Ska man vara orolig för Ryssland?

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag klarade av att se ungefär 10 minuter av morgonnyheterna på SVT, dom måste vara avlönade av Putin.

En samling defaitister med gråten i halsen som hela tiden upprepar att ALLA tvingas fly Ukraina, flera miljoner människor, och den långa fordonskolonnen närmar sig för varje dag, samtidigt som den blir en kilometer längre för varje dag dom rapporterar om den.
Man visar bilder på sprängda Ukrainska hus och infrastruktur

Så slår man över till CNN eller BBC, där pratas det om Ukrainska hjältar, starkt motstånd och ryska misslyckanden, man visar bilder på utbrända ryska fordon.

Jag börjar tro att den som släcker ner public (dis)service i händelse av krig gör oss en tjänst.
Att det ena är sant betyder väl inte med automatik att det andra inte är det.
Att det finns många som anser att dom måste fly är ju inte konstigt. Det finns en hel del som inte är i stridbart skick. Exempelvis småbarnsföräldrar. Så det finns utan tvivel en hel del som anser att dom måste flytta på sig för att inte hamna i skottlinjen.
Men det innebär ju inte att det inte finns en massa ukrainska soldater eller civilister som strider hjältemodigt och faktiskt orsakar ganska stora skador för den ryska militärmaktens planer.

Det framstår ju relativt tydligt att invasionen av Ukraina inte gått i närheten av så smärtfritt som ryssarna verkar ha trott och samtidigt så är det massor av människor som faktiskt flytt. Mestadels kvinnor och barn. Majoriteten av männen (till och med de som är föräldrar) har stannat för att försvara landet.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Stoltenberg är säkert bra på det han gör, men han ska ALDRIG prata engelska offentligt.

Han leder tävlingen flest "Öhh" per minut med runt 20 stycken.
Och med tanke på hur långsamt han pratar så är det fler än antalet ord.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Att det ena är sant betyder väl inte med automatik att det andra inte är det.
Att det finns många som anser att dom måste fly är ju inte konstigt. Det finns en hel del som inte är i stridbart skick. Exempelvis småbarnsföräldrar. Så det finns utan tvivel en hel del som anser att dom måste flytta på sig för att inte hamna i skottlinjen.
Man visar aldrig lidandet och att folk man stödjer flyr, man visar att dom kämpar heroiskt och att det är fienden som flyr, deserterar och ger upp

Visar man ett tåg så är det kvinnor och barn som sätter sig i säkerhet, inte befolkning som flyr.
 

Zeromannen

Guest
Det framstår ju relativt tydligt att invasionen av Ukraina inte gått i närheten av så smärtfritt som ryssarna verkar ha trott och samtidigt så är det massor av människor som faktiskt flytt. Mestadels kvinnor och barn. Majoriteten av männen (till och med de som är föräldrar) har stannat för att försvara landet.
Kan ju bero på att Ukrainska män mellan 18-60 år inte tillåts lämna landet.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vissa ryssar är tydligen så indoktrinerade att de inte ens tror sina egna barns vittnesmål från Ukraina.
But even though they worry about me, they still say it probably happens only by accident, that the Russian army would never target civilians. That it's Ukrainians who're killing their own people."

 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Alla psykfall o oatraktiva placeras på Säpo , man vill ha såna lättbevakade utan socialt liv för att dom inte skall umgås med vanligt folk , vet vad jag pratar om.

Det var såna som anklagade mig mig att vara CIA infiltratör i den här storyn jag dratt härinnan med en Säpochefs avgång i början på 2000

Stilstudie Säpo

En massa bilder bortklippta...
Något verkar inte stå riktigt rätt till här. Om det sedan är för lite eller för mycket av något vet jag inte men något är helt klart i obalans.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Spelar väl ingen roll vilken riktning landet har tagit. Det är fortfarande ens hem. Landet som gett en trygghet, utbildning, sjukvård m.m. Även om många saker idag har försämrats, tycker jag ändå att vi är skyldiga vårt land ett försvar från oss. Eller är de åren då det var bättre här inte värt något?
Själv har jag till och med börjat fundera på hemvärnet/fmck då jag inte har någon krigsplacering längre. Skulle det bli krig i Sverige skulle jag utan tvivel stå upp för vårt land. Om inte genom strid så finns det så många andra sätt att hjälpa till på.

