Oooh, du svarade faktiskt. Det trodde jag inte du skulle göra. Vi har ju haft den här pucken fram och tillbaka långt mera än ett år nu.
Men ett seriöst tack för att du tog dig tiden
Sen håller jag ju inte med dig i...tja, det mesta.
Jag strök över de delar av svar där du driftar iväg helt igen.
Men det du gör när du hela tiden drar upp andra saker än ämnet och gärna bombarderar med, i sammanhanget Ukrainakriget, helt oväsentliga saker är ju att du dränker den egentliga diskussionen samt försöker flytta fokus från att Ryssland har invaderat Ukraina.
Jag tolkar dock ditt svar som att dina tankar går så pass kors och tvärs hela tiden. Rätta mig om jag har fel.
Jag tror inte att du får direkt betalt av Ryssland eller en av Ryssland kontrollerad rörelse. Men jag ser att den versionen du propagerar för är en som stämmer överens med det ryska narrativet och den version som sprids av ryska säkerhetstjänsten.
Jag tror du faller in i kategorin "nyttiga idi**er" som i sin forna övertygelses spår köper allt som kommer från öst och de kanaler du inhämtar nyheter ifrån. Utan att kunna öppet se vad som sker i världen.
Vad är den svenska trollfabriken förresten?
Är det någon FRA-kontrollerad grej eller..?
Åter igen.... Svalbard är norskt enligt världssamfundet, Norge inkluderat och Ryssland som land äger inte marken. Det är ett ryskt företag som äger marken där de får bedriva gruvverksamhet samt turism.
Ryssland har under åren utnyttjat detta genom att montera upp signalspaningsutrustning och radaranläggningar där.
Antar att din syn på vad ägande är spelar in i faktumet att du inte kan ta till dig skillnaden i det hela.
Vi säger ju vart och vartannat inlägg att USA har
MYCKET skit i sin garderob, men detta gör inte Rysslands agerande rättfärdigat på något sätt.
Ett brott ger inte någon annan rätt att begå ett nytt brott.
Du förstår konceptet
utarmat uran va? Det är inte radioaktivt på det sätt som du tror. Du får nog läsa på lite där.
Och du säger att de inte uppmät radioaktivitet i Ukraina, så detta är ett bevis på att Ryssland inte använt den ammunitionen. Men blir inte detta samtidigt då ett bevis på att Ukraina inte använt den ammunitionen?
Eller hur tänker du där?
De proryska trupperna bestod av Wagner och Co. ryska specialförband samt rekryterat folk från Donbass. Girkin ledde dessa till stor del. Resten leddes från Moskva som även kontrollerade Girkin.
Han var på god fot med Moskva ända till förra året då han började kritisera Putin. Då greps han och det drogs fram lite halvröriga anklagelser. Och ja han är eftersökt av väst med för sin del i nedskjutningen av planet.
Men ljuger han när han säger:
View attachment 495920
Ukraina
har anklagat Ryssland för folkmord.
Här har du målet:
www.icj-cij.org
Det bollas just nu fram och tillbaka rent juridiskt och har inte tagits upp ännu.
Donbass är Ukraina. Så jo man anföll Ukraina.
Sen alltså....Du kan inte seriöst hävda att det bara är någon enstaka nedskjuten robot som landat på civila mål.
Jag kan ge dig veckor av videomaterial på motsatsen. Det finns hur mycket bevis som helst.
Det finns ju till och med läkta målangivelser på t.ex. sjukhus. Det finns rysk personal som säger att man siktade på just dessa.
Ryssland siktar på civila. Det är en del av taktiken.
Sen klart man siktar även på militära mål, men att hävda att allt annat är Ukrainas fel är en ren lögn.
För övrigt:
View attachment 495922
Dina källor är alltså China Global Television Network, CGTN,
Daily Worker, China Daily.... Oh herre gud vad roligt
AP Artikeln säger ju
"AP investigation in March found that Russia’s baseless claims about secret American biological warfare labs in Ukraine"
Gör man en sökning på Kennedy Jr så är citatet taget ur sitt sammanhang och en del av den kinesiska propagandan i samband med Covid. Det är inget erkännande om att det finns hemliga underjordiska biovapenlaboratorier i Ukraina.
USA har däremot stött ukrainsk forskning när det gäller riskanalys över fågelinfluensa bland flyttfåglar som flyger över Ukraina, forskning gällande fästingburna CCHF (
https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/crimean-congo-haemorrhagic-fever) samt analyser över afrikansk svinpest bland Ukrainas vildsvin.
Detta är inte hemliga biovapen.