Ska man vara orolig för Ryssland?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

"Påstår"? Tyskland har ju erkänt. Lägg detta till Sveriges/Danmarks etc mörkläggning av NorthStream-sprängningarna, att Stoltenberg öppet erkänt att NATO varit i Ukraina sedan 2014, Porochenko´s inbördeskrig mot Donbass i 8 år, hur EU/NATO/USA totalt VRÄKT vapen och pengar över Ukraina, hur USA stötte och i princip skapade statskuppen i Ukraina mot en folkvald president 8 månader innan nästa demokratiska presidentval i landet...... Und zo weiter....... Vart i helvete tror du att detta kommer sluta? Och samtidigt har vi skiten gällande Palestina/Israel där USA är motorn även där. Ryssland är MYCKET mer populära i Mellanöstern än vad USA/NATO är. Ryssland har HJÄLPT länder i Mellanöstern där USA bara skapat krig och död och snott olja. Till och med Saudiarabien som länge varit USA´s enda vän i området förutom Israel har övergett USA och är nu på väg in i BRICS. Afrika sätter ner foten mot sina fd kolonisatörer. Kan västvärlden verkligen fortsätta med sin skit? Och, igen, vad tror du kommer hända långsiktigt om vi inte slutar? Västvärlden ser ju ENBART till sitt eget "bästa" och skiter totalt i precis alla andra. Det tänket lär inte hålla långsiktigt.
winner-wrestling.gif

Du glömmer väl förresten inte mina tidigare frågor...?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
winner-wrestling.gif

Oooh, skall du svara på alla saker jag undrat över sen tidigare och som lämnats obesvarade. Nice (y)

Jag tar dem igen i omvänd ordning :nicka

-Är det en del av diskussionstaktiken att du byter ämne så fort frågorna blir jobbiga eller går dina tankar kors och tvärs så hela tiden?
-Tror du att jag arbetar för MUST, KSI, OPIL, FRA, SÄK, IB, GBU, SÄPO, Grupp Barbro eller någon variant av Stay Behind rörelsen och har infiltrerat SH 2003 för att diskutera Ryssland med dig nu?
-Anser du fortfarande att Svalbard är ryskt, fast det bara är ett ryskt företag som äger gruvan och bedriver verksamheten trotts att resten av världen, Ryssland inkluderad, tycker annorlunda?
-Nästa fråga la jag in som en bild och återpublicerar denna igen:
View attachment 495652
-Anser du att Ryssland ljuger när de själva säger att de använder utarmat uran i ammunition i Ukraina?
-Anser du att Girkin ljuger när han säger att de trupper han ledde var bland de första som gick in i Donbass och inledde det första kriget?
-Har Ukraina anklagat Ryssland för folkmord?
-Anser du fortfarande att Ryssland och/eller milisgrupperna från Donbass bara riktar in sina attacker på militär infrastruktur?
-Tror du att USA har hemliga underjordiska biovapenlabb i Ukraina?

Sen hade jag en massa frågor i detta inlägg jag ville ha svar på också:

Ser fram emot svaren 🙂
Fråga: "-Är det en del av diskussionstaktiken att du byter ämne så fort frågorna blir jobbiga eller går dina tankar kors och tvärs så hela tiden"?

Svar: Min grundläggande åsikt är att alla ska dömas efter samma regler vilket inte sker. Så jag tar upp hyckleriet och jämför med där väst (vanligtvis) gjort samma sak eller värre utan sanktioner eller andra former5 av straff.

Fråga: "-Tror du att jag arbetar för MUST, KSI, OPIL, FRA, SÄK, IB, GBU, SÄPO, Grupp Barbro eller någon variant av Stay Behind rörelsen och har infiltrerat SH 2003 för att diskutera Ryssland med dig nu"?

Svar: När du och andra anklagar t.ex. mig för att "få betalt av Putin" så svarar jag med samma mynt givetvis. Sen är nog risken större att du jobbar för den svenska trollfabriken än att jag får betalt av Putin. För det får jag inte......

Fråga: "-Anser du fortfarande att Svalbard är ryskt, fast det bara är ett ryskt företag som äger gruvan och bedriver verksamheten trotts att resten av världen, Ryssland inkluderad, tycker annorlunda"?

Svar. Det är ryska staten som äger marken. Inte gruvbolaget. Dom bedriver enbart gruvdrift/turism där. Innan Ryssland köpte marken av Holland så var den delen av Svalbard Holländsk. Även Sverige har haft en del av Svalbard under en period. Det är Norge som hävdar att Ryssland som land inte äger marken där. Det är Norge som satt fart på konflikten där uppe och man försöker på alla sätt och vis sabotera ett system som funkat ypperligt under många år. Är Alaska en del av USA? USA köpte Alaska av ryssarna. Det finns fortfarande byar och mindre städer i Alaska som har ryska som förstaspråk.

Nästa fråga är ju en bild men..... Svar: Det känns som att många i den här tråden inte säger ett ont ord om USA/NATO. Så, ja, det är känslan jag faktiskt har.

Fråga: "-Anser du att Ryssland ljuger när de själva säger att de använder utarmat uran i ammunition i Ukraina"?

Svar: Jag har själv inte hittat den infon. Ingen har uppmätt radioaktivitet i Ukraina på det sätt som skett i Irak, Serbien etc...... Bifoga gärna trovärdiga källor gällande detta. Däremot vet jag att dom använt vapen som kan användas med utarmat uran men när dom använts så har dom inte varit bestyckade med det..... USA/NATO har vid ett stort antal tillfällen använt utarmat uran, det finns bevisade mätningar, födelsedefekter och cancerfall som bevis. Jag har flera gånger bifogat västkällor gällande detta.

Fråga: "-Anser du att Girkin ljuger när han säger att de trupper han ledde var bland de första som gick in i Donbass och inledde det första kriget"?

Svar: 2014 efter statskuppen där oppositionen, Svoboda etc började förbjuda rysk media, ryska som språk etc och när Porochenko startade inbördeskriget mot Donbass anslöt sig frivilliga på båda sidorna. Ryssarna visste redan då att NATO var aktiva i Ukraina med träning, vapen etc. Enbart från Sverige anslöt sig åtminstone 100 svenska högerextremister till Azov varav dom flesta hade en grund i Sveriges militärmakt. Expressen, Sydsvenskan bl.a. skrev spaltmeter om detta. Girkin var överbefälhavare för dom "proryska" styrkorna i Donbass. 2014 utnämndes han till försvarsminister i den självutropade Folkrepubliken Donetsk. Han ledde separatiststyrkorna. För övrigt en hyfsat extrem snubbe som redan innan detta fått sparken från jobbet i Ryssland. Han drog till Donbass och ledde milisgrupperna. Åtalad och dömd i Ryssland, åtalad i Holland och under sanktioner av USA, England etc..... Vart han skyldig till nedskjutningen av Malaysia Airlines-planet eller har alla gjort honom till syndabock? Inte en aning. Här kan du läsa lite om honom.....

T.o.m. ryssarna har dömt honom i domstol. Ledde han några reguljära ryska trupper i Donbass? Nix.

Fråga:"-Har Ukraina anklagat Ryssland för folkmord"?

Svar: https://www.reuters.com/world/europ...t-throw-out-ukraine-genocide-case-2023-09-18/

Fråga: "-Anser du fortfarande att Ryssland och/eller milisgrupperna från Donbass bara riktar in sina attacker på militär infrastruktur"?

