Ska man vara orolig för Ryssland?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Macron, Zelensky, Trump. Br att någon försöker göra något.

View attachment 507395

Tucker verkar annars rätt lurad men tycker ändå relevanta saker kommer fram i intervjun med Lavrov.
Är det första gången någonsin som Trump klär sig i Ukrainas färger?
Tucker är lurad, Lavrov notorisk lögnare vars jobb är att försöka prångla ut Kremls lögner. Utskrattad av G20 i Indien och sedan dess vill han inte uttala sig i sammanhang där publikens reaktioner riskerar att framgå.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det första gången någonsin som Trump klär sig i Ukrainas färger?
Tucker är lurad, Lavrov notorisk lögnare vars jobb är att försöka prångla ut Kremls lögner. Utskrattad av G20 i Indien och sedan dess vill han inte uttala sig i sammanhang där publikens reaktioner riskerar att framgå.

Det är väl bra om han klär sig i Ukrainas färger?
Var inte så negativ.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Macron, Zelensky, Trump. Br att någon försöker göra något.

View attachment 507395

Tucker verkar annars rätt lurad men tycker ändå relevanta saker kommer fram i intervjun med Lavrov.
”Vi vill alla att kriget ska ta slut så fort som möjligt och på ett bra sätt”, fortsätter Zelenskyj och tackar Macron för att ha ordnat mötet och Trump för att han var ”resolut, som alltid”.❤️

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Trumps uttalanden har tvingat Zelensky att äntligen är lite mera öppen om ukrainska förlusterna.

"Some 43,000 Ukrainian soldiers have been killed"
"370,000 injuries had been reported, though this figure included soldiers who had been hurt more than once and some of the injuries were said to be minor"

"198,000 Russian soldiers had been killed and a further 550,000 wounded."

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Den var lite intressant....
Nu när Syrien har fallit så är Ryssland lite nervösa att det skall byggas en gasledning genom Syrien som skickar gas till Turkiet som sedan säljer den till Europa.
Därmed konkurrerar ut Rysslands största inkomstkälla.
Inga inkomster = inga ryskstartade krig

Skulle ju vara en ganska bra turkisk motivering till att störta Assad.
Och Europa eller USA skulle nog inte gråta blod över det heller.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Trumps uttalanden har tvingat Zelensky att äntligen är lite mera öppen om ukrainska förlusterna.

"Some 43,000 Ukrainian soldiers have been killed"
"370,000 injuries had been reported, though this figure included soldiers who had been hurt more than once and some of the injuries were said to be minor"

"198,000 Russian soldiers had been killed and a further 550,000 wounded."

Sorgligt men ändå positivt rent matematiskt.
Ryssland har har bara 3 gånger så stor folkmängd som Ukraina så dom har i längden inte råd att förlora 5 ryssar för varje död Ukrainare.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Arpopå att ha råd, sett på flera ställen att sanktionerna har börjat svida ordentligt i Rysk ekonomi, och att centralbanken gett rådet att sluta pumpa in fantasiljoner i "försvars"budgeten, eftersom att det driver på inflationen nå djävulskt och militärindustrin har liksom strypt livet ur all övrig industri eftersom att de betalar löner som de andra inte kan mäta sig med. Plus att det är brist på arbetare, av nån anledning saknas en halv miljon folk. :va

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Arpopå att ha råd, sett på flera ställen att sanktionerna har börjat svida ordentligt i Rysk ekonomi, och att centralbanken gett rådet att sluta pumpa in fantasiljoner i "försvars"budgeten, eftersom att det driver på inflationen nå djävulskt och militärindustrin har liksom strypt livet ur all övrig industri eftersom att de betalar löner som de andra inte kan mäta sig med. Plus att det är brist på arbetare, av nån anledning saknas en halv miljon folk. :va

Ja, vore jag ryss skulle jag tagit med mig prylar för att leva i skogen och åkt långt i i den sibiriska skogen och hållit mig undan.

Jag träffade en ryss(ca 30-35 år) i Filippinerna för 2 år sedan han vågade inte åka hem för han förstod ju att han skulle bli skickad direkt till Ukraina. Han hankade sig runt med att hjälpa folk på busstationen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, vore jag ryss skulle jag tagit med mig prylar för att leva i skogen och åkt långt i i den sibiriska skogen och hållit mig undan.

Jag träffade en ryss(ca 30-35 år) i Filippinerna för 2 år sedan han vågade inte åka hem för han förstod ju att han skulle bli skickad direkt till Ukraina. Han hankade sig runt med att hjälpa folk på busstationen.
Vad behöver man för hjälp av en ryss på en filippinsk busstation enligt dig?

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Enligt mitt sätt att se på saken så behöver ryssen tillgång till andras kontanter och värdeföremål, ryssar och andra slaviska folk jobbar på det sättet.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Enligt mig kunde såna som han lätt rationaliseras bort. Du måste till att börja med förstå att han som utlänning inte ens har rätt att arbeta i landet.

Men det funkar lite annorlunda där, det finns inga skyltar vid ingången med pilar vart man ska gå och det springer istället runt en massa hjälpredor som guidar folk till rätt plats.
Sen hjälper dom gärna till med att bära dina väskor vare sig du vill eller ej och sedan tar dom lite "dricks" som betalning.

Jag håller alltid hårt i mina väskor på såna ställen.

Första gången jag anlände i Manila står det en tjomme vid bussen, tar mina väskor som jag på egen hand släpat runt halva jordklotet lyfter in dom i bussen och för de sekunderna arbete tyckte han att han skulle få 100 peso.
För att sätta proportionet så har jag träffat tjejer på marknaderna som har 200 peso om dagen i lön. Minimilönen är eg kring 500 peso men det finns ju ingen som kollar sånt.
100 peso är förvisso bara 20kr men såna som han förtjänar snarare en knogmacka. Och räknar man om det till timlön tjänar han ju mer än de flesta svenskar per timme.

Men det finns bra gubbar på hållplatserna också, i Digos som är staden nära där jag brukar vara så är det en gubbe som känner igen mig och vet vart jag ska så om han inte redan har några tjejer under sitt paraply så kommer han och håller sitt paraply åt mig som skydd mot solen eller regnet och han begär ingenting.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Enligt mitt sätt att se på saken så behöver ryssen tillgång till andras kontanter och värdeföremål, ryssar och andra slaviska folk jobbar på det sättet.
Så lite som våra sossar alltså fast dom dödar fler? 🤔
Dom är ju rena rama kommunisterna! 🤬

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Och sedan undrar både han och utrikesministern varför dom blir utskrattade med jämna mellanrum…

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Hörde intervjun med nya ambassadören på P1.
Det var som en förlängning av Moscow-Lavrov. :3freak
Lögnerna, konspirationerna och rättfärdigandet flödade fritt.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Hörde intervjun med nya ambassadören på P1.
Det var som en förlängning av Moscow-Lavrov. :3freak
Lögnerna, konspirationerna och rättfärdigandet flödade fritt.
Jag hörde mest ”Eeeehhhhh ehhhhh eeeeehhh eeeehhh och däremellan förvånansvärt bra engelska så jag gissar att det var en taktik för att slösa på tiden utan att säga något.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Jag hörde mest ”Eeeehhhhh ehhhhh eeeeehhh eeeehhh och däremellan förvånansvärt bra engelska så jag gissar att det var en taktik för att slösa på tiden utan att säga något.
Haha, ja då var det samma intervju vi lyssnade på. 👍
Men mellan alla "eeeeeehhhh eeeeehhhh eeeeeehhhh" hann han med förvånansvärt många omskrivningar och rättfärdiganden.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457