Varför stänger och låser du din ytterdörr om nätterna?
Om du inte gjorde det, utan lät dörren vara vidöppen skulle alla förstå att du är ofarlig och lämna dig i fred.
Vänta lite nu wiseguy. Nu utgår du från att Putin är kriminell. Han gör ju bara vad han anser är bäst för sitt land. Gör han inte?
använda vinsterna från de frysta statliga ryska tillgångarna inom unionen för att stärka Ukrainas försvar,
Att man inte gjort det redan är lika värdelöst som att glömma ställa in räkröran i kylen igen.
Och varifrån får sverige all materiell och pengar till grejer att "skänka", när vi inte ens har pengar till att laga våra egna vägar? Snacka om skev prioritering. Låt grekerna sponsra kriget istället, dom ligger mycket närmare och är säkert mer attraktiva för Putin med sina pitoreska klippor och varma klimat.
Jag hjälper hellre Mi'kmaq-indianerna i nordöstra Amerika, kolla bara så mycket problem dom har, det finns så mycket att läsa om våra avlägsna kusiner så ukrainakriget hinner ta slut innan man läst klart.
en.wikipedia.org
... kanske vi kan plocka hit några flyktingar också, dom är duktiga på att göra hattar har jag hört, dom blir nog dessutom duglig arbetskraft som hemtjänst och för skogsindustrin i norr.
Så JAG väljer att hjälpa Mikmaqindianerna, nu!