Ska man vara orolig för Ryssland?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Det var över 40 i höstas. Några har kommit in redan. Flera andra har anmält intresse.
Nu far du med osanning eller feltolkar saker ganska grovt här. Jag tror det senare.
För det första säger du nu att det är 40 länder som ansökt. Nyss sa du 50 länder som ansökt.
Inget av det stämmer.

Läs artikeln du länkar till själv igen och återkom när du har fakta.
Det ÄR 15 länder som ansökt om medlemskap.

Dessutom: "Saudi Arabia did not join BRICS at the start of 2024 as had been planned. However, they announced in mid January that they were still considering membership"

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Blir ett riktigt vinnarlag det där.

Finns inte en chans i helvetet att Brics kommer utmana. De har imploderat långt innan dess.
40 % av klotets befolkning redan nu är med. Lär bli uppåt 60 % hyfsat snart. Ett stort antal länder som gemensamt ser till varandras bästa. Redan idag efter enbart 10 + är BRICS en större ekonomisk makt än västvärlden. Det vore bra om BRICS även blev en militär organisation för att agera motpol till NATO. Risken är stor att västvärlden får problem och inte BRICS känns det som. BRICS har definitivt en betydligt mycket vettigare moralisk kompass än vad västvärlden har.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ett hopp för framtiden alltså, BRICS är lösningen på den illegala invandringen till europa!
Kanske läge att utvandra till paradispakten snart.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Nu far du med osanning eller feltolkar saker ganska grovt här. Jag tror det senare.
För det första säger du nu att det är 40 länder som ansökt. Nyss sa du 50 länder som ansökt.
Inget av det stämmer.

Läs artikeln du länkar till själv igen och återkom när du har fakta.
Det ÄR 15 länder som ansökt om medlemskap.

Dessutom: "Saudi Arabia did not join BRICS at the start of 2024 as had been planned. However, they announced in mid January that they were still considering membership"
I höstan var det över 40 länder. Några har kommit med redan. Andra är på väg in. Ännu fler länder har anmält sitt intresse. Det Reuter skriver stämmer. 40 + länder i höstas...... Det är möjligt att 15 länder sökt nu precis på sistone. Så kan det vara. Men du har som vanligt ingen koll. Reuters har koll.

Det här var också förra året. Sydafrika säger sanningen.

Från Februari i år.
Ett gäng länder har uttryckt önskan och ambitionen om att gå med men har inte skickat in någon ansökan än. Det du säger om 15 länder stämmer inte.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Ett hopp för framtiden alltså, BRICS är lösningen på den illegala invandringen till europa!
Kanske läge att utvandra till paradispakten snart.
BRICS vill att medlemsländerna ska bli starkare och få bättre ekonomi. BRICS-länderna krigar inte i någon högre utsträckning. Vilket NATO/USA/Israel gör. Det är tre saker som skapar flyktingströmmar framförallt. Krig. Och periodvis miljöorsaker efter rejäla torkor etc. Och när ett lands ekonomi stupar. BRICS destabiliserar inte länder. Det gör USA. Man har en grundtanke inom BRICS att inte folk ska behöva lämna sina hemländer. Det är därför man är så kritiska mot USA, som konstaterades tidigare i tråden......

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
I höstan var det över 40 länder. Några har kommit med redan. Andra är på väg in. Ännu fler länder har anmält sitt intresse. Det Reuter skriver stämmer. 40 + länder i höstas...... Det är möjligt att 15 länder sökt nu precis på sistone. Så kan det vara. Men du har som vanligt ingen koll. Reuters har koll.
Men herregud. Gå in på Wikipedia eller läs något lite nyare än det som skrev för 1 år sen och läs själv vad som står i artikeln du länkar till.
"have expressed interest in joining"
De har inte ansökt ännu!

Från Februari i år.
Ett gäng länder har uttryckt önskan och ambitionen om att gå med men har inte skickat in någon ansökan än. Det du säger om 15 länder stämmer inte.

Du förstår verkligen inte vad som står. Du skriver det ju själv i din text. DE HAR INTE ANSÖKT OM ATT GÅ MED.
De har sagt att de kan vilja det i framtiden. De har inte ansökt!

Tänk dig att du säljer en hoj på Blocket. Det mailar 25 personer på hojen och frågar saker. Dessa 25 personer har inte köpt din hoj.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Har Ryssland, Kina, Iran, Arab Emiraten, Etiopien, Egypten En bättre moralisk kompass enligt dig?
:rofl
När det kommer till krig, destabiliseringar av andra länder, Ja. Nu har ju jag rest runt rejält mycket i både USA och Ryssland. I mina ögon är Ryssland ett mycket bättre land än USA. Man ser inga hemlösa på gatorna. Man uppskattar kultur. Moskva/St Petersburg, Kazan, Samara etc är MYCKET finare städer än tex New York, Chicago, LA. Frågor på det?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Men herregud. Gå in på Wikipedia eller läs något lite nyare än det som skrev för 1 år sen och läs själv vad som står i artikeln du länkar till.
"have expressed interest in joining"
De har inte ansökt ännu!

Du förstår verkligen inte vad som står. Du skriver det ju själv i din text. DE HAR INTE ANSÖKT OM ATT GÅ MED.
De har sagt att de kan vilja det i framtiden. De har inte ansökt!

Tänk dig att du säljer en hoj på Blocket. Det mailar 25 personer på hojen och frågar saker. Dessa 25 personer har inte köpt din hoj.
Dom har uttryckt ÖNSKAN och ambitionen att gå med. Så pass att ansökningar är på väg in under det här året. Tro mig, BRICS kommer expandera rejält. Och det är bra.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tror inte de slutsatserna finns i några publika dokument
Jo, de avklassifierade en rejäl hög med TLA-dokument för 10-15 år sedan som beskriver en massa som de haft för sig. Som är de utbildade och gav pengar och vapen till contra, att de låg bakom statskuppen i Chile och så vidare.
Det dråpligaste är väl alla knasiga försök att ta livet av Castro, med saker som exploderande cigarrer och annat dumt.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jo, de avklassifierade en rejäl hög med TLA-dokument för 10-15 år sedan som beskriver en massa som de haft för sig. Som är de utbildade och gav pengar och vapen till contra, att de låg bakom statskuppen i Chile och så vidare.
Det dråpligaste är väl alla knasiga försök att ta livet av Castro, med saker som exploderande cigarrer och annat dumt.
Står det där att de "mördat folkligt valda presidenter och skapat karteller i sydamerika"?

Kan du länka?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Säger kanske en del om Hells moraliska kompass? Han verkar älska varenda skurkstat... Han måste ha ett helvete på söder.
Så du säger att Indien, Kina, Brasilien, Sydafrika etc krigar och destabiliserar andra länder i högre utsträckning än USA/NATO/Israel......? Jimmy Carter konstaterade för några år sedan att Kina inte lagt en krona på krig sedan 1979. Men USA har bara fortsatt och fortsatt och fortsatt......

Jag har det bra på Söder. När var du i Ryssland senast? När var du i USA senast?

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Så du säger att Indien, Kina, Brasilien, Sydafrika etc krigar och destabiliserar andra länder i högre utsträckning än USA/NATO/Israel......? Jimmy Carter konstaterade för några år sedan att Kina inte lagt en krona på krig sedan 1979. Men USA har bara fortsatt och fortsatt och fortsatt......

Jag har det bra på Söder. När var du i Ryssland senast? När var du i USA senast?
Nä. Visst du har en poäng. Men det blir ju nästan lite skrämmande när du anser att dessa länders värderingar är sunda.

Har vart en del i USA. Gillar. Ryssland skulle jag inte sätta min fot i med tanke på de som sitter i Kreml. Vill nog faktiskt inte besöka nåt av de sk Bricsländerna.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Nä. Visst du har en poäng. Men det blir ju nästan lite skrämmande när du anser att dessa länders värderingar är sunda.

Har vart en del i USA. Gillar. Ryssland skulle jag inte sätta min fot i med tanke på de som sitter i Kreml. Vill nog faktiskt inte besöka nåt av de sk Bricsländerna.
Jag skrev inte att dom var sunda. Jag skrev att BRICS har en bättre moralisk kompass än USA/NATO/Israel etc..... Själv reser jag mycket hellre i Ryssland än i USA. Fantastiskt mycket kultur och ett otroligt mångfaldigt land. Ryssland är det land på klotet med flest minoriteter, folkgrupper, religioner inom landets gränser. Och i stort funkar det bra. Jag gillar Rysslands tanke med autonoma stater och egna parlament. Det finns ett gäng muslimska, judiska etc autonoma stater inom Ryssland. Även om Ryssland (framförallt västra) är ortodoxt så får folk behålla sina religioner och sin kultur. Ju mer österut man kommer så blir naturreligioner och schamanism. Min favoritstat i Ryssland är Altai. Otroligt vackert och spännande. Ryssar är vänliga och hjälpsamma. Har fått precis hur mycket hjälp som helst.

Vilka tror du sitter i Kreml? Sitter sju politiska partier i parlamentet. Statistiskt procentuellt fler kvinnor än i svenska Riksdagen.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
Hur du får ihop att de inte är sunda men har en bättre kompass än väst övergår mitt förstånd.

Skitsamma, enig med dig om att folket ej ska jämföras med staten såklart.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Hur du får ihop att de inte är sunda men har en bättre kompass än väst övergår mitt förstånd.

Skitsamma, enig med dig om att folket ej ska jämföras med staten såklart.
Åter igen, jag har bara konstaterat att väst krigar betydligt mycket mer och destabiliserar länder........ Bajsbeteende..... Det måste du väl ändå hålla med om?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Åter igen, jag har bara konstaterat att väst krigar betydligt mycket mer och destabiliserar länder........ Bajsbeteende..... Det måste du väl ändå hålla med om?
Själv tycker jag nog att Ryssland har krigat och destabiliserat ungefär lika mycket som USA i närområdet. Men Ryssland har väl tenderat att kriga i länder som ingen bryr sig om överhuvudtaget, som Georgien.
Ukraina är ju ett undantag där de tydligen tallade på nån annans leksaker, och fick det lite jobbigt, trots idogt destabiliserande förarbete.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
Nåja. Ryssen har en del på sitt samvete... Hur många miljoner av sin egen befolkning har inte de slaktat. Och slaktar just nu.

Min poäng är ju att de länder som du verkar föredra är ju i stor grad vidriga länder på väldigt många punkter.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år