Svar: Från 2014 när Porochenko startade inbördeskriget så rörde sig inte milisgrupperna utanför Donbass. Man anföll aldrig resterande Ukraina och så var det under 8 års tid. Sedan 2022 när Ryssland gick in gjorde man det man sa. Man rensade ut bland nazzarna inom Ukrainas försvar så mycket man kunde, man försökte förhindra att NATO skickade in vapen till Ukraina och då bombade man järnvägslinjeer etc. En och annan raket blev nedskjuten och hamnade där dom inte skulle ha hamnat. Och vid ett flertal tillfällen hamnade raketer fel av andra orsaker. Men i STORT försökte man undvika att civila blev drabbade. Man lyckades definitivt bättre än vad USA gjort i Irak, Afghanistan, Serbien etc...... Enbart i Irak hade USA ihjäl en miljon irakier. Sedan sommaren -22 är man i princip tillbaka där det började. Försvara Donbass där 70 % av dom boende faktiskt ser sig som rysktalande ryssar. 30 % av Ukrainas befolkning har ryska som förstaspråk.

Fråga: "-Tror du att USA har hemliga underjordiska biovapenlabb i Ukraina"?

Svar: Robert Kennedy Jr hävdar ju det och det är han sannerligen inte ensam om ens bland amerikanarna.

USA själva har hävdat att labben handlade om försvar mot allt från Covid till vad som helst i princip. Att man finansierat och byggt labb är glasklart. Exakt vad dom var till för är däremot mindre självklart. Vad tror jag? Inte en susning. Nu råkar jag gilla Robert Kennedy Jr och hoppas att han blir USA´s nästa president. Betydligt vettigare än Trump och Biden på alla sätt och vis fast den matchen är ju inte direkt svår att vinna. Tror jag att han vågar riskera sitt rykte genom att påstå att labben finns/funnits? Någon form av labb har USA definitivt byggt i Ukraina. Vad var syftet med labben? Mindre klart men känner jag USA rätt så ska man kanske inte helt lita på vad USA´s ambassad i Kiev har gett för förklaring. Om det nu var skydd mot virus och annat så varför byggde man dom just specifikt i Ukraina när situationen är som den är? Det känns som en hyfsat relevant fråga i min bok. Man kunde byggt dom i USA/Alaska, Tyskland, England, på Grönland istället.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
winner-wrestling.gif

Vad tycker du om att tysk militär diskuterar att skjuta sönder infrastruktur i Ryssland? Ett NATO-land? Vad tycker du om sprängningarna av NorthStream? Kanske den största miljökatastrofen i Östersjön någonsin?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vad tycker du om att tysk militär diskuterar att skjuta sönder infrastruktur i Ryssland? Ett NATO-land? Vad tycker du om sprängningarna av NorthStream? Kanske den största miljökatastrofen i Östersjön någonsin?
Northstream var en rysk operation. Det är en intern strid mellan säkerhetstjänst/stat och Gazprom. Det började med utrensning av Gazproms toppar och sedan har man saboterat och konfiskerat miljarder från företaget för att stoppa in i krigsmaskinen. Ivrigt påhejat av andra gasbolag som inte haft samma monopolställning som Gazprom.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Oooh, du svarade faktiskt. Det trodde jag inte du skulle göra. Vi har ju haft den här pucken fram och tillbaka långt mera än ett år nu.
Men ett seriöst tack för att du tog dig tiden (y)
Sen håller jag ju inte med dig i...tja, det mesta.
Jag strök över de delar av svar där du driftar iväg helt igen.

Svar: Min grundläggande åsikt är att alla ska dömas efter samma regler vilket inte sker. Så jag tar upp hyckleriet och jämför med där väst (vanligtvis) gjort samma sak eller värre utan sanktioner eller andra former5 av straff.
Men det du gör när du hela tiden drar upp andra saker än ämnet och gärna bombarderar med, i sammanhanget Ukrainakriget, helt oväsentliga saker är ju att du dränker den egentliga diskussionen samt försöker flytta fokus från att Ryssland har invaderat Ukraina.
Jag tolkar dock ditt svar som att dina tankar går så pass kors och tvärs hela tiden. Rätta mig om jag har fel.