Sen kan jag också bli lite trött på det där snacket om att allt i vårt land har blivit skit. Bara vi som bor i det som kan göra något åt det. Även om det kommer ta tid så är det inte omöjligt. Men om man hela tiden har attityden att allt är skit och det är någon annans fel kommer det bara ta längre tid.
Du har förstås rätt, samtidigt vet vi att försvaret och regeringen har varit emot de som har liknande åsikter som mig.

Hur ska man se på det? Jag har inte gjort värnplikt, jag är inte med i hemvärnet (funderar på att gå med), jag vet inte om försvaret vill ha mig alls? Om de vill, vad får jag för uppgifter? Garantera Alexandra Pascalidous resa till jobbet så hon kan sitta och hata mig?
Vakta Pensionsmyndigheten så de kan fortsätta betala ut efterlevandepension till afghaner som säger att de är föräldralösa?
Vakta en moské som kan prata om svenskar som otrogna hundar?
Vakta Yasins RS6 leasingbil bil i ett garage?
Kanske skjutsa JK så hon kan betala ut 840k till en annan våldtäktsman från Arabien?

Jag håller med om att det bara är vi som bor här som kan göra landet bättre men ibland blir det ganska tröstlöst. Kanske vore enklare bo i ett land där man är överens om fundamentala frågor? Och inte dö här för någon genusfråga man ändå inte förstår eller tror på.

Knepigt. Men bra att inte alla tycker som jag. All heder åt alla som är engagerade praktiskt i samhället tex försvaret. Frågade förresten en av mina sjuklöverväljarkompisar igår om vi ska gå med i hemvärnet, nej det där fixar EU och NATO.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Två intressanta pushnotiser:
085facaa607f4f9c5cb56b23dbf7ee1f.jpg
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
GoFundMe insamlingen för folk som vill lämna landet istället för att försvara det får fler bidragskandidater ser jag.
Hur många rubel kan vi lyckas samla ihop till deras resa?
Har hört att Katyryk är trevligt så här års. ?


"RT and Sputnik may look and sound like international media outlets, but they are not. They function with one overarching goal: to facilitate and support the Kremlin’s policies abroad with means of disinformation and information manipulation. RT and Sputnik and their social media offshoots aim to exacerbate fragmentation and polarisation and undermine democracies, obfuscate facts of the Kremlin’s violations of international law, and manufacture support for Putin’s war."

 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
GoFundMe insamlingen för folk som vill lämna landet istället för att försvara det får fler bidragskandidater ser jag.
Hur många rubel kan vi lyckas samla ihop till deras resa?
Har hört att Katyryk är trevligt så här års.


"RT and Sputnik may look and sound like international media outlets, but they are not. They function with one overarching goal: to facilitate and support the Kremlin’s policies abroad with means of disinformation and information manipulation. RT and Sputnik and their social media offshoots aim to exacerbate fragmentation and polarisation and undermine democracies, obfuscate facts of the Kremlin’s violations of international law, and manufacture support for Putin’s war."

Oj vad du är på dåligt humör?



Kan ändå fatta att om man är 45 och som mest uppnått en position på Securitas Arlanda så blir det bittert.

Var gjorde du efter att du med korta byxor letade igenom folks underkläder? Fixade ditt BMI?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Oj vad du är på dåligt humör?



Kan ändå fatta att om man är 45 och som mest uppnått en position på Securitas Arlanda så blir det bittert.

Var gjorde du efter att du med korta byxor letade igenom folks underkläder? Fixade ditt BMI?
Eftersom du ganska patetiskt envisas att försöka provocera fram något och sitter och scrollar igenom inlägg jag gjort för snart 20 år sen här på SH i hopp om att hitta något användbart mot mig.
Antar att du är van att göra sånt på den politiska kanten du befinner dig på. Vill du ha mitt namn och veta var min hoj bor så är det bara fråga via PM.
Jag har för övrigt aldrig arbetat hos Securitas Arlanda. Jag har arbetat på SAS på Arlanda för mere än 20 år sen och har bytt yrken flera gånger efter det.
Vilket företag jobbade du på?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ni är så underhållande att 39graders feber är riktigt kul. Hade inte klarat denna mancold utan er! Tack!
Tack, jag och woke/cancel AFA -vänstern gör vad vi kan

Fråga var det nypåkomna intresset för försvar kommer ifrån samt vad "någon" röstade på 1998-2018 så får du mer underhållning.

Alltså så gulligt när kommunister kommer och leker milis , utöver påträngande frågor om vem man är och vart man jobbar, heter på riktigt etc. Älskar att Cissi Wallin kulturen kommit till Arlanda.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
GoFundMe insamlingen för folk som vill lämna landet istället för att försvara det får fler bidragskandidater ser jag.
Hur många rubel kan vi lyckas samla ihop till deras resa?
Har hört att Katyryk är trevligt så här års. ?


"RT and Sputnik may look and sound like international media outlets, but they are not. They function with one overarching goal: to facilitate and support the Kremlin’s policies abroad with means of disinformation and information manipulation. RT and Sputnik and their social media offshoots aim to exacerbate fragmentation and polarisation and undermine democracies, obfuscate facts of the Kremlin’s violations of international law, and manufacture support for Putin’s war."

Jag vill inte att min son ska bli faderslös. Jag prioriterar ett liv med min familj istället för att stupa i mitt försvar av ett land jag ändå tror kommer upplösas under min levnad. Har du andra prioriteringar så är jag ok med det. Jag har inget behov av att låta nobel på ett forum.

Ökningen av andelen utrikesfödda, andra och tredje generationens invandrare har gjort Sverige till ett skitland och det kommer bara bli värre. De bär inte sin egen vikt och är en belastning för oss alla, även om det finns undantag.

1960 låg andelen utrikesfödda på 4% och har ökat till över 20% idag. Lägg till att det numera rör sig mest om utomeuropeisk invandring, till skillnad från förr där de flesta var från Norden och en liten del européer som kom hit för att arbeta, och som faktiskt arbetade.

Idyllen Sverige, där folk gör rätt för sig och lever någorlunda fredligt, är bortom räddning. Det krävs extrema förflyttningar av människor för att återställa det och den chansen är noll.

För all del, lek du Rambo i ett försök att försvara världens socialtjänst. Jag flyttar hellre till ett land som kräver att alla, inkluse jag själv, gör rätt för sig.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Jag vill inte att min son ska bli faderslös. Jag prioriterar ett liv med min familj istället för att stupa i mitt försvar av ett land jag ändå tror kommer upplösas under min levnad. Har du andra prioriteringar så är jag ok med det. Jag har inget behov av att låta nobel på ett forum.

Ökningen av andelen utrikesfödda, andra och tredje generationens invandrare har gjort Sverige till ett skitland och det kommer bara bli värre. De bär inte sin egen vikt och är en belastning för oss alla, även om det finns undantag.

1960 låg andelen utrikesfödda på 4% och har ökat till över 20% idag. Lägg till att det numera rör sig mest om utomeuropeisk invandring, till skillnad från förr där de flesta var från Norden och en liten del européer som kom hit för att arbeta, och som faktiskt arbetade.

Idyllen Sverige, där folk gör rätt för sig och lever någorlunda fredligt, är bortom räddning. Det krävs extrema förflyttningar av människor för att återställa det och den chansen är noll.

För all del, lek du Rambo i ett försök att försvara världens socialtjänst. Jag flyttar hellre till ett land som kräver att alla, inkluse jag själv, gör rätt för sig.
Jag tänker så här: låt alla som vill försvara Sverige ansluta sig, men det är upp till bevis...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top