Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexico, ska vi börja där?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Finns väl en rad alternativ och jag tror att det nu finns stora intressen bland den verkliga eliten i världen som söker efter lösningar.

Det var väl tex bara ett par cm från att avslutas några veckor innan allt ens började men då slutade det ju bara med ett hål i örat.

Trump skulle också kunna bli avsatt för att han helt enkelt är dement, men det flyttar ju bara makten till vice presidenten som inte verkar vara bättre.

Eftersom Vance tycks vara ett lika dåligt alternativ som Trump så är nog inte ett blypiller lösningen men som de jobbar nu så har dom snart inga vänner kvar, bara ovänner.
Låter lite långsökt, nu är han vald och som du säger så är Vance eller statskupp alternativen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Att han är en idiot är vi nog (nästan) alla överens om, men Vance gör för tillfället bara vad som behövs för att göra husse Trump nöjd. Hade han inte haft Trump över sig hade han nog handlat ganska annorlunda.
'
Vill du göra ett försök på en topp tre lista med de tydligaste indikatorerna på att Vance är obegåvad?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Vill du göra ett försök på en topp tre lista med de tydligaste indikatorerna på att Vance är obegåvad?
Nej det vill jag faktiskt inte alls göra.

Det har framgått att du av någon anledning gillar Vance och jag har inga som helst ambitioner att ändra på det. Faktiskt var det just för dig som jag lade till ett (nästan) framför alla, för att du ska känna dig inkluderad.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej det vill jag faktiskt inte alls göra.

Det har framgått att du av någon anledning gillar Vance och jag har inga som helst ambitioner att ändra på det. Faktiskt var det just för dig som jag lade till ett (nästan) framför alla, för att du ska känna dig inkluderad.
Tack för omtanken. Tråkigt att du bara har en massa tyckanden att strö runt dig, inget nytt under solen förvisso.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Att han är en idiot är vi nog (nästan) alla överens om, men Vance gör för tillfället bara vad som behövs för att göra husse Trump nöjd. Hade han inte haft Trump över sig hade han nog handlat ganska annorlunda.
'

:tummenuppHan är nog inte idiot på det viset utan troligen ganska intelligent. Mer bara en kameleont som anpassar sig efter vad han kan tjäna på kortsiktigt och helt utan ideal eller moralisk kompass.

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Så kleptokraterna ske plundra folket i 4 år nu?

Det fanns säkert någon plan med Ukraina också och det var väl därför Trump blev så ledsen när han inte fick den affären i hamn.
Jag tror planen var att usa = Musk skulle få tillgång till jordartsmetallerna som amerikanska skattebetalare betalt till sina skit företag
Så ner kokt blir statliga skatte subventioner på gammalt komunistiskt vis
När tänker Trumpen byta namn på usa till West russia🤪

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror planen var att usa = Musk skulle få tillgång till jordartsmetallerna som amerikanska skattebetalare betalt till sina skit företag
Så ner kokt blir statliga skatte subventioner på gammalt komunistiskt vis
När tänker Trumpen byta namn på usa till West russia🤪

Här är asgamarna också igång.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Här är asgamarna också igång.
Det kan nog vara dyrt att få den funktionsduglig igen nu när den stått med saltvatten i några år.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det kan nog vara dyrt att få den funktionsduglig igen nu när den stått med saltvatten i några år.

Ja, men framför allt hoppas jag dom hinner gå i konkurs innan någon köper rysk gas som har passerat genom amerikanskt ägda rör.

Eller rent av rör ägda av Trump.
en nära allierad med Rysslands president Vladimir Putin är involverad

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Man kan bara hoppas att den nya regeringen i Tyskland startar upp dom kärnkrafts reaktorer som går att rädda så ingen behöver gasen från usa east🤪

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
Trump är en kommunist som samarbetar med gamla stasi agenter och Putin
Kan bara hoppas att amerikanska folket vaknar innan det är försent
Undrar om det finns någon ny J Edgar Hoover han hade behövts nu för att städa upp bland nybolsevikerna i Washington

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Expressen skrev:

Trump: I morgon kväll blir stort​

President Donald Trump uttalar sig igen om Ukraina på den egna sociala medier-plattformen Truth Social.

"Den enda presidenten som inte gett något av Ukrainas mark till Putins Ryssland är president Donald J. Trump. Kom ihåg att när de svaga och ineffektiva demokraterna kritiserar, och Fake News gärna lägger ut allt de säger", skriver Trump.

I ett uppföljande inlägg i versaler lovar han också stora nyheter under morgondagen.

"I MORGON KVÄLL BLIR STORT. JAG SKA SÄGA DET SOM DET ÄR!", skriver han.

På tisdagskvällen kommer Trump att hålla ett planerat anförande inför kongressen.

Ska man vara livrädd eller hoppfull? 🤔

Jag hoppas verkligen det är något positivt! 🤞
Kan lika gärna vara att man lämnar NATO...

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa