Ska man vara orolig för Ryssland?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dålig google översättning, men all hjälp till Ukraina kommer att betraktas som föräderi mot staten.
Det börjar spåra ut inne i Ryssland nu...

"Moskva. 27 februari. INTERFAX.RU - Rysslands riksåklagare utfärdade en varning om att tillhandahållandet av all hjälp till en främmande stat under perioden för den särskilda operationen för att skydda DPR och LPR kommer att betraktas som förräderi mot moderlandet.

"För varje faktum att tillhandahålla ekonomisk och annan hjälp till en främmande stat i aktiviteter riktade mot Ryska federationens säkerhet kommer en juridisk bedömning att göras", sade tillsynsmyndigheten i ett uttalande.

Det noteras att "tillhandahållandet av finansiellt, logistiskt, rådgivnings- eller annat bistånd till en främmande stat, en internationell eller utländsk organisation eller deras företrädare i aktiviteter riktade mot Ryska federationens säkerhet innehåller tecken på ett brott enligt artikel 275 i brottmålet Ryska federationens kod (högförräderi) ".

För utförandet av detta brott föreskrivs ett straff i form av fängelse i upp till 20 år, specificerade riksåklagarmyndigheten."

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dålig google översättning, men all hjälp till Ukraina kommer att betraktas som föräderi mot staten.
Det börjar spåra ut inne i Ryssland nu...
Typisk gummi-lag, all hjälp kan ju inefatta att vinka med en blågul flagga på torget.

Putler vill tysta och kväsa sitt eget folk genom att skrämma dom med 20 år i gulag för att ta avstånd mot hans vansinniga krig.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu verkar han sätta kärnvapenstyrkorna i beredskap
(osäker på översättningen här. Förstår inte ordkombon själv och ingen av de olika översättningsverktygen ger bra svar. Någon som är bra på ryska som kan hjälpa till?)

Meningen jag vill ha översatt är:
"Владимир Путин в ответ на агрессивные высказывания на Западе поручил перевести силы сдерживания в российской армии в особый режим несения службы."

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det kanske är därför Putler sitter i bunkern, vindarna är ogynnsamma mot Moskva.

Eller så behövdes prepp-lagret av Kaviar roteras.

(OBS: Kan inehålla spår av Ironi)

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Så du menar att Putler skulle erkänna att Moskva är hotat och osäkert och därför flytta?
Eller att han är en fegis som inte törs stanna i sin huvudstad?

Sen kan det vara ett stort mått av ironi och humor i mina inlägg, vilket dom flesta som inte är diagnosticerade med grav Autism genast ser.

Och var har jag påtalat min lumpenerfarenhet?
Har du komplex för att du inte ansågs duga till militär, inte ens som malaj?
Ja men dåså. Ironi från din sida. Då handlar det inte om exit och pengaräknande. Då är det inget att tjafsa om. Fortsätt ironisera vidare om kriget.

De som inte diskuterar kriget med ett stort mått av ironi och humor kan i vart fall läsa om den högst troliga teorin jag beskrev om varför Putin är i Uralbergen.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Högst sannolikt. Det här slutar bara på två sätt. Putin får Ukraina eller Putin bombar med kärnvapen och sen får Ukraina.

Ett tredje högst osannolikt scenario är att Nato går Putin helt till mötes Men varför skulle de?
Kan tyvärr nog sluta både bättre och sämre än så. Det bästa är så klart om den skogstokiga mannen tas av daga fortast möjligt

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Aron flamms senaste pod innehåller en väldigt intressant analys om varför Ukraina är så intressant för Ryssland. Hans pod heter Dekonstruktivkritik.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kan du inte sammanfatta lite? Är det jordbruksmarken?
Jag orkar inte heller lyssna på en (oftast lång och raljerande) podcast om saken just nu, så jag skulle också uppskatta en sammanfattning.

Men jag tror att det är för att få ett lås mot baltstaterna/Nato och en starkare ställning i svarta havet.

Men sedan är ju Kornboden också intressant, dom har ju klimat för att odla nästan vad som helst.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Svenskar som vill lämna Ryssland bör nog packa väskorna och bege sig till flygplatsen nu.

Om ett dygn kommer det att bli avsevärt svårare att ta sig ut.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Varför skulle dom behöva sättas på en säker plats?
Inga bomber har väl smällt i Moskvas finare distrikt än?
Dom är ju "the good guys" som håller på att befria det förtryckta Ukrainska folket från folkmord och Nazister enligt Putler?
För att dom skall överleva kärnvapenkriget som dom försöker provocera fram.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati