Det är bara att mäta hur upprörda de blir då. En datapunkt i studien!BENSIN! Är du galen. Då kommer miljöpolisen och tar dig.
Det är bara att mäta hur upprörda de blir då. En datapunkt i studien!BENSIN! Är du galen. Då kommer miljöpolisen och tar dig.
Haha.Det är bara att mäta hur upprörda de blir då. En datapunkt i studien!
Förmodligen med tanke på priset, jag försvarar det med att jag sitter hemma med feber!BENSIN! Är du galen. Då kommer miljöpolisen och tar dig.
Det blir ju effektivt som satan, man kan reta upp flera grupper samtidigt!Det är bara att mäta hur upprörda de blir då. En datapunkt i studien!
Hade han gjort det med koranen hade han definitivt blivit stenad!
Det blir ju effektivt som satan, man kan reta upp flera grupper samtidigt!
Och några regnbågsflaggor när vi ändå är i farten. Alla trosövertygelser med någon helig parafernalia som brinner är ju bara att hiva på högen.Kan vi ta med veganska kokböcker, feministisk litteratur, vänster litteratur och den stora boken om Crossfit också?
Jäpp, vi tar alla religiösa avarter som finns!Kan vi ta med veganska kokböcker, feministisk litteratur, vänster litteratur och den stora boken om Crossfit också?
Förutom just den jag tror på.Alla trosövertygelser med någon helig parafernalia som brinner är ju bara att hiva på högen.
Man kan ändå vara lite ”självkritisk”, en del agerande från våra folkvalda har stundom varit både elfenbenstorn, höga hästar, projiceringar och även narcissistiska drag i kommentarerna om andra länder…Såväl Turkiet som Ungern har i NATO sagt ja till Sverige som medlem i NATO redan.
Däremot så har deras nationella parlament inte tagit upp frågan ännu och det är naturligtvis av inrikespolitiska skäl då Sverige de facto HAR uppfattats som ganska beskäftigt ur Orbans och Erdogans respektive synvinkel. Visserligen delar vi åsikterna med de flesta andra EU-länder (och Norge osv) men de skall inte tas in i NATO och därmed bli föremål för påtryckningar. Vad gäller Turkiet kanske mer substantiella dubier kring svensk ”naivitet” vad gäller kurdisk terrorism…
Trosövertygelse, en kjol alltså?Och några regnbågsflaggor när vi ändå är i farten. Alla trosövertygelser med någon helig parafernalia som brinner är ju bara att hiva på högen.
Det är väl mer av en trosöverstyggelse?Trosövertygelse, en kjol alltså?
Man kan ändå vara lite ”självkritisk”, en del agerande från våra folkvalda har stundom varit både elfenbenstorn, höga hästar, projiceringar och även narcissistiska drag i kommentarerna om andra länder…
Tyget över trosan tänker jag.Det är väl mer av en trösöverstyggelse?
Den här nivån är inte tillåten. Någon mod som kan banna.Trosövertygelse, en kjol alltså?
Så är det, man kunde ju önska att våra politiker kunde hålla en lite lägre profil istället för att nödvändigtvis läxa upp allt och alla, kort sagt vara lite mer ödmjuka, jag tror att vi skulle komma mycket längre med det! Sen hjälper det inte till att Sverige är orförandeland i EU just nu... Som det ser ut nu så är det bara att vänta och låta NATO göra sitt...Man kan ändå vara lite ”självkritisk”, en del agerande från våra folkvalda har stundom varit både elfenbenstorn, höga hästar, projiceringar och även narcissistiska drag i kommentarerna om andra länder…
Är nog snarare Ungern och Turkiets täta band till Ryssland som har spelat roll, i Turkiets fall säkert också att vi gett i deras tycke för många kurder skydd. Men i Ungerns fall kommer det få sig ett rejält törn när de faktiskt godkänner Finland, så fortsättning följer.
Ironiskt så var Sverige stort stöd för Ungerns EU ansökan och ett av få länder som stödde Turkiets försök att bli medlem. Tacksamheten blev väldigt kortvarig från båda dessa.
Men det är väl lite som med amerikaner. Vad är en amerikan? En Europé med anor från England, Sverige, Spanien, Italien? Eller en afroamerikan? Kines, Mexikan, Latinare? Indian?Jag tittar på Ryssland, läser här https://sv.wikipedia.org/wiki/Ryssland
Sträcker det sig verkligen från Finland till Japan? Det är ju fantastiskt. Tittar vi på befolkningen så verkar dock inte så värst många vara ryssar, utan det är en blandning av olika folkslag som mest anser sig som 'egna'. Detta kan naturligtvis avhjälpas med lite alkohol och mutor.
Så är ryssar, ett folkslag? Förvisso rätt så utblandat med kasaker, judar och annat aisatiskt ju längre norr / österut vi kommer, men typiskt för Moskvas bild utåt verkar betona en ljus typ med blåa ögon, ungefär som Tyskland en gång gjorde. Putin liknar en finne med sina små blåa ögon och höga kindben, och vi vet hur sega dom kan vara
Och så kallar dom sig "ryssar". Jag skulle vilja gå så långt att ge dom titeln 'gamla vikingar', vilka med sitt keltiska ursprung besitter dom egenskaper vi själva har - lugna, envisa och följsamma under visst förtryck med den säregna effekten att alla ska ha det lika jävligt (jäntelagen?). För är det något vi hatar så är det orättvisa, även gammal sådan med tanke på hur vi gärna böjer oss för påminnelsen om att Sverige en gång var en stormakt, med allt vad det innebär.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|