Det har jag ju redan gjort några gånger men vi kör igen….
The New York Times called it a “mystery,” but the United States executed a covert sea operation that was kept secret—until now
seymourhersh.substack.com
Vem är nu Seymour Hersh om du inte känner till honom? Grävande journalist som jobbat för The New Yorker, New York Times, Associated Press, Washington Post och andra. Pulitzer-pris vinnare etc. En av dom mest respekterade grävande journalisterna på jordklotet, avslöjade USA gällande My Lai-massakern, USA’s tortyr av fångar i Irak, bombningarna i Kambodja, USA’s destabilisering och agerande i Chile, USA’s spioneri mot Sovjetunionen etc etc…. Det finns få på klotet som kan mätas mot honom gällande kredibilitet. Skulle han riskera sitt rykte utan att kunna backa upp det han säger? Troligtvis inte….. USA har totalt ignorerat honom gällande detta. Och istället vräkt över skulden på Ukraina som ska ha hyrt en 12 meter lång segelbåt i plast. Tror jag själv att det går att utföra en sprängning från den typen av båt? Rören ligger på mellan 75 och 95 meters djup där sprängningarna skedde. Det går inte ens att dyka med vanlig komprimerad luft på dom djupen. Åtminstone om man vill vara nere längre än 23 sekunder. Trimix med allt vad det innebär….. Inte ens den typen av kompressor får plats på en sån båt. Lämpligt med en tryckkammare i krokarna om nåt går åt pipan. Sprängmedel vet jag absolut ingenting om då jag suttit på kåken för vapenvägran. Men det borde ju också ta lite plats ombord på plastbåten tänker jag…..
Hersh har bevisat att amerikanska fartyg lämpliga för uppdraget fanns på plats innan sprängningarna exakt där dom skedde.