Ja men vad fan tycker du om Karelen?För att Tyskland satt med alla fingrar i gasflaskan. Europa var fegt och precis detta fick de serverar ofiltrerat av Trump för övrigt..
Ja men vad fan tycker du om Karelen?För att Tyskland satt med alla fingrar i gasflaskan. Europa var fegt och precis detta fick de serverar ofiltrerat av Trump för övrigt..
Använd citat om du vill ha svar.Vad menas med att ”ingen brydde sig om Krim”?
Det var inte bara Krim utan delar av östra Ukraina som de facto ockuperades av ett Ryssland som intagit en aggressiv position även utåt sedan 2008. Inåt var det ju bara att titta på Tjetjenien för att förstå att ingen förändring alls skett sedan 1539.
Var jag otydlig? Karelen ingick i ett fördrag. Så Finland har lika mycket internationell rätt till Karelen som Ryssland har till Krim. Logiskt, inte sant? Det duger liksom inte att man själv som part i målet erkänner en del av ett annat land som sitt eget. Vem hade kunnat ana?Ja men vad fan tycker du om Karelen?
Ja ett mycket orättvist och påtvingat sådant.Var jag otydlig? Karelen ingick i ett fördrag.
För att? Känns det bättre? Kan hålla med dig den dagen det är internationellt erkänt. Inte annars.Men vi vet att dessa fantasier ligger i samma hög som Krim. Glöm Krim.
Jag har ju förklarat det, därför att väst lät det bero i åtta år, nu är saken klar. Tåget har gått som man säger. Som Karelen. Eller Skåne. Osv.För att? Känns det bättre? Kan hålla med dig den dagen det är internationellt erkänt. Inte annars.
Man införde sanktioner. Att de inte var effektiva nog är dock inget att hymla om. Men man lät inte det bero ur ett internationellt perspektiv. Så jag vidhåller, det är som inte jämförbart. Det är väldigt, väldigt många fler länder som står bakom resolutionen att Krim är ukrainskt (sen 8 år) , an för karelen som finskt. Hade Ukraina begärt stöd då, hade vi kanske inte sett dagens krig. Det var i ett läge av internpolitskt tumult..Jag har ju förklarat det, därför att väst lät det bero i åtta år, nu är saken klar. Tåget har gått som man säger. Som Karelen. Eller Skåne. Osv.
Nja... I Jugoslavien handlade det mest om att man med järnhand tryckte ner allt vad opposition och nationalism hette. Området har präglats av oroligheter i många hundra år med små folkgrupper som tittat snett på varandra i generationer. När det starka ledarskapet försvann och stödet från Sovjet, så gick det inte att hålla emot.Delningen av Jugoslavien var ännu en flopp i världshistorien. Ett välfungerande kommunistiskt land delades upp i en massa små krigiska folkslag med åtföljande strider och konflikter. Nu ser vi samma process i Ryssland. En massa små folkslag som vill bli egna länder, folk som tror att de är bättre än grannarna och kommer klara sig bättre på egen hand.
Det går så länge folk är ovetande och eller obildade. Talibanernas aversion mot omvärlden, skola, information etc. Nordkorea likaså. Ryssland kan inte komma dit igen men han vill så gärna såNja... I Jugoslavien handlade det mest om att man med järnhand tryckte ner allt vad opposition och nationalism hette. Området har präglats av oroligheter i många hundra år med små folkgrupper som tittat snett på varandra i generationer. När det starka ledarskapet försvann och stödet från Sovjet, så gick det inte att hålla emot.
Sovjet och tidigare Storryssland var likadant. Imperialism och tuktande av folk som inte hade något att sätta emot, i sann mongolisk anda.
Det går att komma dit igen, du behöver bara ha en nordkoreansk grad av kontroll över 2-3 generationer.Det går så länge folk är ovetande och eller obildade. Talibanernas aversion mot omvärlden, skola, information etc. Nordkorea likaså. Ryssland kan inte komma dit igen men han vill så gärna så
Zelensky hörde visst att vi här i tråden undrade om de ukrainska förlustsiffrorna för han meddelade idag siffrorna på den ukrainska sidan. 31 000 stupade. Tror siffrorna är civila och militärer.Vore intressant att se de ukrainska förlusterna med, men dessa kommer nog första efter kriget.
Det kanske behövs en stark ledning som kan kontrollera alla nationaliteter, religioner, klaner och folkgrupper, så att de inte strider inbördes. Även om det på ytan verkar diktatoriskt så är alternativet värre. Jag minns Jugoslavien som ett ganska harmoniskt, fredligt och välfungerande land. De som bodde i landet var jugoslaver. Nu är det serber, kroater, makedonier, kosovoalbaner, slovener, muslimer och kristna. Kroater kan inte bo i Serbien och vice versa, muslimer och kristna är fiender, gamla konflikter kommer upp till ytan och får fritt spelrum.Nja... I Jugoslavien handlade det mest om att man med järnhand tryckte ner allt vad opposition och nationalism hette. Området har präglats av oroligheter i många hundra år med små folkgrupper som tittat snett på varandra i generationer. När det starka ledarskapet försvann och stödet från Sovjet, så gick det inte att hålla emot.
Man införde sanktioner. Att de inte var effektiva nog är dock inget att hymla om. Men man lät inte det bero ur ett internationellt perspektiv. Så jag vidhåller, det är som inte jämförbart. Det är väldigt, väldigt många fler länder som står bakom resolutionen att Krim är ukrainskt (sen 8 år) , an för karelen som finskt. Hade Ukraina begärt stöd då, hade vi kanske inte sett dagens krig. Det var i ett läge av internpolitskt tumult..
Blodproppar kan orsakas av att sitta bunden, så att han dog av en blodpropp betyder ju inte att det inte var ett direkt resultat av vad som gjorts mot honom åas."The head of the Main Intelligence Directorate of the Ukrainian Defense Ministry, Kyrylo Budanov, commented on #Navalny's death. He confirmed the version of Russian propagandists:
"I can disappoint you, but all we know is that he really died of a blood clot,"
the head of the ministry said in a comment to journalists. Budanov did not specify where he got this information."
"According to the human rights activist, the staff of the prison in Kharp abused the politician on February 15 and 16 - the day before and the day of his death. Osechkin stated that Navalny was tied up, immobilized, blocked hands and feet and tortured with cold. He passed this information on to Navalny's team."
Samtidigt kanske man får sansa sig lite. Det har ju faktiskt hänt att fångar har dött både i svenska och amerikanska fängelser utan att landets ledare varit inblandade, och även under polisingripande. Nu är alla värdens ledare snabba med att anklaga Putin och kräva nya sanktioner och bestraffningar. Pinsamt om det visar sig att Navalnyj lidit av något medfött hjärtfel eller annat.
"According to the human rights activist, the staff of the prison in Kharp abused the politician on February 15 and 16 - the day before and the day of his death. Osechkin stated that Navalny was tied up, immobilized, blocked hands and feet and tortured with cold."Jag ska väl inte säga: vad var det jag sa, men: "vad var det jag sa?". Det kanske inte alls var Putin som mördade Navalnyj?
"Den ryske regimkritikern Aleksej Navalnyj dog av ”naturliga orsaker”, närmare bestämt en blodpropp. Det säger Ukrainas Kyrylo Budanov, chef för Ukrainas militära underrättelsetjänst."
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|