal med innebörden att Ukraina blir stympat kommer _enbart_innebära temporärt tills Ryssland byggt upp militära resurser igen för att fortsätta sin speciella operation.
Det bygger ju på samma "slippery slope therory" som har hävdats i hela diskussionen här. Om Ryssland får sin eftertraktade neutrala zon mot Nato så kommer det följas av krav på utökade områden. Putin kan hävda samma sak - för varje land som ansluts till Nato så kommer fienden ett steg närmare Rysslands gräns.Ett ”fredsavtal” med innebörden att Ukraina blir stympat kommer _enbart_innebära temporärt tills Ryssland byggt upp militära resurser igen för att fortsätta sin speciella operation. Då är det väl bättre att dra plåstret nu? Fler kommer ju dö om det finns chans att fylla på resurserna? Tillbaka-kaka säger jag.
Möjligt men om Ryssland nöjer sig med Krim är det värt att avsluta nu.Ett ”fredsavtal” med innebörden att Ukraina blir stympat kommer _enbart_innebära temporärt tills Ryssland byggt upp militära resurser igen för att fortsätta sin speciella operation. Då är det väl bättre att dra plåstret nu? Fler kommer ju dö om det finns chans att fylla på resurserna? Tillbaka-kaka säger jag.
Ryssland hade i praktiken Krim utan att omvärlden protesterade alltför mycket och helt uppenbart nöjde de sig inte med det.Möjligt men om Ryssland nöjer sig med Krim är det värt att avsluta nu.
Varför då? det är ungefär som att säga att bara ryssen nöjer sig med Norrland så är det värt att avsluta kriget..Möjligt men om Ryssland nöjer sig med Krim är det värt att avsluta nu.
Om vi nu ska ner i jämförelseträsket så kommer jag dra Karelen.Applicera det på 1939.
Nej, den fegheten ska vi inte ha. Om det så kräver att fler länder blandar sig i gör att ryssen slutar ockupationen så får
Det vet vi inte, inte jag i alla fall. En kompromiss nu vore att omvärlden låter dem ta Krim och att resten av Ukraina går med i NATO.Ryssland hade i praktiken Krim utan att omvärlden protesterade alltför mycket och helt uppenbart nöjde de sig inte med det.
De kommer inte att frivilligt lämna något Ukrainskt område som de ockuperar i dag. Eller avhålla sig från att sno åt sig mer i framtiden.
Ja, som Karelen plus förnedrande motköp.Varför då? det är ungefär som att säga att bara ryssen nöjer sig med Norrland så är det värt att avsluta kriget..
Nej vi är ett märkligt fantastiskt land, även om en del framgångar kommit genom förnedrande och ynkligt beteende, men i huvudsak är vi en stolt nation i grund och botten.Skanska icke att förglömma, en storspelare i byggbranschen. Vi är ett märkligt litet skitland egentligen. Och då har vi inte ens nämnt IKEA, ABBA, Bofors och framförallt Roxette(!). Det svenska musikundret...
Har du någonting som ens lite tyder på den viljan? Typ, Hostomel, hur får du in det i kontexten?Möjligt men om Ryssland nöjer sig med Krim är det värt att avsluta nu.
Ingen annan verkar ju vilja lägga sig i heller, så det kommer inte avslutas vad det verkar.
Men visst, NATO kan atombomba Moskva vad mig anbelangar men det verkar ju inte så troligt.
Ja, som Karelen plus förnedrande motköp.
Jag vet inte vad hostomel är och orkar inte slå upp det, precisera.Har du någonting som ens lite tyder på den viljan? Typ, Hostomel, hur får du in det i kontexten?
Ja Karelen och Krim är fullt jämförbart. Ta tillbaka det nu. NATO får backa upp. Inget snack och lätt som en plätt, i fantasin.Nj
Nja, det vore som att Finland skulle gå in i Ryssland och ta tillbaka förlusten menar du? Skulle det stöttats med isf?
Fast finnarna släppte inte bara Karelen...Ja, som Karelen plus förnedrande motköp.
Tror man ska låta bli och hävda ”gamla ” områden. Speciellt om de ingick i en tidigare union. Jämförelsen skulle snarare vara att Kroatien ska återförena Jugoslavien. Det är lite mer jämförbart..Ja Karelen och Krim är fullt jämförbart. Ta tillbaka det nu. NATO får backa upp. Inget snack och lätt som en plätt, i fantasin.
Hostomel är flygplatsen för ryssen gick på pumpen första dagarna av kriget. Märkligt ställe då det ligger 70mil väster om Donetsk. Mycket märklig…Jag vet inte vad hostomel är och orkar inte slå upp det, precisera.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|