Ska man vara orolig för Ryssland?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Som så många förklarat så många gånger så är det inte relevant att varje gång Rysslands missgärningar presenteras, i linje med temat för denna tråd, att konsekvent dra upp helt andra länders ej ens relaterade beteenden. Jag är personligen både helt för bredare perspektiv och att göra relevanta jämförelser men vi är så långt förbi måttfullheten att inte ens jag tycker detta är uthärdligt längre.

Berätta gärna vad du menar med ”måttfullheten” här, tack. Jag förstår inte.

När tråden stängdes ner tidigare…… Det som föranledde det var att jag anmälde ett gäng inlägg som vart ren mobbning i princip. Swedie klev in och stängde tråden. Moderator för OT-sektionen var en bra idé. Det som samtidigt hände var att helt plötsligt tar det tar en minut eller mer att ladda inlägg när jag ska läsa och skriva på forumet. Enerverande. Loggar jag ut och läser inlägg utan att vara inloggad så laddar inläggen omedelbart. Loggar jag in igen laggar forumet nåt så in åt helvete och det gäller både om jag surfar via Tapatalk på mobilen eller via datorn på webben. Varesig Swedie eller Mod har hört av sig och berättat varför eller vilken regel jag brutit mot. Misstänker att ditt konto inte laggar. Är även detta ett sätt att säga att det inte är ok att balansera upp bilden av ”björnen”?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Ja det där är en hemskt pinsam film på hur löjlig västmedia är. Det gör dock inte Ryssland bättre att han är en fåntratt.

Men skriv en motsvarande lista om hur och varför Ryssland är så älskade. Finns det någon demokrati alls som gillar dem? Vilken?

Starta gärna en tråd om hur dåligt ett annat land är också, varför inte USA?

Det finns väldigt många länder som uppskattar Ryssland. Det du menar när du skriver ordet ”demokrati” är ”västvärlden” va? Sydafrika gillar Ryssland. Är det en demokrati? Tyskland har gillat Ryssland enormt mycket men blev väl tvingade att sluta i princip och man la sig på rygg även gällande NorthStream-sprängningen. Tysklands ekonomi har störtdykt pga detta. Schultz sitter löst till. Irland har satt ner foten rejält gällande Ukraina/Ryssland i EU-parlamentet till Rysslands fördel och mot EU’s totala hyckleri. Är Irland en demokrati? När Ungern gör samma så målar vi upp Ungern i rejält dålig dager. Vi gör samma med Turkiet. En stor del av Asien stödjer Ryssland. Halva Syd-/Centralamerika stödjer Ryssland eller är neutrala. Mellanöstern (förutom Israel) stödjer Ryssland. Halva Afrika stödjer Ryssland eller är neutrala. Fler och fler länder drar sig till BRICS….. Om du tror att Ryssland är isolerade så tror du fel.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Och hur förklarar du att Rysslands GDP ökat mer än något västland då? Något rätt måste dom ju göra åtminstone…..
De har en krigsekonomi och dopar systemet.
Vet inte om jag skulle vilja kalla det en bra väg att gå.
Sen är det inte helt lätt när det kommer till att värdera valutor. När man övergav petrodollarn så förändrade det mycket.

Det kan jag hålla med om och därav tycker jag inte man kan säga åt folk att de ska tro på en att Ryssland tjänar mera på tex. just olja nu än innan.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det som samtidigt hände var att helt plötsligt tar det tar en minut eller mer att ladda inlägg när jag ska läsa och skriva på forumet. Enerverande. Loggar jag ut och läser inlägg utan att vara inloggad så laddar inläggen omedelbart. Loggar jag in igen laggar forumet nåt så in åt helvete och det gäller både om jag surfar via Tapatalk på mobilen eller via datorn på webben. Varesig Swedie eller Mod har hört av sig och berättat varför eller vilken regel jag brutit mot. Misstänker att ditt konto inte laggar.
Hm, det där har jag inte tagit personligt. Borde jag det? Pratar om laggningen. Särskilt när det är bilder i tråden.

Hittar du någon rimlig orsak så skriv!

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Har också haft problem med sådan laggning vid ett par tillfällen, men det kan inte vara något personligt eftersom jag enbart postar kortfattade och trevliga sakupplysningar i helt okontroversiella ämnen som omöjligt kan göra någon upprörd.

Tror mer på någon tillfällig glitch med DNS, cachning eller liknande.

På liknande sätt som när jag blir upprörd över något, så verkar det gå över.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Hm, det där har jag inte tagit personligt. Borde jag det? Pratar om laggningen. Särskilt när det är bilder i tråden.

Hittar du någon rimlig orsak så skriv!

Även när det inte är bilder från involverade och, som sagt, loggar jag ut så laddar forumet som vanligt. Jag är och har varit Admin och Mod på forum och i grupper och jag vet hyfsat väl hur man kan straffa ut medlemmar på olika plattformar. Just nu får jag inte ens upp login-delen av forumet i Chrome på datorn när jag är inloggad. Den syns inte. Safari och inte inloggad så laddar forumet omedelbart. Tapatalk inloggad på mobilen och det laggar rejält. En minuts väntetid varje gång jag ska göra något. Det började i samband med att tråden stängdes. Ska kontakta Swedie om detta.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Har också haft problem med sådan laggning vid ett par tillfällen, men det kan inte vara något personligt eftersom jag enbart postar kortfattade och trevliga sakupplysningar i helt okontroversiella ämnen som omöjligt kan göra någon upprörd.

Tror mer på någon tillfällig glitch med DNS, cachning eller liknande.

På liknande sätt som när jag blir upprörd över något, så verkar det gå över.
Det har inte gått över sedan tråden stängdes. Och, som sagt, surfar jag utloggad så funkar allt som det ska minus att jag inte kan skriva på forumet. Men kontaktar Swedie om detta. Sån´t här brukar kräva Admin-status.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Varför inte då? Är det en mobbningstråd mot Ryssland enbart? Då kliver jag ur i såna fall så får ni andra hålla på. Totalt värdelöst med ensidiga diskussioner.
För att vad andra länder har haft för sig för hundra plus år sedan inte är speciellt relevant i dagens samhälle i allmänhet, och Rysslands invasionskrig i Ukraina i synnerhet.

Vill du argumentera för varför Rysslands invasionskrig är moraliskt och korrekt, gör det utan att dra in massa andra länder. Förklara värdegrunden du utgår ifrån och belys sedan hur Ryssland upfyller denna.
Och om andras argument om varför Rysslands agerande inte håller vatten, peka på varför utan att dra in andra länders agerande.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
För att vad andra länder har haft för sig för hundra plus år sedan inte är speciellt relevant i dagens samhälle i allmänhet, och Rysslands invasionskrig i Ukraina i synnerhet.

Vill du argumentera för varför Rysslands invasionskrig är moraliskt och korrekt, gör det utan att dra in massa andra länder. Förklara värdegrunden du utgår ifrån och belys sedan hur Ryssland upfyller denna.
Och om andras argument om varför Rysslands agerande inte håller vatten, peka på varför utan att dra in andra länders agerande.

Allt hänger ihop. Utan USA’s/NATO’s inblandning i statskuppen 2014 så hade INGENTING av detta skett. Krim hade fortsatt haft autonom bindning till Ukraina, inget 8-årigt inbördeskrig mot Donbass där 70 % av dom boende faktiskt är ryssar etc. Dra igång en presidentvalskampanj 8 månader innan nästa demokratiska presidentval istället för en statskupp är väl det främsta argumentet faktiskt. Det har jag upprepat rejält många gånger. Det är OMÖJLIGT att diskutera Ukraina/Ryssland utan att dra in NATO-länder och USA. Det är nämligen inte enbart Ryssland som agerat här och dom startade inte ens skiten. Kan det finnas någon logik i det jag skriver?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Allt hänger ihop. Utan USA’s/NATO’s inblandning i statskuppen 2014 så hade INGENTING av detta skett. Krim hade fortsatt haft autonom bindning till Ukraina, inget 8-årigt inbördeskrig mot Donbass där 70 % av dom boende faktiskt är ryssar etc. Dra igång en presidentvalskampanj 8 månader innan nästa demokratiska presidentval istället för en statskupp är väl det främsta argumentet faktiskt. Det har jag upprepat rejält många gånger. Det är OMÖJLIGT att diskutera Ukraina/Ryssland utan att dra in NATO-länder och USA. Det är nämligen inte enbart Ryssland som agerat här och dom startade inte ens skiten. Kan det finnas någon logik i det jag skriver?
Du kan ju peka på de faktiska relevanta omständigheterna istället för att vagt hänvisa till oförätter andra länder begått för hundratals år sedan, och varför det gör Rysslands invasionskrig av Ukraina moraliskt.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Rättfärdiganden och "what-aboutism"... :tråkad

Annars kändes det som det började väga över för Putler innan USA släppte på bromsen och började skicka vapen igen.
Nu börjar vågen tippa tillbaka eller är det för tidigt att uttala sig om?

Hade det inte varit så fruktansvärt så hade det nästa varit komiskt hur upprörda ryssarna blir vid civila offer (och nä, det är aldrig bra) efter att i över två år bombat civila sönder och samman. :3freak

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Du kan ju peka på de faktiska relevanta omständigheterna istället för att vagt hänvisa till oförätter andra länder begått för hundratals år sedan, och varför det gör Rysslands invasionskrig av Ukraina moraliskt.

Andra här har gjort exakt det du skriver nu mot Ryssland. Historiska grejor från tsar-tiden till Kalla Kriget etc.

Är det någon som faktiskt skrivit om orsakerna bakom det vi sett från -14 här så är det jag.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Även när det inte är bilder från involverade och, som sagt, loggar jag ut så laddar forumet som vanligt. Jag är och har varit Admin och Mod på forum och i grupper och jag vet hyfsat väl hur man kan straffa ut medlemmar på olika plattformar. Just nu får jag inte ens upp login-delen av forumet i Chrome på datorn när jag är inloggad. Den syns inte. Safari och inte inloggad så laddar forumet omedelbart. Tapatalk inloggad på mobilen och det laggar rejält. En minuts väntetid varje gång jag ska göra något. Det började i samband med att tråden stängdes. Ska kontakta Swedie om detta.
Jag visste det, Sportbike hatar mig! :fakta

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Andra här har gjort exakt det du skriver nu mot Ryssland. Historiska grejor från tsar-tiden till Kalla Kriget etc.

Är det någon som faktiskt skrivit om orsakerna bakom det vi sett från -14 här så är det jag.
Tråden har fått en ny start på nåder, och det inlägget jag svarade på var på tassemarken till utanför trådens fokus, och dylika inlägg har orsakat långa onödiga diskussioner utanför trådens fokus tidigare.
Du är välkommen att posta länkar som stödjer det du säger, men diskussioner om Sveriges röveri under stormaktstiden är absolut inte relevant i en tråd om Rysslands invasion av Ukraina.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Rättfärdiganden och "what-aboutism"... :tråkad

Annars kändes det som det började väga över för Putler innan USA släppte på bromsen och började skicka vapen igen.
Nu börjar vågen tippa tillbaka eller är det för tidigt att uttala sig om?

Hade det inte varit så fruktansvärt så hade det nästa varit komiskt hur upprörda ryssarna blir vid civila offer (och nä, det är aldrig bra) efter att i över två år bombat civila sönder och samman. :3freak

Vi får väl se vad som händer efter presidentvalet. En av fördelarna (den enda) med Trump är att han inte gillar USA’s militära uppträdande klotet runt. Även Kennedy tänker samma. Biden däremot och stödet lär fortsätta. Fimpar USA stödet till Ukraina så lär nog EU/NATO snabbt följa efter. Och då återstår förhandlingar vilket givetvis borde ha varit alternativet sen dag 1.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Tråden har fått en ny start på nåder, och det inlägget jag svarade på var på tassemarken till utanför trådens fokus, och dylika inlägg har orsakat långa onödiga diskussioner utanför trådens fokus tidigare.
Du är välkommen att posta länkar som stödjer det du säger, men diskussioner om Sveriges röveri under stormaktstiden är absolut inte relevant i en tråd om Rysslands invasion av Ukraina.

Så länge det gäller det andra skriver/skrivit om Ryssland historiskt också så är jag helt med på noterna. Samma för alla är vettigt Och inga personangrepp/påhopp.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ryzzland stänger av två av sina mediainfluencer i sverige!

Ryss_svt_sr.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det finns väldigt många länder som uppskattar Ryssland. Det du menar när du skriver ordet ”demokrati” är ”västvärlden” va? Sydafrika gillar Ryssland. Är det en demokrati? Tyskland har gillat Ryssland enormt mycket men blev väl tvingade att sluta i princip och man la sig på rygg även gällande NorthStream-sprängningen. Tysklands ekonomi har störtdykt pga detta. Schultz sitter löst till. Irland har satt ner foten rejält gällande Ukraina/Ryssland i EU-parlamentet till Rysslands fördel och mot EU’s totala hyckleri. Är Irland en demokrati? När Ungern gör samma så målar vi upp Ungern i rejält dålig dager. Vi gör samma med Turkiet. En stor del av Asien stödjer Ryssland. Halva Syd-/Centralamerika stödjer Ryssland eller är neutrala. Mellanöstern (förutom Israel) stödjer Ryssland. Halva Afrika stödjer Ryssland eller är neutrala. Fler och fler länder drar sig till BRICS….. Om du tror att Ryssland är isolerade så tror du fel.
Du har väldigt svårt att hålla dig till ämnet, det är framgångsrikt då alla inklusive jag då också tappar fokus och besvarar sådant som inte var diskussionen. Ja Ungern är en demokrati nej inget land förutom Israel är i Mellanöstern demokrati. Se där, nu trollade du bort frågan igen. 100-0 till Hell. ♥️

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Berätta gärna vad du menar med ”måttfullheten” här, tack. Jag förstår inte.

När tråden stängdes ner tidigare…… Det som föranledde det var att jag anmälde ett gäng inlägg som vart ren mobbning i princip. Swedie klev in och stängde tråden. Moderator för OT-sektionen var en bra idé. Det som samtidigt hände var att helt plötsligt tar det tar en minut eller mer att ladda inlägg när jag ska läsa och skriva på forumet. Enerverande. Loggar jag ut och läser inlägg utan att vara inloggad så laddar inläggen omedelbart. Loggar jag in igen laggar forumet nåt så in åt helvete och det gäller både om jag surfar via Tapatalk på mobilen eller via datorn på webben. Varesig Swedie eller Mod har hört av sig och berättat varför eller vilken regel jag brutit mot. Misstänker att ditt konto inte laggar. Är även detta ett sätt att säga att det inte är ok att balansera upp bilden av ”björnen”?
Vänta nu, menar du att Swedie och/eller någon annan sabotör sabbat din internetuppkoppling?
Det är ju väldigt anmärkningsvärd beskyllning faktiskt, varför skulle någon göra så? Vore väl enklare att bara banna dig.
Känns extremt foliehatt men då Swedie om jag minns rätt bott i USA så är det troligt att han är en CIA agent och se bara hur mycket information han samlat till Deep State!

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Du har väldigt svårt att hålla dig till ämnet, det är framgångsrikt då alla inklusive jag då också tappar fokus och besvarar sådant som inte var diskussionen. Ja Ungern är en demokrati nej inget land förutom Israel är i Mellanöstern demokrati. Se där, nu trollade du bort frågan igen. 100-0 till Hell.

Och jag som trodde att jag faktiskt svarade på din fråga. Men där ser man…..

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...