Ska man vara orolig för Ryssland?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Det plundras och våldtas en hel del även i Kursk nu, men det är fortfarande ryssarna som är förövare även på hemmaplan.

Det gick ju runt en video på Instagram för någon vecka sedan som visade när ryska soldater plundrade ryska hus i Kursk som hade evakuerats inför Ukrainas framryckning.

Och även i det fallet snodde man…trumvirvel…kylskåp…!

Jag begriper inte detta. Dessa jävla kylskåp…! Har man sådan brist på kylskåp längre in i Ryssland att man riskerar sitt liv ute i fält för att sno med sig ett beggat kylskåp hem..? Det måste ju vara det näst svåraste att stjäla efter ett kassaskåp…?

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Det gick ju runt en video på Instagram för någon vecka sedan som visade när ryska soldater plundrade ryska hus i Kursk som hade evakuerats inför Ukrainas framryckning.

Jag begriper inte detta. Dessa jävla kylskåp…! Har man sådan brist på kylskåp längre in i Ryssland att man riskerar sitt liv ute i fält för att sno med sig ett beggat kylskåp hem..? Det måste ju vara det näst svåraste att stjäla efter ett kassaskåp…?
Lugn nu, Tammer kommer säkert med en rationell förklaring till detta.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Det är INTE dem man behöver i krig, eftersom de i allmänhet är usla som soldater.
Hur menar du att dom är usla soldater? Dom älskar att skjuta och döda, och miljön är för dom den mest passande. Hade alla krig gjorts med dessa typer så hade krigen tagit slut fortare och så hade man haft en 'vinnare' fortare.

Som det är nu så verkar det aldrig ta slut, och männen som krigar gör ju inget där dom är. Hur bör ett 'lyckat' krig se ut egentligen?

Var det inte i just Ryska armen dom hade stora problem med sexuella övergrepp på värnpliktiga när dom ryckte in för militärtjänstgöring utav de andra som redan legat inne ett tag
Man vafan finns det sådana där sado-bögar där också? Du menar att killar våldtar killar? På något sätt hade jag kunnat förstå om det var kvinnor dom gav sig på, men när du går med i armen för att strida för ditt land, och där blir våldtagen av andra, som du gärna vill se som dina kollegor, då är Ryssland redan dömt. Vad för kretiner beter sig så? Om dom där är Rysslands framtid så förstår jag varför det inte kommer gå så bra för dom.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är du inte läskunnig eller är du dum i huvudet på riktigt…?

Vilken del av ordet ”dokumentation” är det du inte förstår…? Det finns mängder med dagböcker, kyrkböcker och andra skrifter från flera hundra år tillbaka som oberoende av varandra berättar samma saker. Det finns fortfarande livs levande människor som var med under andra världskriget och som utsattes för moskoviternas fasor på riktigt. Det finns hundratals artiklar och nyhetsinslag från trovärdig media som berättar exakt samma saker som SVT-inslaget om våldtäkter.

Hur mycket bevis behöver du för att lägga ned ditt trollande…? Räcker det inte med att se bostadshusen som moskoviterna bombade sönder och samman i Lviv i morse…? Precis som i Elisenvaara 1944 - inga militärer, ingen militär utrustning och inga militärstrategiska anledningar alls. Bara ren terror mot oskyldiga civila människor. Lyckligtvis ”bara” sju döda jämfört med fler än hundra i Elisenvaara, men precis samma svinaktiga agenda.
Du missar det tredje och korrekta alternativet, han driver med forumet.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Om man googlar på "dedovshchina" så betyder det kamratupfostran. Äldre utsätter nykomlingar för utmanande prövningar och först när de yngre bevisat sig värdiga behandlas de som jämlikar.
:ROFLMAO: fantastiskt. Ok, så lite mer av detta >>dedovschina<< så är kriget över?? Vilken jäkla jargong egentligen, då är det ju bättre att bli skjuten direkt för att vägra militärtjänst.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

En stor andel av Rysslands befolkning har fortfarande utedass, så kylskåp kan säkert saknas då med. Fast tror man på den här statistiken så verkar de mest vilja ha extra kylskåp...

Om det sitter chip i vitvarorna de snor ska det säkert användas i vapenproduktion iofs.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En stor andel av Rysslands befolkning har fortfarande utedass, så kylskåp kan säkert saknas då med. Fast tror man på den här statistiken så verkar de mest vilja ha extra kylskåp...

Om det sitter chip i vitvarorna de snor ska det säkert användas i vapenproduktion iofs.
Tror inte det sitter så avancerad elektronik i ett kylskåp på rysk landsbygd faktiskt, är nog enklare beställa från Kina.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Ifall det handlade om chip så skulle dom väl bara slakta kylskåpen.

Nej, det första alternativet lär vara förklaringen. Eventuellt ,kyl, frys och tv är det enda av värde som finns ryska hem.
Och det säger ju lite om hur dom lever där.

Och ändå lägger dom resurser och energi på att kriga för att överheten vill komma över större naturresurser att nyttja i sin kleptokrati.

Den där listan visar för övrigt hur infantila människor är när de prioriterar hur de ska använda sina sparslantar.
Att majoriteten investerar i en Tv före kyl, frys och mikrovågsugn visar ju att majoriteten har en mental mognad på en nivå som bara barn borde ha men det ser likadant ut i Filippinerna där jag sett tredje världen på nära håll.

Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Hur menar du att dom är usla soldater? Dom älskar att skjuta och döda, och miljön är för dom den mest passande. Hade alla krig gjorts med dessa typer så hade krigen tagit slut fortare och så hade man haft en 'vinnare' fortare.

Som det är nu så verkar det aldrig ta slut, och männen som krigar gör ju inget där dom är. Hur bör ett 'lyckat' krig se ut egentligen?

Man vafan finns det sådana där sado-bögar där också? Du menar att killar våldtar killar? På något sätt hade jag kunnat förstå om det var kvinnor dom gav sig på, men när du går med i armen för att strida för ditt land, och där blir våldtagen av andra, som du gärna vill se som dina kollegor, då är Ryssland redan dömt. Vad för kretiner beter sig så? Om dom där är Rysslands framtid så förstår jag varför det inte kommer gå så bra för dom.
Ja du svarade ju själv på frågan… kort sagt; slödder funkar inte i krig heller. Varför tror du att seriösa försvarsmakter satsar så mycket på utbildning?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Det nappar tydligen ikväll. :fyllisar

Men...jag har ju inte ens gälar...

Jag är fullt medveten om att Hell, Birger och han en kvart om dagen är tvättäkta troll och i ett av fallen misstänker jag att allt egentligen bottnar i kraftiga influenser från fruns ursprung. De som var med på SportHåjj på den gamla goda tiden och har gott minne kan liksom lista sig till det...

Men jag tror ändå att det bästa är att skjuta ner deras usla argument och rena Putinpropaganda på en gång. De ska inte stå helt oemotsagda när de försöker så tvivel kring faktumet att Ryssland är en skurkstat.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men...jag har ju inte ens gälar...

Jag är fullt medveten om att Hell, Birger och han en kvart om dagen är tvättäkta troll och i ett av fallen misstänker jag att allt egentligen bottnar i kraftiga influenser från fruns ursprung. De som var med på SportHåjj på den gamla goda tiden och har gott minne kan liksom lista sig till det...

Men jag tror ändå att det bästa är att skjuta ner deras usla argument och rena Putinpropaganda på en gång. De ska inte stå helt oemotsagda när de försöker så tvivel kring faktumet att Ryssland är en skurkstat.
Kvart om dagen?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...