Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexico, ska vi börja där?

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Tramsig övertolkning.
Allt för att hitta NÅGONTING att klaga på, mot en person man inte gillar.
Sandlådenivå.
Tycker nog att man ska förvänta sig högre än sandlådenivå av Musk. Finns ju ingen rimlig människa som gör den gesten oavsett. Han måste ju vara hög som ett hus...

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det kom bort lite i nyhetsflödet igår, men Musk får ju för övrigt ratta DOGE själv. Vivek bekräftade igår att han lämnar.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Utöver vad alla diskuterar så ser jag en märklig aggressivitet i gesten. Dels så skjuter han ut handen distinkt med fart och kraft och även ansiktet på honom utstrålar mer aggressivitet än glädje.

Jäkligt underlig människa det där och oavsett så vet varenda vuxen människa att man inte gör en gest som är antydande lik den där så nazist eller ej så är det dåligt omdöme.

Garanterat är han hög som ett hus.

Förklaringen om att symboliskt kasta ut hjärtat till publiken tycker jag inte håller heller för en sån armrörelse tycker jag borde vara mer horisontell, ungefär som när man kastar en frisbee. Inte snett uppåt.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Utöver vad alla diskuterar så ser jag en märklig aggressivitet i gesten. Dels så skjuter han ut handen distinkt med fart och kraft och även ansiktet på honom utstrålar mer aggressivitet än glädje.

Jäkligt underlig människa det där och oavsett så vet varenda vuxen människa att man inte gör en gest som är antydande lik den där så nazist eller ej så är det dåligt omdöme.

Garanterat är han hög som ett hus.

Förklaringen om att symboliskt kasta ut hjärtat till publiken tycker jag inte håller heller för en sån armrörelse tycker jag borde vara mer horisontell, ungefär som när man kastar en frisbee. Inte snett uppåt.
Exakt. Att kasta ut hjärtat till publiken på det sättet kan vara en förklaring endast om man samtidigt är hög som ett hus (eller lider av någon annan åkomma som allvarligt påverkar ens omdöme). Och även då kan man fråga sig varför just den gesten uppenbarade sig så naturligt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tittade in på flashback för att se om dom lyckas komma med en bra förklaring och såg detta citat som jag tycker är jävligt träffsäkert.

Führer Trump med sin sekundant Elon Goebbels ska kasta ut alla invandrare och göra USA stort igen. För RIKTIGA amerikaner.

Ett land! Ett folk!

Führern börjar med att befria sin fängslade SS-tyrka som suttit fängslad efter terroristattacken mot parlamentet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tittade in på flashback för att se om dom lyckas komma med en bra förklaring och såg detta citat som jag tycker är jävligt träffsäkert.
Med tanke på hur mycket smicker Trump öste över svarta och latinamerikanska väljare samt yrade om Martin Luther King så känns det inte så väldigt white power faktiskt.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
1d1e0b4ecbef5185bbf83ed5a7435061.jpg

Mvh

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Skulle tro att det är en del offentliga debattörer som nu eller mycket snart kommer våndas över hur de skall lyckas göra ett klädsamt avståndstagande utan att samtidigt undergräva sin egen trovärdighet. Alternativet är att gå all-in.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Skulle tro att det är en del offentliga debattörer som nu eller mycket snart kommer våndas över hur de skall lyckas göra ett klädsamt avståndstagande utan att samtidigt undergräva sin egen trovärdighet. Alternativet är att gå all-in.
Hoppsan, det gick fort.
Henrik Jönsson har jag gillat starkt och följt i många år. Har dock börjat störa mig mer och mer på hans tilltagande enögdhet senaste tiden. Här raderade han precis all sin trovärdighet.

Skärmavbild 2025-01-21 kl. 08.50.27.jpeg.png

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hoppsan, det gick fort.
Henrik Jönsson har jag gillat starkt och följt i många år. Har dock börjat störa mig mer och mer på hans tilltagande enögdhet senaste tiden. Här raderade han precis all sin trovärdighet.

View attachment 509428

På vilket sätt har Jönsson fel?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Trump säger väl vad fan som helst om det ger honom några extra röster.
Det är möjligt men hans installation osade inte vit makt direkt. Jag var faktiskt lite förvånad att han tackade så mycket för svarta och latino röster, kanske var det några som inte var people of color (vad den gruppen nu heter, ingen vet) som röstade på honom också.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...