Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexico, ska vi börja där?

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
Tror nog detta blir bra....all fakking politik har blivit en religion för de som sitter där...att de ursprungligen är satta att tjäna folket har de sista årtiondena blivit urvattnat...de tjänar sej själva- ingen annan (joo- "globaliseringen", vilket ingen vill ha- för random land har sin kultur och historia och det vill de behålla!)
En frisk fläkt med trumpingen- bryter mönstret, pissar på allt vansinne som skapats de sista årtiondena.
Fler borde följa i de spår han gör.
Att han sedan har en jävla humor/ sarkasm/ ironi är nog inte alla givet att förstå.
Men, att få ett slut på köttkvarnen i Ukraina oavsett vem man håller på borde varenda tänkande människa förstå att det måste göras, och i det är det självklart att ge och ta. Stämmer det med runt en miljon döda är det en miljon för mycket.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Men, att få ett slut på köttkvarnen i Ukraina oavsett vem man håller på borde varenda tänkande människa förstå att det måste göras, och i det är det självklart att ge och ta. Stämmer det med runt en miljon döda är det en miljon för mycket.
Ur min synvinkel är det även viktigt att det inte framstår som en bra idé att attackera sina grannländer. Att bara sluta skjuta varandra och frysa gränsen där styrkorna står för stunden skulle ge Ryssland kvitto på att de gjort rätt när de började eländet.

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
Ur min synvinkel är det även viktigt att det inte framstår som en bra idé att attackera sina grannländer. Att bara sluta skjuta varandra och frysa gränsen där styrkorna står för stunden skulle ge Ryssland kvitto på att de gjort rätt när de började eländet.
Nää, så som du skriver menar jag inte...det vore korkat att frysa gränsen- självfallet. Om 10 år så får vi kanske reda på vad allt detta handlade om, nålsticken för att skruva upp aggressionerna har nog båda sidor stått för.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Därför att Israel kan betala?
Full kontroll är värdefullare än pengar, så har maffian gjort i generationer.
För att Israel är en del av väst, Israels och USAs band är oerhört mycket starkare.
Ja, men som även President Stubb konstaterade så kommer fred med förhandlingar och Finland blev av med Karelen, och framför allt sin fulla självständighet. Så äckliga handelsavtal de tvingades till.

Finland borde verkligen behandla Ryssland mycket tuffare.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag vet inte om jag anser att han är frisk, men att hans strategier gång på gång både fungerar och att ingen lyckas förstå dem förrän efteråt tyder på hög kapacitet.

Kapprustning, och -vändning, pågår som synes i Europa. Vems förtjänst?
Fast, att påstå att europa rustar för att Trump är intelligent, är ju lite som att tänka att Storbritannien rustade på 30-talet, för att Stalin var en schysst tjomme.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fast, att påstå att europa rustar för att Trump är intelligent, är ju lite som att tänka att Storbritannien rustade på 30-talet, för att Stalin var en schysst tjomme.
Förra vändan han var president så bad han ju Europa snällt om att vi skulle rusta upp, nu tar han i för attfå fram meddelandet.

Han är bombastisk och narcissist, men jag tror som sagt fortfarande inte att han är en idiot. Vill man bedöma en politiker ska man se på vad de gör, inte vad de säger för det de säger är nästan alltid lögner och halvsanningar.
Och, även om man inte håller med om hans politik så får han skit gjort.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Förra vändan han var president så bad han ju Europa snällt om att vi skulle rusta upp, nu tar han i för attfå fram meddelandet.

Han är bombastisk och narcissist, men jag tror som sagt fortfarande inte att han är en idiot. Vill man bedöma en politiker ska man se på vad de gör, inte vad de säger för det de säger är nästan alltid lögner och halvsanningar.
Och, även om man inte håller med om hans politik så får han skit gjort.
Jag tror ju fortfarande att han är en idiot. Köper absolut att han sparkar på Europa att vi själva måste kunna garantera vår säkerhet. Det jag inte köper är hans vurmande för Putin, känns jävligt osmakligt att bjuda in han i värmen.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...