Ska man vara orolig för Ryssland?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Har du haft nån? Jag har två. Frugan har en. Dom har strulat mindre än våra BMW-hojar faktiskt. Man servar dom själv.
Men det spelar väl ingen roll att du haft någon? Det är fortfarande dåliga kopior på tyska förkrigsmaskiner…

Och Moskvitch är fortfarande ett slags billigare Dacia fast med sämre kvalitet, tillverkad i en stulen fabrik. Och Lada är fortfarande ett skämt.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Men känns lite som att du är lite som Moskvitch-snubben tidigare i tråden. Du har aldrig testat en Ural och han har definitivt INTE ens sett en av dom nya Moskvitch-bilarna i verkliga livet. Definitivt inte. Det är totalt omöjligt. Men han ska ha väldigt starka åsikter i alla fall.

Jag vet inte, men sist jag kollade levde jag i verkligheten år 2024. Du vet, det där stället och den där tidsåldern då man inte behöver riskera sitt liv genom att vara på plats fysiskt i ett korrupt bajsland under ledning av en sinnessjuk diktator, oavsett om man vill avgöra kvaliteten på ishockey eller bilar…

Bergnäsarn har sammanfattat din drömbil på ett bra sätt:

Och Moskvitch är fortfarande ett slags billigare Dacia fast med sämre kvalitet, tillverkad i en stulen fabrik. Och Lada är fortfarande ett skämt.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Rysslands krig mot Ukrainska naturen fortgår.
Igår så lyckades man slå ut flera träd och buskar.

Tja, man lyckades ju inte se någon större skillnad på ett ammunitionslager och ett barnsjukhus och dom där buskarna kan nog tänkas se ut som heilande gamla SS-officerare på lite avstånd…

Eller så är det bara ett uttryck för moskovitens sedvanliga krigföring där man helt ogenerat sprider sin ammunition mot civilbefolkning och civil infrastruktur.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Inte helt 100 men jag tror att det där är en Dnepr faktisk. men Dnepr, Ural och Chang Jiang är väldigt lika. Roliga hojar. Ural och Chang Jiang tillverkas fortfarande. Dnepr la näsan i vädret för ett gäng år sedan.
Nja. Det är en KMZ-K750. Samma fabrik som senare tillverkade Dnepr.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ni vet att tråden lever på lånad tid om ni envisas med att prata om varandra va?
Jag vill helst se att tråden får fortsätta existera, så sluta upp att prata om varandra och fokusera på Ryssland/Ukraina istället. Kan ju tycka att det borde finnas tillräckligt med saker att prata om i det ämnet.

Och sluta att hugga på krokarna gott folk. Argumentera lugnt och sakligt istället.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Hur var det med strul bmw vs ural, mil eller tid?

Sidovagn!! Jag gillar att luta.

Vad är det för mission du för? Jag hör inte @Josef propagera som du fast han verkar ha en långt framskriden sjukdomsbild, förlåt, väl utvecklad faiblesse för dessa fordon/märken. Hans prylar dyker upp som en kul detalj eller händele. What’s not to like!! Finns säkert forum för sidovagn, ryska fordon etc och mm.

Jag har kikat på ett annat ämnesspecifikt forum och följt dina eskapader där med multipla nick, nu lämnar jag, nu kommer jag tillbaka, för lågt i tak, ni som gaddar ihop er, inlägget anmält, ni är mobbare, låg intellektuell nivå, hur många länder, känner hundratals…känner tusentals…okunnig…jaaag har gjort detta…list goes on.

Där verkar du ha en fanbase och kan sola dig i en hel del beröm men ve den som har en divergerande uppfattning.
Orka.
Jag har en bil, en amfibiebil och en motorcykel med sidvagn tillverkade i Sovjetrepubliken Ukraina under 3 olika decennier. Alla är grymt bra jämfört med att inte ha tillgång till något fordon alls och grymt usla jämfört med något som är tillverkat under samma tidsperiod i väst. Alla är skitkul att köra, ger ett leende på förbipasserandes läppar och skaffar mig många nya vänner efter vägen. På så sätt är de överlägsna många andra hojar men rent tekniskt är de efter på nästan alla sätt.

Jag har också en Enfield och en BMW men jag har definitivt inget alternativkonto som vurmar för diktaturer och muckar med vettiga människor. Faktum är att mina val av fordon gör mig lite orolig för min framtida mentala hälsa efter att ha läst denna tråd.

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Så omoderna är dom inte.

Usla kopior av mellankrigsmaskiner om jag får be.
Rejäla byggen som idag har Bremco-bromsar, insprutning, en värmesensor och inte så speciellt mycket mer än det...... ;) Personligen föredrar jag hojar som inte är fullsmetade med databoxar och sensorer. Troligtvis för att jag började min hojbana på gamla veteran-Harley´s. Man får använda öronen när man kör. Hur låter motorn etc.... :) Enda tillverkaren som idag i princip uteslutande tillverkar sidovagnshojar så dom har ett berättigande bland hojtillverkarna kan jag tycka. Idag är Ural egentligen inte ett ryskt företag. Eller någonstans mitt emellan kanske. Ägs av ryssar som är amerikanska medborgare i Washington State. Så egentligen USA-ägt men tillverkas i Irbit och på pappret sätts hojarna ihop och skeppas ut från Kazakstan.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag har en bil, en amfibiebil och en motorcykel med sidvagn tillverkade i Sovjetrepubliken Ukraina under 3 olika decennier. Alla är grymt bra jämfört med att inte ha tillgång till något fordon alls och grymt usla jämfört med något som är tillverkat under samma tidsperiod i väst. Alla är skitkul att köra, ger ett leende på förbipasserandes läppar och skaffar mig många nya vänner efter vägen. På så sätt är de överlägsna många andra hojar men rent tekniskt är de efter på nästan alla sätt.

Jag har också en Enfield och en BMW men jag har definitivt inget alternativkonto som vurmar för diktaturer och muckar med vettiga människor. Faktum är att mina val av fordon gör mig lite orolig för min framtida mentala hälsa efter att ha läst denna tråd.
Glömmer inte ditt gentila erbjudande när jag var nyfiken på F800, eller BrooklynS:s.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år