Ska man vara orolig för Ryssland?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Skulle tro att det kommer dröja till 2025 åtminstone. Om Ukraina håller ut så länge med det knappa flödet materiel.
Dags att republikanerna släpper igenom paketet som redan accepterats av republikanerna i senaten.
Tror inte det kommer åldras väl om Ukraina faller.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Dags att republikanerna släpper igenom paketet som redan accepterats av republikanerna i senaten.
Tror ärligt talat inte att det kommer påverka USAs internpolitik nämnvärt om Ukraina faller. Kriget har pågått för länge för att folk ska bry sig. Det är också ett område som USAs befolkning i stort inte har någon emotionell koppling till.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Tror ärligt talat inte att det kommer påverka USAs internpolitik nämnvärt om Ukraina faller. Kriget har pågått för länge för att folk ska bry sig. Det är också ett område som USAs befolkning i stort inte har någon emotionell koppling till.
Jag tänkte mer på vad resten av väst/Europa skulle tycka.
Och jag gissar att även USA skulle komma att ångra det inom en inte alltför avlägsen framtid.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
DT har inte hjärna nog att ångra något, allt han gör är fantastiskt.
DT har ju en personlig "beef" med Ukraina så honom kan man väl i viss mån förstå.
De är resten av, det tämligen dysfunktionella, republikanerna i representanthuset som jag tror kommer dömas hårt för stoppet.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Jag tänkte mer på vad resten av väst/Europa skulle tycka.
Och jag gissar att även USA skulle komma att ångra det inom en inte alltför avlägsen framtid.
De kommer eventuellt gnälla lite inför publik, sedan vara glada över att de har någon att skylla på för sina egna tillkortakommanden och några månader senare är det tillbaka till vanliga affärer.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Jag tror Ryssland har öppnat sina gränser och även erbjuder jobb till den som vill. Det var något byggjobb i de nya områdena. Bra betalt också. Ni kanske skulle testa lyckan 👍🙂
Alliansfrihet innebär alltså att man INTE tar parti för den ena parten. Inte USA, inte Ryssland. Ett Sverige utan militärallianser är vad som vore bäst för oss, det har historien lärt oss.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Om det bara funnits andra länder som redan varit med så man kunde sett vad som hände i dessa och om deras befolkningar blivit livegna slavar till USA eller om det fanns några dokument man kunde kolla på, men nej det är nog bara att vänta och se vad som gäller. För allt är hemligt och absolut ingen vet vad som händer i NATO.

Så när Frankrike gick ur som fullständig medlemmar 1966 så kunde de egentligen inte det utan var bara lurade? Hade de inte gått med igen 2009 hade jag nog nästan krävt att någon skulle berätta för dem att de redan var fullständiga medlemmar och därför absolut inte kunde gå med fullständigt 2009 då de redan har varit fullständigt med hela tiden i och med att inga beslut är reversibla. För det har jag läst på internet.
Sverige har bit för bit närmat sig Nato sedan 1950-talet, för att idag blir fullvärdig medlem. Med Natos personal och utrustning stationerade här, och med övningar med dessa. Försök backa ur det du...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Sverige har bit för bit närmat sig Nato sedan 1950-talet, för att idag blir fullvärdig medlem. Med Natos personal och utrustning stationerade här, och med övningar med dessa. Försök backa ur det du...
Det är formalia att backa ur. Om vi skulle få för oss att göra det är det enligt mig större risk att Ryssland anfaller oss än att NATO gör det.
Apropå vår alliansfrihet, den höll på att få oss invaderade efter andra världskriget.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Håller med, men jag förstår också att de måste sätta hårt mot hårt rörande deras hisnande 300 mil långa gräns mot Mexico som obevakad håller på att förstöra USA för evigt. Skulle säga att ett havererat USA vore mycket allvarligare än om Ryssland vann kriget i Ukraina så om båda parter nu kunde lösa problemet så vore det skönt. Men det är väl som i Sverige, S vs SD. Olöslig konflikt.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Håller med, men jag förstår också att de måste sätta hårt mot hårt rörande deras hisnande 300 mil långa gräns mot Mexico som obevakad håller på att förstöra USA för evigt. Skulle säga att ett havererat USA vore mycket allvarligare än om Ryssland vann kriget i Ukraina så om båda parter nu kunde lösa problemet så vore det skönt. Men det är väl som i Sverige, S vs SD. Olöslig konflikt.
Var inte gränsen med i paketet?
Vet dock inte detaljerna kring det men det skulle enligt någon "border agency" tydligen vara bra och behövligt.
Och hjälp till Israel som också frös inne?
Och det hade väl arbetats fram i en "bi partisan" arbetsgrupp i senaten?
Ett samarbete som inte setts på länge och verkligen behövs för att börja lösa problemen dom har, gränsen inte minst.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Var inte gränsen med i paketet?
Vet dock inte detaljerna kring det men det skulle enligt någon "border agency" tydligen vara bra och behövligt.
Och hjälp till Israel som också frös inne?
Och det hade väl arbetats fram i en "bi partisan" arbetsgrupp i senaten?
Ett samarbete som inte setts på länge och verkligen behövs för att börja lösa problemen dom har, gränsen inte minst.
Jag kan inte detaljerna heller men jag är helt säker (200%) att man inte får dem lätt serverade i svensk media.

Det var ju samma visa med Ungern, som påstods hålla emot Ukraina-stödet, viket var sant, men bara halvt sant - de ville att de skall bedömas rättvist när deras rättsväsende utvärderas för att de själva skall få de pengar de har rätt till.

Så saker och ting är inte svartvitt och det är alltid bättre att sätta sig in i fakta innan man tycker något, speciellt om man tror sig ha fått en bild om högerpolitik via svensk mainstream media - i de fallen har i 100 av 99 ggr någon ytterst viktig detalj "missats" eftersom redaktionerna har "mycket att göra" och jobbar aktivt med "värdegrund".

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det var ju samma visa med Ungern, som påstods hålla emot Ukraina-stödet, viket var sant, men bara halvt sant - de ville att de skall bedömas rättvist när deras rättsväsende utvärderas för att de själva skall få de pengar de har rätt till.

.
Ja, vad jag minns så ville Ungern ha spårbarhet på vart pengarna gick. Lite som kravet EU har på vart eu-medlem gör av med sitt stöd..

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Jag kan inte detaljerna heller men jag är helt säker (200%) att man inte får dem lätt serverade i svensk media.

Så saker och ting är inte svartvitt och det är alltid bättre att sätta sig in i fakta innan man tycker något, speciellt om man tror sig ha fått en bild om högerpolitik via svensk mainstream media - i de fallen har i 100 av 99 ggr någon ytterst viktig detalj "missats" eftersom redaktionerna har "mycket att göra" och jobbar aktivt med "värdegrund".
Jag letade upp vad jag såg och det var republikanske senatorn James Lankford som hade jobbat fram paketet.
Han säger i intervjuer att han hotades innan ens innehållet var framme om att bli "destroyed" om han lade fram ett förslag under valåret.
Han säger också att medlemmar av "huset" sade att dom skulle rösta nej innan förslaget var framme.
Ingen kommer komma ihåg varför någon röstade nej bara att man röstade nej.

Leta James Lankford på youtube och välj valfri intervju.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Det är formalia att backa ur. Om vi skulle få för oss att göra det är det enligt mig större risk att Ryssland anfaller oss än att NATO gör det.
Apropå vår alliansfrihet, den höll på att få oss invaderade efter andra världskriget.
Det fanns inga allianser före andra världskriget, och om det hade funnits så hade nog inte Hitler brytt sig. Den mannen hade storhetsvansinne.
Nato behöver inte anfalla Sverige, de har lyckats få hit sina militära resurser på fredlig väg. De är smarta, de där amerikanerna.

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Det fanns inga allianser före andra världskriget, och om det hade funnits så hade nog inte Hitler brytt sig. Den mannen hade storhetsvansinne.
Nato behöver inte anfalla Sverige, de har lyckats få hit sina militära resurser på fredlig väg. De är smarta, de där amerikanerna.
Vet inte hur du tänker här. När har NATO anfallit någon för att införliva landet i organisationen?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år