Svar: När du och andra anklagar t.ex. mig för att "få betalt av Putin" så svarar jag med samma mynt givetvis. Sen är nog risken större att du jobbar för den svenska trollfabriken än att jag får betalt av Putin. För det får jag inte......
Jag tror inte att du får direkt betalt av Ryssland eller en av Ryssland kontrollerad rörelse. Men jag ser att den versionen du propagerar för är en som stämmer överens med det ryska narrativet och den version som sprids av ryska säkerhetstjänsten.
Jag tror du faller in i kategorin "nyttiga idi**er" som i sin forna övertygelses spår köper allt som kommer från öst och de kanaler du inhämtar nyheter ifrån. Utan att kunna öppet se vad som sker i världen.

Vad är den svenska trollfabriken förresten?
Är det någon FRA-kontrollerad grej eller..?

Svar. Det är ryska staten som äger marken. Inte gruvbolaget. Dom bedriver enbart gruvdrift/turism där. Innan Ryssland köpte marken av Holland så var den delen av Svalbard Holländsk. Även Sverige har haft en del av Svalbard under en period. Det är Norge som hävdar att Ryssland som land inte äger marken där. Det är Norge som satt fart på konflikten där uppe och man försöker på alla sätt och vis sabotera ett system som funkat ypperligt under många år. Är Alaska en del av USA? USA köpte Alaska av ryssarna. Det finns fortfarande byar och mindre städer i Alaska som har ryska som förstaspråk.
Åter igen.... Svalbard är norskt enligt världssamfundet, Norge inkluderat och Ryssland som land äger inte marken. Det är ett ryskt företag som äger marken där de får bedriva gruvverksamhet samt turism.
Ryssland har under åren utnyttjat detta genom att montera upp signalspaningsutrustning och radaranläggningar där.
Antar att din syn på vad ägande är spelar in i faktumet att du inte kan ta till dig skillnaden i det hela.

Nästa fråga är ju en bild men..... Svar: Det känns som att många i den här tråden inte säger ett ont ord om USA/NATO. Så, ja, det är känslan jag faktiskt har.
Vi säger ju vart och vartannat inlägg att USA har MYCKET skit i sin garderob, men detta gör inte Rysslands agerande rättfärdigat på något sätt.
Ett brott ger inte någon annan rätt att begå ett nytt brott.

Svar: Jag har själv inte hittat den infon. Ingen har uppmätt radioaktivitet i Ukraina på det sätt som skett i Irak, Serbien etc...... Bifoga gärna trovärdiga källor gällande detta. Däremot vet jag att dom använt vapen som kan användas med utarmat uran men när dom använts så har dom inte varit bestyckade med det..... USA/NATO har vid ett stort antal tillfällen använt utarmat uran, det finns bevisade mätningar, födelsedefekter och cancerfall som bevis. Jag har flera gånger bifogat västkällor gällande detta.
Du förstår konceptet utarmat uran va? Det är inte radioaktivt på det sätt som du tror. Du får nog läsa på lite där.
Och du säger att de inte uppmät radioaktivitet i Ukraina, så detta är ett bevis på att Ryssland inte använt den ammunitionen. Men blir inte detta samtidigt då ett bevis på att Ukraina inte använt den ammunitionen?
Eller hur tänker du där?

Svar: 2014 efter statskuppen där oppositionen, Svoboda etc började förbjuda rysk media, ryska som språk etc och när Porochenko startade inbördeskriget mot Donbass anslöt sig frivilliga på båda sidorna. Ryssarna visste redan då att NATO var aktiva i Ukraina med träning, vapen etc. Enbart från Sverige anslöt sig åtminstone 100 svenska högerextremister till Azov varav dom flesta hade en grund i Sveriges militärmakt. Expressen, Sydsvenskan bl.a. skrev spaltmeter om detta. Girkin var överbefälhavare för dom "proryska" styrkorna i Donbass. 2014 utnämndes han till försvarsminister i den självutropade Folkrepubliken Donetsk. Han ledde separatiststyrkorna. För övrigt en hyfsat extrem snubbe som redan innan detta fått sparken från jobbet i Ryssland. Han drog till Donbass och ledde milisgrupperna. Åtalad och dömd i Ryssland, åtalad i Holland och under sanktioner av USA, England etc..... Vart han skyldig till nedskjutningen av Malaysia Airlines-planet eller har alla gjort honom till syndabock? Inte en aning. Här kan du läsa lite om honom.....

