Verkar inte gå någon vidare med den speciella operationen...
Näe, nu diskuteras det ju var Ukraina tänker stoppa.
Vid gränserna som blev efter annekteringen 2014? Dom har redan återtagit delar av det?
Allt utom Krim?
Allt inklusive Krim?
Frågan är vad som kan bli en acceptabel lösning.
Jag tycker inte Ukraina ska ge sig (om dom har orken att fortsätta), innan dom har återtagit allt inklusive Krim och sedan kan dom spränga bron.
Sedan kräva en kalhuggen DMZ på två kilometer närmast gränsen.
Men risken är väl att Ukraina tappar fart innan dess, dom måste givetvis få mera vapen från väst, men Ukraina har förlorat alldelens för många soldater i kriget redan och att fortsätta att trycka på kostar fler liv, så det svåra beslutet måste dom ta själva.
Ett annat alternativ är att dom ryska unga pojkarna som skickas att försvara Krim helt enkelt skjuter bort sin ammunition och slösar upp sin diesel så att dom "tvingas" ge upp.
Det har ju inkommit rapporter om sådana saker redan.
Skär man av Krim landvägen och sedan lyckas spränga bron också så går det nog fort att svälta ut kvarvarande ryssar, vattenvägen törs dom nog inte undsätta Krim då Ukrainas Neptun når hela kusten snart.
Jag såg förövrigt att ryska flottan förmodligen flyger in, eller kanske hämtar trupp från Kaliningrad (trupptransportplan).
Antingen tänker dom gå ut med en styrkedemonstration från Kaliningrad nu när NATO beskeden kommer och NATO har båtar i viken, eller så hämtar dom kapabel besättning FRÅN Kaliningrad för att sätta in ett marint dödsryck i Svarta havet.
Oavsett vilket så hoppas jag det slutar med att mera av deras ytfartyg omvandlas till U-båtar.