Ska man vara orolig för Ryssland?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vi börjar väl med något som är inom ämnet då...
Severodonetsk "befriades" av Rysarna för 2 år sen och har nu uppnått den där äkta känslan av hur det är att vara en del av moder Ryssland. Allt är bra och som det ska och alla är glada. Ingen har någon kritik alls.

Русский мир/Russkiy mir/Ryska världen:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vi börjar väl med något som är inom ämnet då...
Severodonetsk "befriades" av Rysarna för 2 år sen och har nu uppnått den där äkta känslan av hur det är att vara en del av moder Ryssland. Allt är bra och som det ska och alla är glada. Ingen har någon kritik alls.

Русский мир/Russkiy mir/Ryska världen:

Imponerande, men inte förvånande, att de lyckats göra det ännu mer "rustikt" än Sovjet chic.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Städar i tråden, om någon tycker att jag borde tagit bort mer, eller att jag tagit bort för mycket är ni välkomna att ta upp det i PM med mig men definitivt inte här i tråden när den sedan öppnas igen.
Tack till er modaratorer!
Uppskattar ert arbete.
Nu hoppas jag vi kan diskutera i sansad ton som vuxna där vi söker fakta i all brus som sprids från båda parter i konflikterna.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tack till er modaratorer!
Uppskattar ert arbete.
Nu hoppas jag vi kan diskutera i sansad ton som vuxna där vi söker fakta i all brus som sprids från båda parter i konflikterna.
Håller med helt och framför allt har moderatorerna fina frisyrer och kör mc väldigt bra.

Skämt åsido är det säkert ett jävla meck att hålla alla nöjda. Jag har säkert själv förkortat deras liv med några år genom att vara konstant jobbig.

Något som förvånat mig genom åren är att "nya" ägarna till sajten aldrig haft några åsikter över allt icke MC relaterat av varierande grad som ventileras.

Men för att återgå till Ryssland så är det spännande med Trump och Kamala nu, om Trump vinner förlorar Ukraina, om Kamala vinner förlorar ingen, och ingen vinner.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vance har en mycket bra poäng här.

Om vi är intresserade av denna fråga får vi öka insatserna själva.

Skicka trupp nu eller acceptera utgången till treårsdagen av kriget då Trump gör klart "freden".

1000027593.jpg

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Vance och Trump spelar på den klassiska isolationistiska strömningen som alltid finns i USA. Drar röster och har givetvis en poäng i att det i Europa pratas mer än vad som levereras.

Det som också är uppenbart är att jänkarna har svårt att förstå detta med ”Europa” - det finns inte som i USA en gemensam utrikespolitik och EU består av 27 länder som alla har sin egen process.

Vidare har Tyskland historiska orsaker till sin inställning och de sitter mycket hårdare än exempelvis Sveriges ”alliansfrihet”. Det verkar svårt att förstå för många i USA.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vance och Trump spelar på den klassiska isolationistiska strömningen som alltid finns i USA. Drar röster och har givetvis en poäng i att det i Europa pratas mer än vad som levereras.

Det som också är uppenbart är att jänkarna har svårt att förstå detta med ”Europa” - det finns inte som i USA en gemensam utrikespolitik och EU består av 27 länder som alla har sin egen process.

Vidare har Tyskland historiska orsaker till sin inställning och de sitter mycket hårdare än exempelvis Sveriges ”alliansfrihet”. Det verkar svårt att förstå för många i USA.
Ja men vad kan Europa, Sverige och vi själva göra åt hur det är då? Hoppas på det bästa?

Nu är chansen, inte när Trump har gjort en deal.

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Är sjukt trött på detta "argument".
Tyskland har försatt hela EU i risk med sitt beroende till Ryssland avseende gas o olja och gullandet med en diktator "Putin är en snäll kille ".
Skäms!
De tog inte sitt jäkla ansvar!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Är sjukt trött på detta "argument".
Tyskland har försatt hela EU i risk med sitt beroende till Ryssland avseende gas o olja och gullandet med en diktator "Putin är en snäll kille ".
Skäms!
De tog inte sitt jäkla ansvar!
Det är lite synd att Sverige mjuknade i sin linje mot Ryssland i takt med att det blev värre och värre i det landet. Hade ju varit trevligt för Sveriges politiker att kunna stå med rak rygg och säga "Se, vi sa det."
Men ryssofobianklagelser vägde visst för tungt, även om alla inte vek sig fullkomligt.

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Det är lite synd att Sverige mjuknade i sin linje mot Ryssland i takt med att det blev värre och värre i det landet. Hade ju varit trevligt för Sveriges politiker att kunna stå med rak rygg och säga "Se, vi sa det."
Men ryssofobianklagelser vägde visst för tungt, även om alla inte vek sig fullkomligt.
Exakt, göra sig beroende av en diktatur är alltid dumt.
Är rysk fossil energi vi importerar via EU, då vi behöver effekt pga nedläggda kärnkraftverk, ersatta av Kinesiska vindkraftverk.

Dvs importerar glatt skit från Kina, och alla tycker det är SÅ bra.
Att lära sig av misstag är inte aktuellt...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Exakt, göra sig beroende av en diktatur är alltid dumt.
Är rysk fossil energi vi importerar via EU, då vi behöver effekt pga nedläggda kärnkraftverk, ersatta av Kinesiska vindkraftverk.

Dvs importerar glatt skit från Kina, och alla tycker det är SÅ bra.
Att lära sig av misstag är inte aktuellt...
Beroendet av Ryssland är inte ens en promille av vad väst är av Kina, det får våra barn ärva. Gå i Kinas bojor i hundratals år, kul.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Beroendet av Ryssland är inte ens en promille av vad väst är av Kina, det får våra barn ärva. Gå i Kinas bojor i hundratals år, kul.
Jag tror iofs att vi kan få se en ganska hård omställning inom det närmaste årtiondet.
Och det kan vara ytterligare ett skäl till att Europa vill hålla Ukraina borta från Ryssland, då Ukraina har en ganska lång historia av basproduktion, och låga löner. Om vi vill ersätta de kinesiska fabrikerna kan det vara värt att se till att Ukraina fortsätter vara fritt, och i allmänhet vänligt inställa mot oss här i Europa.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tror iofs att vi kan få se en ganska hård omställning inom det närmaste årtiondet.
Och det kan vara ytterligare ett skäl till att Europa vill hålla Ukraina borta från Ryssland, då Ukraina har en ganska lång historia av basproduktion, och låga löner. Om vi vill ersätta de kinesiska fabrikerna kan det vara värt att se till att Ukraina fortsätter vara fritt, och i allmänhet vänligt inställa mot oss här i Europa.
Jag vågar påstå att ingen inom 50 år kan bygga upp en tillverkning som gör oss oberoende från Kina.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Jag vågar påstå att ingen inom 50 år kan bygga upp en tillverkning som gör oss oberoende från Kina.
Det kan ganska snart bli nödvändigt att göra det. Och det var väl två årtionden av att flytta tillverkningen dit som satt oss i nuvarande sits, så det borde inte vara helt omöjligt att byta riktning på det, särskilt som företag redan börjat dra öronen åt sig på grund av at tKina stjäl allt de kan.
Men vi kommer garanterat att upprepa samma misstag igen, så det blir antagligen Indien som tar över istället för att se till att ha "inhemsk" produktion.
Samma problem seglar ju upp med textiltillverkningen nu när Bangladesh börjar se lite brunt ut.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...