De kan ju ha flytande upphängning?Såg ingen rekyl alls från hagelbössorna. Hur funkar det när det hänger "i luften"
Rekylen lär ju vara den samma, men moderna drönare är bra på att kompensera upp mot vind och andra krafter. Samt att videoöverföringen inte såg ut att vara 24 bilder/s så viss information förloras nog i vad vi såg.Såg ingen rekyl alls från hagelbössorna. Hur funkar det när det hänger "i luften"
Jag lackar inte ur direkt, men jag accepterar inte att samma politiker och väljare som försatt oss i denna situation får fortsätta låtsas som de är kapabla att leda någonting. Fler borde lära av lille Ulf: gör avbön, be om ursäkt, jobba på.Självklart kan och bör neddragningarna av vår försvarsförmåga kritiseras hårt. Det jag lackar ur på är när det bara blir en massa nihilism och häcklande där det närmast låter som att man hoppas att det skall gå helt åt helvete med Sverige vid ett anfall från Ryssland, ungefär som om människor som röstat på fel parti då får sitt straff. Jag har svårt att få ihop logiken med den typen av snack annat än att man själv redan flyttat eller tänkt flytta utomlands.
Som svensk medborgare anser jag att man har en plikt att försvara landet, inklusive att bidra till det psykologiska försvaret, och dit räknas att inte skapa onödig misstro och splittring.
För övrigt ser vi ju hur liten försvarsviljan är, ytterst få svenskar är i Ukraina, är väl bara en riksdagspolitiker som vågat sig ner, (spoil alert, inte en folk-/centerpartist).
För övrigt:
U 137-chef: ”Karlskrona hade kunnat förintas”
![]()
U 137-chef: ”Karlskrona hade kunnat förintas”
Den sovjetiska ubåtskränkningen utanför Karlskrona 1981 skildras nu fritt i SVT:s komediserie ”Whiskey on the rocks”. Men vad vet vi egentligen om U 137:s grundstötning som skakade Sverige och världen mitt under Kalla kriget?www.svd.se
Men Sverige är förberett för ockupation idagSverige har en av de högsta andelarna av befolkningen i EU som vill försvara sitt land med vapen i hand.
Självklart finns det (ofta ryskinfluerade) grupper i samhället som försöker agitera i motsatt riktning, svenskar är veklingar osv. Putin borde komma hit och styra upp, Försvarsmakten är fjollor osv osv.
Men verkligheten ser inte alls ut så.
Man kan säkert garva lite i smyg åt de där töntiga lattefarsorna med manbun, rutig skjorta och som går inåt med tårna men en rätt stor andel av dem kommer likväl att efter lite inkörningstid och utbildning att göra sin plikt på ett mycket bra sätt, på samma sätt som sker i tex Ukraina.
Varje meddelande om att motståndet skall upphöra är falskt. Gäller fortfarande, alltsedan 1943. Faktum är att grundlagen inte tillåter något annat än fortsatt motstånd till dess att Sverige är fritt igen, om så nödvändigt med regeringen i exil.
Vi har ett återtagande att göra inom både civilt och militärt försvar; det första får börja nästan från noll med de förutsättningar som råder idag, det sista är förvisso vasst, men behöver öka i volym och det är inte snabba scenarier utan det handlar om utbildning av officerare som i sin tur kan utbilda nästa generation osv osv. Plus att de skall bli erfarna i yrket. Men det måste göras och nu gör vi det tillsammans i Nato.
Ryssland är det dimensionerande hotet då, nu och i framtiden alldeles oavsett vilka alternativa sanningar som tex Swebb-TV, Samnytt och andra kollaboratörmedier försöker prångla ut.
Så ja, vi bör vara oroliga för Ryssland men vi skall vara lugna vad gäller försvarsvilja och -förmåga.
Vänta lite nu, håller inte den där Jenny till i new york?
Absolut, hon är en riktig tangentbordskrigare, satt redan för tio år sedan och ojade sig om att Sverige borde ta emot maximalt med syrier. Gissar hon är gift med någon politruk eller möjligen riskkapitalist.Vänta lite nu, håller inte den där Jenny till i new york?
Hade snarare gissat på Kreml.Vänta lite nu, håller inte den där Jenny till i new york?
Hade snarare gissat på Kreml.
Svårt att veta, finns det bevis för det så får man väl titta på dem, men helt klart är att Sverige i så fall skall vara extra fjantigt och dessutom fortfarande ockuperat av Kreml i så fall. Män som ammar i försvaret och kvinnor i regering som inte kan se en banan. Men visst, att öppna våra hjärtan förstörde Sverige, det är jag med på, men hur fick Kreml FP+M mfl att driva den linjen menar du?Det är är en bra poäng, det är nog mycket av pk-cirkusen som lobbats fram från Kreml, härska genom att söndra.
Öppna era hjärtan, riv kärnkraften....
...men hur fick Kreml FP+M mfl att driva den linjen menar du?
Ja men varför sade Reinfeldt att vi skall öppna våra hjärtan (och fysiskt attackera politiska motståndare)?Det är väl inte så svårt idag med en trollarme på internet som sen får en svans av nyttiga idioter.
Ja men varför sade Reinfeldt att vi skall öppna våra hjärtan (och fysiskt attackera politiska motståndare)?
Varför provocerade Lars Leijonborg Danmark i direktsändning?
Osv
Jag tror inte det var Kreml.
Nej det är inte sant, det har aldrig funnits en folklig förankring för massinvandring men det förklarar ändå inte hur Kreml tvingade folkpartiet gå deras ärenden.För att det var vad hela det duperade folket ville höra.
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |