Ska man vara orolig för Ryssland?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Oja, det är bara ryssar som är halvgalna. Se på din idol här då:

"”Om jag inte blir vald, kommer det bli ett blodbad för hela – det kommer vara det minsta. Det kommer bli ett blodbad för landet. Det kommer bli det minsta.”

"Det han säger är att anhängarna är fria att storma kongresser – eller orsaka blodbad, för den delen. Han kan garantera dem straffrihet."

- Lite angående Putins tal om kärnvapen. Det är mycket retorik, och kanske inte helt bokstavligt menat.
Det handlar om amerikansk bilindustri. Kontext är allt. Men så har du ju valt att dra en lans för Putin så…

Läser man litt längre ner så klarnar bilden ytterligare när hon förklarar sin text med;

”Jag är ju ledarskribent, så jag gör analyser utifrån min politiska ståndpunkt.”

Tack. Det är bra.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hemskt terrorattentat i Moskva mot en konserthall.

IS Khorasan? De har ju gripits för flera planerade attentat sista veckorna?

Ryssland kommer iofs säkert skylla det på Ukraina som man gjorde innan Tjetjenienkriget.
Putin vinner valet, man säger krig öppet och stort attentat. Hhhmm...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Och mördar civila landsmän? Konspirationsteori deluxe ⭐
Du menar att det inte finns Breivikar, militanta ytterradikalister etcetera bland ryssar? Naiv much?
Vilka går på dessa finsalonger? De besuttna? Ett hat mot eliten när vanligt folk går på knä i en krigsekonomi, har väl aldrig hört på maken..

Dock varnades det om potentiell IS attack i början på månaden men den påstods väl ske inom ett par dagar. Kanske blev försenat..

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du menar att det inte finns Breivikar, militanta ytterradikalister etcetera bland ryssar? Naiv much?
Vilka går på dessa finsalonger? De besuttna? Ett hat mot eliten när vanligt folk går på knä i en krigsekonomi, har väl aldrig hört på maken..

Dock varnades det om potentiell IS attack i början på månaden men den påstods väl ske inom ett par dagar. Kanske blev försenat..
Lackade Breivik ur på förtrycket?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Frankrike börjar sparka fart i sin militär.
Och Frankrike, till skillnad från alla andra kärnvapenmakter, har en lite aggresivare inställning till kärnvapen. De har "varningsskott med kärnvapen" med i planen, medans alla andra mest har en plan om att de andra skjuter först så skjuter de tillbaka.
Arga baguetter!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj

Frankrike börjar sparka fart i sin militär.
Och Frankrike, till skillnad från alla andra kärnvapenmakter, har en lite aggresivare inställning till kärnvapen. De har "varningsskott med kärnvapen" med i planen, medans alla andra mest har en plan om att de andra skjuter först så skjuter de tillbaka.
Arga baguetter!
Det Frankrike har gemensamt med Ryssland är en historia av imperialism. Det kan vara så att Frankrike känner Ryssland bättre än en del andra..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det Frankrike har gemensamt med Ryssland är en historia av imperialism. Det kan vara så att Frankrike känner Ryssland bättre än en del andra..
Dessutom så pissade ju Putin honom rakt i ansiktet rent diplomatiskt precis innan invasionen av Ukraina, när han hade möten med Macron under förespeglingen att trappa ner.

Och även om Frankrikes militär varit ett folkskämt sedan WWII så har de ändå hållit liv i den och aktivt deltagit i strider i bland annat Afrika, så de är mindre oförberedda än många andra länder i EU.
Mycket mer än Sveriges medlemsskap i NATO som propagandamaskineriet trumpetade ut så jävla fånigt de senaste veckorna.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tipd
Nej men han hade inga problem att mörda civila landsmän (det var din fråga jag besvarar)
Jag besvarade din kommentar om att det kunde vara "ryssar som lackat ur på förtrycket" med den frågan, var på du exemplifierar med Breivik. Jag undrar så klart om det är din tolkning av Breivik. Rör inte till det mer än nödvändigt för dig nu, i så fall tar vi det från början.

Ukraina eller muslimer?

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Är gemene ryss medveten om det här eller dom tycker det är fräckt när Medvedev hotar med kärnvapen i tid och otid?
1711142831901.png

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tror varken på ryssar eller ukrainare.
Isis-k ligger närmast till hands.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Tipd

Jag besvarade din kommentar om att det kunde vara "ryssar som lackat ur på förtrycket" med den frågan, var på du exemplifierar med Breivik. Jag undrar så klart om det är din tolkning av Breivik. Rör inte till det mer än nödvändigt för dig nu, i så fall tar vi det från början.

Ukraina eller muslimer?
Du drog den parallellen i så fall. Det är nog ett sidoämne om något nu är en fråga om röra till.

Det finns (fortfarande) fler än endast de två varianter på möjliga härkomster för dåd i Ryssland. Det var allt det handlar om, potentiella grupper med motiv.

Edit /. Tillägg;

Listan på inhemska med motiv, du kan fyll

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...