T.o.m. ryssarna har dömt honom i domstol.
Ledde han några reguljära ryska trupper i Donbass? Nix.
De proryska trupperna bestod av Wagner och Co. ryska specialförband samt rekryterat folk från Donbass. Girkin ledde dessa till stor del. Resten leddes från Moskva som även kontrollerade Girkin.
Han var på god fot med Moskva ända till förra året då han började kritisera Putin. Då greps han och det drogs fram lite halvröriga anklagelser. Och ja han är eftersökt av väst med för sin del i nedskjutningen av planet.
Men ljuger han när han säger:

Ukr_11.jpg

Ukraina har anklagat Ryssland för folkmord.
Här har du målet:
Det bollas just nu fram och tillbaka rent juridiskt och har inte tagits upp ännu.

Svar: Från 2014 när Porochenko startade inbördeskriget så rörde sig inte milisgrupperna utanför Donbass. Man anföll aldrig resterande Ukraina och så var det under 8 års tid. Sedan 2022 när Ryssland gick in gjorde man det man sa. Man rensade ut bland nazzarna inom Ukrainas försvar så mycket man kunde, man försökte förhindra att NATO skickade in vapen till Ukraina och då bombade man järnvägslinjeer etc. En och annan raket blev nedskjuten och hamnade där dom inte skulle ha hamnat. Och vid ett flertal tillfällen hamnade raketer fel av andra orsaker. Men i STORT försökte man undvika att civila blev drabbade. Man lyckades definitivt bättre än vad USA gjort i Irak, Afghanistan, Serbien etc...... Enbart i Irak hade USA ihjäl en miljon irakier. Sedan sommaren -22 är man i princip tillbaka där det började. Försvara Donbass där 70 % av dom boende faktiskt ser sig som rysktalande ryssar. 30 % av Ukrainas befolkning har ryska som förstaspråk.
Donbass är Ukraina. Så jo man anföll Ukraina.
Sen alltså....Du kan inte seriöst hävda att det bara är någon enstaka nedskjuten robot som landat på civila mål.
Jag kan ge dig veckor av videomaterial på motsatsen. Det finns hur mycket bevis som helst.
Det finns ju till och med läkta målangivelser på t.ex. sjukhus. Det finns rysk personal som säger att man siktade på just dessa.
Ryssland siktar på civila. Det är en del av taktiken.
Sen klart man siktar även på militära mål, men att hävda att allt annat är Ukrainas fel är en ren lögn.

För övrigt:
Ukr_12.jpg

USA själva har hävdat att labben handlade om försvar mot allt från Covid till vad som helst i princip. Att man finansierat och byggt labb är glasklart. Exakt vad dom var till för är däremot mindre självklart. Vad tror jag? ........
Dina källor är alltså China Global Television Network, CGTN, Daily Worker, China Daily.... Oh herre gud vad roligt :rofl
AP Artikeln säger ju "AP investigation in March found that Russia’s baseless claims about secret American biological warfare labs in Ukraine"

Gör man en sökning på Kennedy Jr så är citatet taget ur sitt sammanhang och en del av den kinesiska propagandan i samband med Covid. Det är inget erkännande om att det finns hemliga underjordiska biovapenlaboratorier i Ukraina.
🤪

USA har däremot stött ukrainsk forskning när det gäller riskanalys över fågelinfluensa bland flyttfåglar som flyger över Ukraina, forskning gällande fästingburna CCHF (https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/crimean-congo-haemorrhagic-fever) samt analyser över afrikansk svinpest bland Ukrainas vildsvin.
Detta är inte hemliga biovapen.
:lol

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Man diskuterar hur vapnen kan komma att användas. Det har svensk militär också diskuterat. Det har alla som har skickat vapen diskuterat.
Vissa har lagt in begränsningar i hur dessa vapen får användas.
Det är inget konstigt.
Är det en planering av Tyskland att attackera Ryssland. NEJ.
Det är en del av rysk propaganda att spinna på.

Northstream sprängdes inte av norrmän i alla fall.
Sen vem som gjorde det vet jag faktiskt inte 🤔 Tror fortfarande det kan vara en rysk eller västerländsk operation. Båda har något att tjäna på det hela.
Ryssland har ju haft bäst förutsättningar för att göra det med rätt fartyg på rätt plats, men väst kan vara luriga ibland med.
Det skall bli spännande att läsa om en 10 år när allt hamnat i historieböckerna.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Oooh, du svarade faktiskt. Det trodde jag inte du skulle göra. Vi har ju haft den här pucken fram och tillbaka långt mera än ett år nu.
Men ett seriöst tack för att du tog dig tiden (y)
Sen håller jag ju inte med dig i...tja, det mesta.
Jag strök över de delar av svar där du driftar iväg helt igen.

Men det du gör när du hela tiden drar upp andra saker än ämnet och gärna bombarderar med, i sammanhanget Ukrainakriget, helt oväsentliga saker är ju att du dränker den egentliga diskussionen samt försöker flytta fokus från att Ryssland har invaderat Ukraina.
Jag tolkar dock ditt svar som att dina tankar går så pass kors och tvärs hela tiden. Rätta mig om jag har fel.

Jag tror inte att du får direkt betalt av Ryssland eller en av Ryssland kontrollerad rörelse. Men jag ser att den versionen du propagerar för är en som stämmer överens med det ryska narrativet och den version som sprids av ryska säkerhetstjänsten.
Jag tror du faller in i kategorin "nyttiga idi**er" som i sin forna övertygelses spår köper allt som kommer från öst och de kanaler du inhämtar nyheter ifrån. Utan att kunna öppet se vad som sker i världen.

Åter igen.... Svalbard är norskt enligt världssamfundet, Norge inkluderat och Ryssland som land äger inte marken. Det är ett ryskt företag som äger marken där de får bedriva gruvverksamhet samt turism.
Ryssland har under åren utnyttjat detta genom att montera upp signalspaningsutrustning och radaranläggningar där.
Antar att din syn på vad ägande är spelar in i faktumet att du inte kan ta till dig skillnaden i det hela.

Vi säger ju vart och vartannat inlägg att USA har MYCKET skit i sin garderob, men detta gör inte Rysslands agerande rättfärdigat på något sätt.
Ett brott ger inte någon annan rätt att begå ett nytt brott.

Du förstår konceptet utarmat uran va? Det är inte radioaktivt på det sätt som du tror. Du får nog läsa på lite där.
Och du säger att de inte uppmät radioaktivitet i Ukraina, så detta är ett bevis på att Ryssland inte använt den ammunitionen. Men blir inte detta samtidigt då ett bevis på att Ukraina inte använt den ammunitionen?
Eller hur tänker du där?

De proryska trupperna bestod av Wagner och Co. ryska specialförband samt rekryterat folk från Donbass. Girkin ledde dessa till stor del. Resten leddes från Moskva som även kontrollerade Girkin.
Han var på god fot med Moskva ända till förra året då han började kritisera Putin. Då greps han och det drogs fram lite halvröriga anklagelser. Och ja han är eftersökt av väst med för sin del i nedskjutningen av planet.
Men ljuger han när han säger:

View attachment 495920

Ukraina har anklagat Ryssland för folkmord.
Här har du målet:
Det bollas just nu fram och tillbaka rent juridiskt och har inte tagits upp ännu.

Donbass är Ukraina. Så jo man anföll Ukraina.
Sen alltså....Du kan inte seriöst hävda att det bara är någon enstaka nedskjuten robot som landat på civila mål.
Jag kan ge dig veckor av videomaterial på motsatsen. Det finns hur mycket bevis som helst.
Det finns ju till och med läkta målangivelser på t.ex. sjukhus. Det finns rysk personal som säger att man siktade på just dessa.
Ryssland siktar på civila. Det är en del av taktiken.
Sen klart man siktar även på militära mål, men att hävda att allt annat är Ukrainas fel är en ren lögn.

För övrigt:
View attachment 495922

Dina källor är alltså China Global Television Network, CGTN, Daily Worker, China Daily.... Oh herre gud vad roligt :rofl
AP Artikeln säger ju "AP investigation in March found that Russia’s baseless claims about secret American biological warfare labs in Ukraine"

Gör man en sökning på Kennedy Jr så är citatet taget ur sitt sammanhang och en del av den kinesiska propagandan i samband med Covid. Det är inget erkännande om att det finns hemliga underjordiska biovapenlaboratorier i Ukraina.

USA har däremot stött ukrainsk forskning när det gäller riskanalys över fågelinfluensa bland flyttfåglar som flyger över Ukraina, forskning gällande fästingburna CCHF (https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/crimean-congo-haemorrhagic-fever) samt analyser över afrikansk svinpest bland Ukrainas vildsvin.
Detta är inte hemliga biovapen.
:lol

Du ljuger.

Och Donbass anföll aldrig någon. Dom rörde sig inte ur fläcken. Det var Porochenko som skickade krigande krafter till Donbass och dom sköt och bombaderade i 8 års tid. 14000 döda civila I DONBASS. Som jag skrev handlade det om milisgrupper och inte ryska militären. NATO var i Ukraina sedan 2014.

Och stödde nazzarna som Porochenko införlivade i Ukrainas Nationalgarde.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
:rofl
Tucker intervju om en Covid19 konspiration och att Fauci är roten till all ondska och att han har 36 000 "death scientist" i hemliga labb i Wuhan och Ukraina 🤪
Nu får du ge dig. Det är ju hysteriskt roligt att folk tror på sånt.

Och Donbass anföll aldrig någon. Dom rörde sig inte ur fläcken. Det var Porochenko som skickade krigande krafter till Donbass och dom sköt och bombaderade i 8 års tid. 14000 döda civila I DONBASS. Som jag skrev handlade det om milisgrupper och inte ryska militären. NATO var i Ukraina sedan 2014.

Och stödde nazzarna som Porochenko införlivade i Ukrainas Nationalgarde.
Enligt mannen som ledde Donbass trupperna så gjorde de exakt det. Enligt Prigozhin som hade Wagner trupper på plats gjorde de exakt det och att Ukrainarna siktade på militärer.
Men du kanske vet bättre än de två männen...?

Hade jag förresten rätt om att Ukraina hade anklagat Ryssland för folkmord?
Jag vill höra dig säga det.... :hihi

Samt...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Första bekräftade förstörda HIMARsen.

En till har skeppats till utomlands för att repareras efter splitterskador.
Sen säger ju Ryssland att de förstört ett 40-tal av de 20 st HIMARsen som Ukraina har.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Hade jag förresten rätt om att Ukraina hade anklagat Ryssland för folkmord?
Jag vill höra dig säga det.... :hihi

Samt...
Du missade den länken bevisligen. Men Ukraina har anklagat Ryssland för folkmord i FN.

Mattias Göransson. En av våra mest skarpa journalister.

