Avsaknad av fungerande raffinaderier av tillräcklig produktionsmängd. De säljer ju mycket av sin olja som råolja, och det gör de inte för att det är det ekonomiskt bättre valet.Världens tredje största oljeproducent 2023. Hur lyckas man?
Avsaknad av fungerande raffinaderier av tillräcklig produktionsmängd. De säljer ju mycket av sin olja som råolja, och det gör de inte för att det är det ekonomiskt bättre valet.Världens tredje största oljeproducent 2023. Hur lyckas man?
Troligtvis så stämmer inte det där.Världens tredje största oljeproducent 2023. Hur lyckas man?
Glöm inte att packa ner det viktigaste!Avfärd uppskjutet till imorgon bitti. Jag kan länka till rejält många klipp där folk inte är nöjda med sina hemländer oavsett till vilka länder det är.
Glöm inte att packa ner det viktigaste!
Men det spelar väl ingen roll att du haft någon? Det är fortfarande dåliga kopior på tyska förkrigsmaskiner…Har du haft nån? Jag har två. Frugan har en. Dom har strulat mindre än våra BMW-hojar faktiskt. Man servar dom själv.
Har du någon med Schweiz eller Estland?Avfärd uppskjutet till imorgon bitti. Jag kan länka till rejält många klipp där folk inte är nöjda med sina hemländer oavsett till vilka länder det är.
Men känns lite som att du är lite som Moskvitch-snubben tidigare i tråden. Du har aldrig testat en Ural och han har definitivt INTE ens sett en av dom nya Moskvitch-bilarna i verkliga livet. Definitivt inte. Det är totalt omöjligt. Men han ska ha väldigt starka åsikter i alla fall.
Och Moskvitch är fortfarande ett slags billigare Dacia fast med sämre kvalitet, tillverkad i en stulen fabrik. Och Lada är fortfarande ett skämt.
Rysslands krig mot Ukrainska naturen fortgår.
Igår så lyckades man slå ut flera träd och buskar.
Nja. Det är en KMZ-K750. Samma fabrik som senare tillverkade Dnepr.Inte helt 100 men jag tror att det där är en Dnepr faktisk. men Dnepr, Ural och Chang Jiang är väldigt lika. Roliga hojar. Ural och Chang Jiang tillverkas fortfarande. Dnepr la näsan i vädret för ett gäng år sedan.
I Kiev.Nja. Det är en KMZ-K750. Samma fabrik som senare tillverkade Dnepr.
T o m jag vet det.Så omoderna är dom inte.
Usla kopior av mellankrigsmaskiner om jag får be.
Jag har en bil, en amfibiebil och en motorcykel med sidvagn tillverkade i Sovjetrepubliken Ukraina under 3 olika decennier. Alla är grymt bra jämfört med att inte ha tillgång till något fordon alls och grymt usla jämfört med något som är tillverkat under samma tidsperiod i väst. Alla är skitkul att köra, ger ett leende på förbipasserandes läppar och skaffar mig många nya vänner efter vägen. På så sätt är de överlägsna många andra hojar men rent tekniskt är de efter på nästan alla sätt.Hur var det med strul bmw vs ural, mil eller tid?
Sidovagn!! Jag gillar att luta.
Vad är det för mission du för? Jag hör inte @Josef propagera som du fast han verkar ha en långt framskriden sjukdomsbild, förlåt, väl utvecklad faiblesse för dessa fordon/märken. Hans prylar dyker upp som en kul detalj eller händele. What’s not to like!! Finns säkert forum för sidovagn, ryska fordon etc och mm.
Jag har kikat på ett annat ämnesspecifikt forum och följt dina eskapader där med multipla nick, nu lämnar jag, nu kommer jag tillbaka, för lågt i tak, ni som gaddar ihop er, inlägget anmält, ni är mobbare, låg intellektuell nivå, hur många länder, känner hundratals…känner tusentals…okunnig…jaaag har gjort detta…list goes on.
Där verkar du ha en fanbase och kan sola dig i en hel del beröm men ve den som har en divergerande uppfattning.
Orka.
Rejäla byggen som idag har Bremco-bromsar, insprutning, en värmesensor och inte så speciellt mycket mer än det...... Personligen föredrar jag hojar som inte är fullsmetade med databoxar och sensorer. Troligtvis för att jag började min hojbana på gamla veteran-Harley´s. Man får använda öronen när man kör. Hur låter motorn etc.... Enda tillverkaren som idag i princip uteslutande tillverkar sidovagnshojar så dom har ett berättigande bland hojtillverkarna kan jag tycka. Idag är Ural egentligen inte ett ryskt företag. Eller någonstans mitt emellan kanske. Ägs av ryssar som är amerikanska medborgare i Washington State. Så egentligen USA-ägt men tillverkas i Irbit och på pappret sätts hojarna ihop och skeppas ut från Kazakstan.Så omoderna är dom inte.
Usla kopior av mellankrigsmaskiner om jag får be.
Glömmer inte ditt gentila erbjudande när jag var nyfiken på F800, eller BrooklynS:s.Jag har en bil, en amfibiebil och en motorcykel med sidvagn tillverkade i Sovjetrepubliken Ukraina under 3 olika decennier. Alla är grymt bra jämfört med att inte ha tillgång till något fordon alls och grymt usla jämfört med något som är tillverkat under samma tidsperiod i väst. Alla är skitkul att köra, ger ett leende på förbipasserandes läppar och skaffar mig många nya vänner efter vägen. På så sätt är de överlägsna många andra hojar men rent tekniskt är de efter på nästan alla sätt.
Jag har också en Enfield och en BMW men jag har definitivt inget alternativkonto som vurmar för diktaturer och muckar med vettiga människor. Faktum är att mina val av fordon gör mig lite orolig för min framtida mentala hälsa efter att ha läst denna tråd.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |