Ska man vara orolig för Ryssland?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
SÄPO behövde informeras om hotet? Är de totalt dumma i huvudet och saknar helt förmåga att tänka själva? Kan man anta att det var MUST eller andra militära ben som sa till på skarpen för att SÄPO skulle lyfta blicken från fikabrödet?
Som jag så många gånger fått äta upp, vi behöver fortfarande ett uppvaknande. Det är 100% korrekt analys fortfarande, att många gnuggar händerna och tar tillfället i akt att spela Bror duktig gör det inte mindre korrekt.

Vad krävs annars för att vårt naiva folk skall öka graden av realism, cynism, misstänksamhet eller bara klarsynthet?

Samtidigt läste jag nyss att IVO inte kan stänga gängkriminellas behandlingshem, det kunde så klart lika bra varit att SÄPO inte kan sparka en rysk spion av arbetsrättsliga skäl, absolut inget förvånar längre.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
SÄPO behövde informeras om hotet? Är de totalt dumma i huvudet och saknar helt förmåga att tänka själva? Kan man anta att det var MUST eller andra militära ben som sa till på skarpen för att SÄPO skulle lyfta blicken från fikabrödet?
En annan tolkning kan vara att Säpo går ut med det när det ändå blivit offentligt så att man inte röjer NÄR (och därmed kanske HUR) kunskapen blivit känd. Att man överhuvudtaget gör det beror sannolikt på att man också vill informera allmänheten om detta och på så sätt få in mer information…
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
En annan tolkning kan vara att Säpo går ut med det när det ändå blivit offentligt så att man inte röjer NÄR (och därmed kanske HUR) kunskapen blivit känd. Att man överhuvudtaget gör det beror sannolikt på att man också vill informera allmänheten om detta och på så sätt få in mer information…
Älskar din inställning till livet även om jag tror vi behöver mycket mindre av "stolt men inte nöjd" och mycket mer "vad fan får jag för pengarna"
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Älskar din inställning till livet även om jag tror vi behöver mycket mindre av "stolt men inte nöjd" och mycket mer "vad fan får jag för pengarna"
Det ligger nog i sakens natur att vare sig du eller jag får veta exakt vad vi får för pengarna när det gäller Säpo… men gissningsvis hade det räckt till mer om de inte hade ansvaret för personskyddet av ”kungahuset” som tenderar att bli större och större hela tiden. Låt apanaget bekosta detta. Precis som när minister X eller Y tar statsflyget, det bekostas av Flygvapnet som då får mindre medel att tex öva för…
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det blir onekligen trevligare här i världen om man försöker förstå varför saker och ting är på ett visst sätt. Dessutom blir det enklare att förstå hur det som är fel skall bli rätt. :)

Trevligt är så klart trevligt men ibland får man titta på verkligheten också, emellanåt i alla fall.

I övrigt tror jag sjukdomsinsikt är ett viktigt första steg för bättring.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Pilotfel när de jagade drönare/robotar enl Wall Street Journal.
Ett av de sex hittills levererade planen.
Skulle tro att vi kommer få se krascher relativt ofta. Kombinationen med begränsad utbildning/erfarenhet och användning i strid är inte optimal.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Pilotfel när de jagade drönare/robotar enl Wall Street Journal.
Ett av de sex hittills levererade planen.
Rent krasst så är planet skit samma. Det kommer flera. Piloten däremot är svår att ersätta. Det är ganska lång utbildningstid på dem.
Jänkarna har ju iofs redan tidigare sagt att ifall det finns pensionerade F16 piloter ute världen som känner för att hjälpa världsfreden så finns det ett skriande behov av F16 piloter i Ukraina *hint* *hint*
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top