Det här är ju liksom inget nytt. Vi har hållit på och fjantat oss sen andra världskriget i princip.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Du missade den länken bevisligen. Men Ukraina har anklagat Ryssland för folkmord i FN.
Nej, jag missade inte Reutersartikeln där Ryssland lämnade in klagomål mot målet. Klagomålet ogillades för övrigt.
Jag postade ju själv länken till det pågående fallet i ICJ (International Court of Justice).
Intressant läsning om man är intresserad även om det är långdraget och en massa protester och ogillanden hit och dit.

Ville mest höra om du erkänner att du ljög eller har ändrat åsikt när du tidigare sa att Ukraina inte anmält Ryssland för folkmord.

Last edited:

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj

Ytterligare ett bevis för att USA håller på att överge Ukraina ett halvår innan presidentvalet i USA? Nuland har varit otroligt drivande under statskuppen 2014, hon dikterade vilka som skulle ingå i den nya regeringen etc….. Hon försvann under Trump men så fort Biden blev president dök hon upp som gumman i lådan igen och USA började skeppa in vapen etc….. Kossan är i väldigt hög grad ansvarig för allt vi sett i Ukraina. Tillsammans med McCain och några andra. Hoppas att hon kommer tjäna sitt levebröd genom att packa höns på Kronfågel från och med nu. Hon och Blinken är knäppa i bollen. USA har inte i Ukraina att göra. USA borde sätta sin fokus på att ta hand om all skit dom har på hemmaplan.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Ytterligare ett bevis för att USA håller på att överge Ukraina ett halvår innan presidentvalet i USA? Nuland har varit otroligt drivande under statskuppen 2014, hon dikterade vilka som skulle ingå i den nya regeringen etc….. Hon försvann under Trump men så fort Biden blev president dök hon upp som gumman i lådan igen och USA började skeppa in vapen etc….. Kossan är i väldigt hög grad ansvarig för allt vi sett i Ukraina. Tillsammans med McCain och några andra. Hoppas att hon kommer tjäna sitt levebröd genom att packa höns på Kronfågel från och med nu. Hon och Blinken är knäppa i bollen. USA har inte i Ukraina att göra. USA borde sätta sin fokus på att ta hand om all skit dom har på hemmaplan.
Jag håller med dig, USA borde inte behöva agera världspolis, särskilt inte i Europeiska frågor. Europa borde ha tillräckligt med råg i ryggen att ge vad stöd Ukraina behöver för att trycka tillbaka invasionsstyrkorna. USA har visat sig vara en lite bipolär vän den senaste tiden, så att lita på stödet därifrån är strategiskt farligt.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Northstream var en rysk operation. Det är en intern strid mellan säkerhetstjänst/stat och Gazprom. Det började med utrensning av Gazproms toppar och sedan har man saboterat och konfiskerat miljarder från företaget för att stoppa in i krigsmaskinen. Ivrigt påhejat av andra gasbolag som inte haft samma monopolställning som Gazprom.
Och om så varit fallet tror du inte att Sverige och Danmark lagt fram belägg för att det var ryssarna själva? USA hävdar att det var Ukraina och Seymour Hersh hävdar att det var USA och Norge med Sverige och Danmark med i bakgrunden för att täppa igen hålen. INGEN annan förutom du har anklagat ryssarna mig veterligen. Inte ens USA.......

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Och om så varit fallet tror du inte att Sverige och Danmark lagt fram belägg för att det var ryssarna själva? USA hävdar att det var Ukraina och Seymour Hersh hävdar att det var USA och Norge med Sverige och Danmark med i bakgrunden för att täppa igen hålen. INGEN annan förutom du har anklagat ryssarna mig veterligen. Inte ens USA.......
Det är flera olika statliga instanser som anklagat Ryssland...

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Det är flera olika statliga instanser som anklagat Ryssland...

Jo några totalt substanslösa grejer men inte ens indicie-bevis. Hersh hade t.o.m. fått fram dokument och annat. USA har i sin tur lagt fram bevis för att Ukraina hyrt en segelbåt i plast. Om det kommit fram något mer seriöst så länka gärna.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin